• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • ichbintova

Jag antar att jag håller med dej.

Jag är också vegetarian, inte på grund av att man är friskare utan pga att jag tycker att det är fel att äta djur.
    Dom har känslor, dom ska inte ligga på våran tallrika, döda. Dom ska vara ute i det fria!

Så har jag tänkt sen jag var 5 och jag har verit vegetarian sen jag var8.
    Skulle aldrig kunna skjuta ihjäl ett djur.
    Förstår mej inte på jägare. Egoistiskt att döda någon annan för sitt eget njutande.
    Och säg inte att djur inte förstår något, för det är inte sant.
    De förstår minde, men det ger oss inte rätten att behandla dom som skit.

Isåfall så skulle vi ju kunna behandla alla djur så, även husdjur, visst?!
    Men smartast är ju att inte bahandla något djur så.

• Cocco

Det är naturligare för oss att äta kött än att dricka komjölk!
    Men visst om du dricker mjölk och äter ägg så får du i dig b12 som egentligen är det enda problemet att få i sig tillräckligt av om man äter vegetarisk kost.
    Och kom inte och inbilla mig att hönor som värper ägg och kor som ger mjölk har det särskilt mycket bättre än de djur som går till slakt.

• luckyme83
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:56:19 följande:
    De är inte änns lönt att jag svarar, för sista gången.NI TVINGAR ERA BARN ATT ÄTA NÅGOT SOM DOM INTE VET VART DE KOMMER IFRÅN!!!det är att tvinga, jag blir ju galen!!aaah, hejdå!
    att TVINGA ett barn är att trycka in något i munnen på den..
    jag tror ingen normal förälder tvingar i sina barn någon mat alls..
    man provar sig fram..gillar inte barnet kött, fine , då ger man inte kött..
  • Fjärilen235
    luckyme83 skrev 2009-12-03 20:08:27 följande:
    att TVINGA ett barn är att trycka in något i munnen på den.. jag tror ingen normal förälder tvingar i sina barn någon mat alls.. man provar sig fram..gillar inte barnet kött, fine , då ger man inte kött..
    Håller med dig till fullo
  • ArvidsMorsa

Jag tycker inte att köttfrågan inte är upp till var och en.

Köttindustrin orsakar mer skada än någon annan industri i världen.
    Släpper ut mer koldioxid än alla transportfordon i hela världen tsm.
    Äter upp en massa energi
    Tar upp en massa land
    Djurplågeri skandaler
    Den största orsaken till att regnskogarna skövlas
    Skapar väpnade konflikter

Och ställer frågan om vi har rätten att utnyttja en annans varelses liv som vi gör? De har ett liv och ett medvetande

Varit vegetarian sedan 5 år, har en son som ska få välja själv.
    Har mått bra hela den här tiden utan tillskott och hade alltid perfekta blodvärden under graviditeten :-P

• stolt mamma till 2
    Rolvsing skrev 2009-12-03 15:26:31 följande:
    Våra barn tycker det är kul när "bambi" hänger i snickarboden :)
    Haha. Var är "gilla-knappen"?! =D

Jag äter kött och mina barn också eftersom att det är GOTT!
    sen är det rent j*vla skitsnack att alla djur har det dåligt. Då vi själva har haft jordbruk med köttsjur, och vet att vi hade ALDRIG några grisar som åt på varandra, och våra kossor fick vara ute året runt så känns det fan nästan kränkande när du skriver det du skriver ts.
  • mer grubbel
    ArvidsMorsa skrev 2009-12-03 20:18:17 följande:
    Jag tycker inte att köttfrågan inte är upp till var och en. Köttindustrin orsakar mer skada än någon annan industri i världen. Släpper ut mer koldioxid än alla transportfordon i hela världen tsm. Äter upp en massa energi Tar upp en massa land Djurplågeri skandaler Den största orsaken till att regnskogarna skövlas Skapar väpnade konflikter Och ställer frågan om vi har rätten att utnyttja en annans varelses liv som vi gör? De har ett liv och ett medvetande Varit vegetarian sedan 5 år, har en son som ska få välja själv. Har mått bra hela den här tiden utan tillskott och hade alltid perfekta blodvärden under graviditeten :-P
    Exakt! Det går INTE att säga att det under några som helst omständigheter är okej att äta kött. Ni som sitter och garvar åt hur mycket kött ni och era barn trycker i er, allvarligt talat, vad är det som är så komiskt med djurplågeri, ofattbar grymhet, miljöförstöring och dålig hälsa?
  • mer grubbel

stolt mamma till 2 skrev 2009-12-03 20:24:21 följande:

Haha. Var är "gilla-knappen"?! =D Jag äter kött och mina barn också eftersom att det är GOTT! sen är det rent j*vla skitsnack att alla djur har det dåligt. Då vi själva har haft jordbruk med köttsjur, och vet att vi hade ALDRIG några grisar som åt på varandra, och våra kossor fick vara ute året runt så känns det fan nästan kränkande när du skriver det du skriver ts.
    Jaja, men majoriteten av alla köttätare har inte egen gård med lyckliga djur, eller hur?
  • Christina77
    Knastroll82 skrev 2009-12-03 15:47:34 följande:
    TS påstår sig lära sin son "acceptera ALLA varesej man är djur eller människa" men har under de senaste sidorna kallat dem som äter kött för*Lögnare*Idioter*Dumma i huvudet*Feta *Dåliga föräldrarMed mera.Otroligt respektlöst och dömmande. Om man inte respekterar andra kommer man heller aldrig bli respekterad. Enkelt.Och kan man inte föra en diskussion utan personangrepp och påhopp så kommer man aldrig kunna få någon att ta argumenten på allvar.Med största sannorlikhet kommer pojken växa upp med samma snedvridna syn på sina medmänniskor.Nej, skäms på dig TS, som lär din son att diskriminera.
    Åh så bra sagt.
  • Ninja05

Har bara läst Ts och vet inte om hon är kvar..

Men hallå? Ursäkta mig, men vem bryr sig om du varit frisk 10 år? Hur kan du veta att det är för att du är vegetarian?

Finns mycket näringsämnen i kött, som ett växande barn behöver.

Desstuom, orka ödsla tid på vad andra gör!! Suck..

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!