• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Liu

Äter kött för att det är såå undebart gott! Det vattnas verkligen i munnen när jag tänker på en halvblodig grillad entrecote, helt allvarligt, för oss är det denbästa maten. Hoppas även att mina barn lär sig att älska kött!

• Littlestar83
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:35:03 följande:
    With a devilish smile skrev 2009-12-03 14:31:32 följande:
    Lägg ner, JAG låter han välja, ni låter inte era välja!De är ju precis som dom som inte döper sina barn, för dom vill inte välja att dom ska tro på kyrkan, utan att dom får välja sen när dom blir större, samma sak här, jag låter han välja när han blir större, när han vet var kött kommer ifrån, ni ljuger för era barn och säger inte sanningen.
    ammeehhh du låter väl inte sitt barn välja om han inte får äta kött... då är det väl du som har valt det åt honom... har han nånsin fått smakat kött ens? Då har han ju itne fått gjort nått val, utan då är det väl du som har gjort det åt honom?
  • Saarah88
    DrFlygplan skrev 2009-12-03 14:37:49 följande:
    Jag är vegetarian jag med, halvt vegan också om man ska vara petig. Har också varit det sedan jag var 11-12 år. Har en fästman som är vegetarian han med och han är uppväxt med det.Våra barn SKA dock få äta kött under sin uppväxt. Om de vill välja bort kött senare i livet får de göra det såklart men inte innan de har förmågan att resonera och tänka djupare. Det är inte mitt val att göra vilken "matreligion" en annan människa ska ha. Inte en piggelins chans i helvetet att jag vill låta mina barn växa upp med den där attityden TS har gentemot köttätare. För jo, det där är en attityd.Jag respekterar köttätares val att äta kött och förväntar mig att de accepterar mitt val med. Ingen kan komma och säga att folk är dumma i huvudet för att de ger sina barn kött, något som människan livnärt sig på i alla tider. Många skulle inte klara av att leva som vegetarian då det kan vara väldigt svårt att nå upp till alla mängder av de ämnen som ofta bristar hos icke köttätare. ALLA veganer/vegetarianer behöver ett tillskott av vitamin B12 för övrigt. Vänta du bara tills du får brist på det, ha det så skoj med den bristen.En fråga till TS; när älgar och diverse boskap förökat sig så pass att de inte kan hitta mat naturlig väg, vad har du för planer då?
    jag har inte brist på det, jag har varit vegetarian nu i flera år, så nej, ingen vitaminbrist här inte.
  • cloudberry79

Jag tycker det är värre att vara så där fördömande än att vara köttätare. Alla gör sina egna val kring kost och föda, det är viktigare att respektera valfriheten än att sprida sån här dynga omkring sig!

• Lajkie
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:38:16 följande:
    FH Mamma skrev 2009-12-03 14:36:50 följande:
    har ditt barn få se en slakt?
    Du verkar väldigt naiv TS? Och väldigt icke utbildad. Du går på Expressens löpsedlar och sen inget mer. TS, har du sett en slakt? Isf av vilket djur/vilken mängd av djur?
  • konkelbär
    Utopia skrev 2009-12-03 14:37:19 följande:
    Visst kan man det men då blir jag utan, jag serverar två rätter för att jag vill ha mitt kött på bordet. men jag anser att man inte ska tvinga ett barn att varken äta eller inte äta olika saker utan barn måste få testa sig fram och den dagen då dom är stora nog att ta egna beslut vad man vill och inte vill
    Min dotter kommer också få testa sig fram. Men här hemma är normen att leva utan kött. Om min dotter sedan vill välja till kött - fine. Men det är knappast troligt. Hon ärver nog min livsåskådning till viss del. Hon lär inte gå förbi den obemärkt iallafall.
  • Mariohn
    Lajkie skrev 2009-12-03 14:40:10 följande:
    Ja, men man måste inte köpa massproducerat kött. Skaffa egna grisar :) Eller köp vilt! SKulle bra gärna vilja veta om du har husdjur TS =) INTE har du väl en katt inne eller en kanin i bur, hoppas inte. Isf SKÄMS!! Mina barn får iaf inte ha djur i bur. Det är JAG stolt över. MÄNNISKAN ÄR ETT ROVDJUR. ROVDJUR SKALL ÄTA KÖTT! Sen behöver man INTE stödja den dåliga djurhållningen som massproducering innebär.
    Nope. Människan är inte ett rovdjur. Ser våra kroppar ut att vara byggda för att jaga ikapp djur? Våra tänder och kroppar är inte gjorda för att dräpa och äta andra djur. Människan är allätare. Läs om våra tänder och forskning gjord kring människans ursprung
  • La Lola
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:37:39 följande:
    haha, jaa, jag är faktist ganska ärg. fast skrattar mest åt inläggen.. jag blir bara så jävla arg, för människor är så jävla egotrippade..sogligt..
    Vi är nog flera som skrattar åt vissa inlägg.....
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Apmor2
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:37:39 följande:
    haha, jaa, jag är faktist ganska ärg. fast skrattar mest åt inläggen.. jag blir bara så jävla arg, för människor är så jävla egotrippade..sogligt..
    jag som varit vegetarian i över 20år råder dig verkligen o tagga ner o skaffa dig info om ämnet
  • konkelbär
    maruttan skrev 2009-12-03 14:39:23 följande:
    Hmmm det där med att vegetarianer är friskare vet jag inte om jag håller med om... Har en kompis som är vegetarian och hon är sjuk jämt! Medans jag som är en karnival och älskar en köttbit med pommes sällan är sjuk!
    Din kompis är ingen representant för hela veg-klanen. TS talar nog om vegetarianer generellt i jämförelse med köttätare.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!