Inlägg från: Saarah88 |Visa alla inlägg
  • Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Saarah88

Ogift Fru skrev 2009-12-03 14:07:31 följande:

Bara en fundering:Hur ska din son kunna acceptera alla levande varelser om han inte accepterar de som äter kött? Oavsett vad man tycker om köttätare så är det ju fakta att de flesta människor faktiskt äter kött. Och även många djur, för den delen.
    Så du jämför din intelligens med ett djur?
  • Saarah88
    Malia75 skrev 2009-12-03 14:15:25 följande:
    Jag skulle vilja säga tvärtom....usch på er som inte låter era barn äta kött. De kan inte ens välja själva.......
    Malia75 skrev 2009-12-03 14:15:25 följande:
    Jag skulle vilja säga tvärtom....usch på er som inte låter era barn äta kött. De kan inte ens välja själva.......
    Välja själva??? hoppas du skämtar!!!
    jag tvingar inte på han kött som ni gör!
    Så det är era barn som inte får välja!
  • Saarah88
    OMWF skrev 2009-12-03 14:14:44 följande:
    Äter kött för att jag inte har orkat bli vegetarian än. Är du dyslektiker?
    vad har det med saken att göra?
    och nej det är jag inte, skrev bara lite för fort..
  • Saarah88

en sak till,
    berättar ni för era barn vart kött kommer ifrån?
    om barnet får se hur en slakt går till, tror ni ert barn vill äta det då?
    föräldrar som inte berättar vart köttet kommer ifrån är fan dumma i huvet!

• Saarah88

FH Mamma skrev 2009-12-03 14:29:21 följande:

har du erbjudit ditt barn kött? Erbjuder man inget alternativ låter man ju inte barnen välja.Min son är 5 år men han får hjälpa till och bestämma vad han vill äta. Pasta, potatis, ris eller bröd och sen vad han vill ha till. Ibland korv, ibland grädde etc.Om man tar fram 1 par byxor till sitt barn så är det inget val om man istället tar fram 2 par byxor, kjol, klänningar etc då kan barnet välja.
    Sa han att han ville äta lik?
    Nej, han tyckte de såg gott ut, men han vet inte vad kött är, hur kan du då säga att han får välja!!?
  • Saarah88
    lurv skrev 2009-12-03 14:30:30 följande:
    Så då kommer han att få testa kött den dagen han vill då om jag har fattat dej rätt? Eller kommer du att övertala honom att låta bli?
    ja, när han vet hur en slakt går till, och han får reda på att man faktist dödar för maten.
  • Saarah88

With a devilish smile skrev 2009-12-03 14:31:32 följande:

Tydligen blir man ju alldeles galen av att vara vegeterian ( syftar på ditt inlägg TS ) , 
    så jag kör hellre på att ge min dotter kött i all evighet ;)
    Ser hellre att man ger barn valmöjligheter än att utesluta något. 
    Du påstår att vi tvingar på våra barn kök, du tvingar ju ditt barn från att avstå som är tio gånger värre.

Är alla veggisar lika respektlösa & hysteriska ?
    Isåfall borde ni faktiskt ta ett ett riktigt gott blodigt köttstycke & käka upp
    så ni blir lite trevligare :D
    Lägg ner, JAG låter han välja, ni låter inte era välja!
    De är ju precis som dom som inte döper sina barn, för dom vill inte välja att dom ska tro på kyrkan, utan att dom får välja sen när dom blir större, samma sak här, jag låter han välja när han blir större, när han vet var kött kommer ifrån, ni ljuger för era barn och säger inte sanningen.
  • Saarah88
    Emmeliina skrev 2009-12-03 14:35:42 följande:
    Shit vad arg du verkar. Har du gått o hållt på detta i flera år eller? verkar som det iaf.O att köttet ligger o ruttnar i magen... det bryts ner som allt annat man äter.. eller du skiter kanske ut en hel morot när du ätit det?
    haha, jaa, jag är faktist ganska ärg.
    fast skrattar mest åt inläggen..
    jag blir bara så jävla arg, för människor är så jävla egotrippade..sogligt..
  • Saarah88

