• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Emmeliina
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:46:50 följande:
    jag är inpulsiv
    och kanske lite tjurig för att du inte ätit ordentligt? :)
  • Mariohn
    AnniPanni skrev 2009-12-03 14:48:02 följande:
    öh... mina kids är 2, 5 o 7 och det vet SJÄLVKLART vad köttet kommer ifrån! De har full koll på att köttet vi äter kommer ifrån kossan, att ägg faktiskt är bebiskycklingar. Lär man inte barn att det är skitäckligt så är det inte konstigt.
    Ägg är inte bebiskycklingar mer än vad mens är barn :´) Äggen vi äter är inte befruktade.
  • MetalMorsan
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:46:50 följande:
    jag är inpulsiv
     Impulsiv kanske??

Märks i alla fall... Trist att du inte kan diskutera utan att anklaga oss för lögnare och att vi är dum i huvudet...
  • Lajkie
    AnniPanni skrev 2009-12-03 14:48:02 följande:
    öh... mina kids är 2, 5 o 7 och det vet SJÄLVKLART vad köttet kommer ifrån! De har full koll på att köttet vi äter kommer ifrån kossan, att ägg faktiskt är bebiskycklingar. Lär man inte barn att det är skitäckligt så är det inte konstigt.
    Fast obefruktade ägg är inte kycklingar heller.
  • Mariohn
    Emmeliina skrev 2009-12-03 14:49:08 följande:
    HAHAHAHA
  • Saarah88
    MetalMorsan skrev 2009-12-03 14:49:29 följande:
     Impulsiv kanske??Märks i alla fall... Trist att du inte kan diskutera utan att anklaga oss för lögnare och att vi är dum i huvudet...
    jag kan visst diskutera, dock inte på denna nivån.
  • MariaP
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:29:33 följande:
    en sak till, berättar ni för era barn vart kött kommer ifrån? om barnet får se hur en slakt går till, tror ni ert barn vill äta det då? föräldrar som inte berättar vart köttet kommer ifrån är fan dumma i huvet!
    Du vet inte vad du pratar om, hur många gårdar har du besökt egentligen? Jag har varit på åtskilliga och har aldrig sett ens ett försök till den misär grisarna på nyheterna varit med om. Jag gissar på att det närmaste du varit en bondgård är en kotlett i kyldisken på ICA.
    Jag är uppväxt på en bondgård i Hälsingland, mina föräldrar var mjölkbönder men nu har de gått över till köttproduktion i lösdrift och jag har nog alltid vetat var maten kommer ifrån. Och jag har inte övervägt veganism för det, utan det har nog snarare gjort att jag tycker att det är viktigt att veta var maten kommer ifrån. Jag har varit med vid slakt och min pappa har lärt mig att stycka, vilket jag uppskattar mycket idag.

Vi har inga problem med att äta helt vegetariskt vissa mål, men det är ändå otroligt gott med en stekt bit biff eller lite filé. Så jag tror att jag fortsätter att ha köttet ruttnandes i tarmarna så kan du fortsätta att vräka ur dig galla över saker du ändå inte kan påverka ett skit;)
  • Ogift Fru

Jag kan bara utgå ifrån mig själv, men jag har hellre barn som är allätare och möter sina medmänniskor med respekt och ödmjukhet, än barn som är veganer och hatar alla som äter kött just pga av det.

• Emmeliina
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:50:37 följande:
    Det var ju du som lade den?
  • Saarah88
    MetalMorsan skrev 2009-12-03 14:49:29 följande:
     Impulsiv kanske??Märks i alla fall... Trist att du inte kan diskutera utan att anklaga oss för lögnare och att vi är dum i huvudet...
    Emmeliina skrev 2009-12-03 14:49:08 följande:
    Jag är iaf inte tjock som en korv och trycker i mej kött
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!