• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • JessiWill
    snowball skrev 2009-12-03 20:44:54 följande:
    jessicaa89: nä ja vet och det är synd, har set på tv program hur det går till, det är inte det bästa för dom innans dom blir mat... tyvärr och det är synd men inte slutar ja äta kött för det... =) som tur går det ganska fort.
    Jo det är fruktansvärt. Att dom gör så mot djuren som inte kan försvara sig själva. Men människor har ätit kött i alla tider, önskar bara att mänskligheten kan bli lite mer humana, då hade man kunnat äta det med gott samvete.
  • Doktorn
    Jessiicaa89 skrev 2009-12-03 20:44:45 följande:
    Jag var medlem i djurens rätt för ett antal år sedan, siffran var just inte 90 men sky hög. Djurplågerierna i världen är fruktansvärda och jag läser om detta näs intill varje dag.
    Ja, tittar man på djurhållningen i hela värden finns det både bättre och sämre exempel än Sverige.
  • Maggiepuh

Jag har provat leva vegetariskt och jag kände mig aldrig mätt utan gick hungrig hela dagarna. Jag behöver lite kött varje dag för att vara mätt.

Jobbar inom barnomsorgen och har barn som är vegetarianer efter föräldrarna och de barnen får samma mat dag ut och dag in, jag ger min som allsidig kost istället för broccolistuvning med potatis varje dag.

• JessiWill
    86TiAn82 skrev 2009-12-03 20:46:05 följande:
    90% av alla slakterier? vart har du fått den siffran ifrån och sen vad har slakterierna med saken att göra, det enda dom gör är att avlivar och styckar djuren i den mån man beställt det i. Ett slakteri har inte levande djur ståendes i grupper. Det är gårdarna där djuren blir misskötta, eller väl omhändertagna beroende på bonden.
    Har redan svarat i tidigare tråd.
  • JessiWill
    86TiAn82 skrev 2009-12-03 20:46:05 följande:
    90% av alla slakterier? vart har du fått den siffran ifrån och sen vad har slakterierna med saken att göra, det enda dom gör är att avlivar och styckar djuren i den mån man beställt det i. Ett slakteri har inte levande djur ståendes i grupper. Det är gårdarna där djuren blir misskötta, eller väl omhändertagna beroende på bonden.
    Även HUR djuren transporterar till slakteriet av slakteriet och dom har faktiskt burar inne på slakterierna, och processen hur dom får över djuren därifrån till slakteri rummet är HEMSK. Såg ett insider prog. om detta en dag och det var ett av de värsta jag sett.
  • Dr Mupp

Jag inte bara äter kött utan problem, jag kan själv slakta och stycka det om det krävs.

Människan är allätare, inte vegetarian. Det är vår kost på kött och fett som gett oss den hjärna vi har idag.

För min del kan TS äta gräs till middag, jag lägger mig inte i det och förväntar mig samma respekt tillbaka. Själv äter jag krav kött från lokal bonde som jag vet haft de bra.

• 86TiAn82
    Jessiicaa89 skrev 2009-12-03 20:47:01 följande:
    Har redan svarat i tidigare tråd.
    Jo jag såg det men du hade inte svarat när jag skrev men det skrivs rätt mycket i den här tråden.
  • wiizz

Lever hellre ett liv fullt av god mat och onyttigheter än lever 10 år längre!

Go for meat!

• kaffe

Det är väl inte värre att ha ruttet kött i tarmarna än att ha ruttna grönsaker?

Varför finns det så många vegetariska alternativ som försöker efterlikna köttditon?
    Ex veg. korv. Veg färs (som smakar och ser ut som "vanlig" köttfärs) etc etc..

• VårtLillaMirakel
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:37:39 följande:
    haha, jaa, jag är faktist ganska ärg.fast skrattar mest åt inläggen..jag blir bara så jävla arg, för människor är så jävla egotrippade..sogligt..
    Ärg?

Sogligt?

????????????
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!