FH Mamma skrev 2009-12-03 14:36:50 följande:

hur kan du veta att vi ljuger för våra barn?
    har ditt barn få se en slakt?
  • Saarah88
    DrFlygplan skrev 2009-12-03 14:37:49 följande:
    Jag är vegetarian jag med, halvt vegan också om man ska vara petig. Har också varit det sedan jag var 11-12 år. Har en fästman som är vegetarian han med och han är uppväxt med det.Våra barn SKA dock få äta kött under sin uppväxt. Om de vill välja bort kött senare i livet får de göra det såklart men inte innan de har förmågan att resonera och tänka djupare. Det är inte mitt val att göra vilken "matreligion" en annan människa ska ha. Inte en piggelins chans i helvetet att jag vill låta mina barn växa upp med den där attityden TS har gentemot köttätare. För jo, det där är en attityd.Jag respekterar köttätares val att äta kött och förväntar mig att de accepterar mitt val med. Ingen kan komma och säga att folk är dumma i huvudet för att de ger sina barn kött, något som människan livnärt sig på i alla tider. Många skulle inte klara av att leva som vegetarian då det kan vara väldigt svårt att nå upp till alla mängder av de ämnen som ofta bristar hos icke köttätare. ALLA veganer/vegetarianer behöver ett tillskott av vitamin B12 för övrigt. Vänta du bara tills du får brist på det, ha det så skoj med den bristen.En fråga till TS; när älgar och diverse boskap förökat sig så pass att de inte kan hitta mat naturlig väg, vad har du för planer då?
    jag har inte brist på det, jag har varit vegetarian nu i flera år, så nej, ingen vitaminbrist här inte.
  • Saarah88

Seriöst, vilka jälva påhopp.
    Trodde ni var smartare än så..men nej..jag ger upp.
    och SLUTA säga att jag inte låter han välja, för det är ni som tvingar era barn att äta kött! barn vet ju inte vart de kommer ifrån.
    jag är skit sur på min mamma för hon gav mej kött som liten, jag visste ju inte bättre! jag hade varit glad om jag hade fått välja själv!

lägg ner tråden.

• Saarah88
    MetalMorsan skrev 2009-12-03 14:45:30 följande:
    Varför startade du tråden om du inte kan ta det som skrivs?
    jag är inpulsiv
  • Saarah88
    MetalMorsan skrev 2009-12-03 14:49:29 följande:
     Impulsiv kanske??Märks i alla fall... Trist att du inte kan diskutera utan att anklaga oss för lögnare och att vi är dum i huvudet...
    jag kan visst diskutera, dock inte på denna nivån.
  • Saarah88
    MetalMorsan skrev 2009-12-03 14:49:29 följande:
     Impulsiv kanske??Märks i alla fall... Trist att du inte kan diskutera utan att anklaga oss för lögnare och att vi är dum i huvudet...
    jag kan visst diskutera, dock inte på denna nivån.
    Emmeliina skrev 2009-12-03 14:49:08 följande:
    och kanske lite tjurig för att du inte ätit ordentligt? :)
    Jag är iaf inte tjock som en korv och trycker i mej kött
  • Saarah88
    Stårschan skrev 2009-12-03 14:54:54 följande:
    Så arg du verkar. Och så länge du inte stället fram kött på bordet så låter du inte din son välja. Du väljer åt honom. Mina barn är glada köttätare, och de har inga problem med det trots att de alltid varit mycket väl medvetna om vad det är de stoppar i sig. Yngsta dottern frågar ofta vilket djur köttet kommer ifrån om hon inte kan identifiera det själv. Båda har varit med och dragit upp och själva rensat den fisk de ska äta. Det gör inte att de hatar fiskar. Människor äter andra djur, så är det bara. Visst, det finns massor av vettiga argument för att dra ner på köttätandet, men lägg i så fall fram sådana, istället för att låta som en uppretad fjortis.
    De är inte änns lönt att jag svarar, för sista gången.
    NI TVINGAR ERA BARN ATT ÄTA NÅGOT SOM DOM INTE VET VART DE KOMMER IFRÅN!!!
    det är att tvinga, jag blir ju galen!!
    aaah, hejdå!
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!