• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Leora

La Lola skrev 2009-12-03 15:07:15 följande:

O där var Ts borta.......
    Förvånad? ;)
  • m00nfl0wer

Min 4åriga dotter säger på somrarna "Mamma, jag vill ha grillat kött!" frågar man "Medium eller välstekt?" så svarar hon "Medium".

Om hon vill välja bort kött när hon blir äldre så får hon det, däremot tänker jag inte laga två maträtter så länge hon bor hemma.. dels så kostar det pengar och sedan är det totalt onödigt.

Jag förstår verkligen dom som inte kan äta kött. Men jag förstår inte riktigt dom som kör med argumentet "Det är synd om djuren".. djuren slutar inte slaktas bara för att några väljer att sluta äta kött.. det krävs att hela jordens befolkning slutar äta kött, då slutar dom nog slakta djur. Men jag försöker inte predika om en massa saker. Det är eran ensak att inte äta kött.

Jag äter kött för att det är gott. Jag äter kött för att jag inte kan leva på veg-mat. Så är det bara. Vegetarianer har valt att inte äta kött, jag väljer att äta kött.

Vad förvirrat allt blev.

• m00nfl0wer

Såg nu att ts försvunnit.

Men en sak till jag undrar.. hur i hela fridens namn ska vi få lejonen att förstå att det är synd om djuret som den släpar fram över savannen?

• Stårschan
    m00nfl0wer skrev 2009-12-03 15:10:46 följande:
    Såg nu att ts försvunnit. Men en sak till jag undrar.. hur i hela fridens namn ska vi få lejonen att förstå att det är synd om djuret som den släpar fram över savannen?
    Det är inga problem. Vi skickar dit TS så kan hon skrika åt dem.
    Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • straw2008
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!så argumentet att man behöver kött håller INTE!Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
    Sånna som dig är faktiskt jätteroligt att bjuda på just kött, alltså mala ner det i typ dina köttbullar som du tror är corn :O)

Ha ha någonsinn under alla dina 12 år tänkt på att det faktiskt har hänt?
  • straw2008
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!så argumentet att man behöver kött håller INTE!Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
    O kul när du ser din son äta en stor fet burgare ihop med polarna, NÖTKÖTT !
  • Isobelle81

Jag är lite nyfiken på vad du TS tycker om köttätande växter och alla andra djur som faktiskt äter kött? Ska du lära dina barn att hajar, isbjörnar, lejon etc etc etc är onda varelser bara för att de äter kött?

Jag äter nästan bara kött och fett och är ALDRIG trött efter en måltid. Det handlar ju om mängden maten man äter. Om du skulle trycka i dig 10 quorn-filéer till middag skulle du nog också vilja lägga dig på soffan en stund :)

• mamlan
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:56:19 följande:
    De är inte änns lönt att jag svarar, för sista gången.NI TVINGAR ERA BARN ATT ÄTA NÅGOT SOM DOM INTE VET VART DE KOMMER IFRÅN!!!det är att tvinga, jag blir ju galen!!aaah, hejdå!
    För sista gången till dig med, DET GÖR VI INTE!!! Vi talar om för våra barn vart kött kommer i från. Förrseten det finns folk som bara äter fallfrukt då de anser att även frukt och grönt har känslor, att moroten skriker av smärta när den dras ur jorden, har du berättat det för ditt barn? Så han/hon kan välja?
  • Sissi86

ungarna lär sig på dagis också..
    Där är en kossa, av kossan får man mjölk och kött osv...

• m00nfl0wer
    Stårschan skrev 2009-12-03 15:11:31 följande:
    Det är inga problem. Vi skickar dit TS så kan hon skrika åt dem.
    Ah, juste.. tänkte inte på det.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!