• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Doktorn
    Jessiicaa89 skrev 2009-12-03 20:54:02 följande:
    Haha nej det gör jag inte :P Vad skall man äta för jagat i sverige? Blåmes med stekt potatis?
    Älgstek, köttbullar av älgfärs, älgbiff och filé av älg, osv. Motsvarande av kronhjort, dovhjort och rådjur. Tjäder, orre. Sjöfågel. Fasan. Ripa. Morkulla. Låter det som lite olika alternativ?
  • Shalini

Less jag blir, Barn SKA ha kött!

• JessiWill
    Doktorn skrev 2009-12-03 20:56:44 följande:
    Älgstek, köttbullar av älgfärs, älgbiff och filé av älg, osv. Motsvarande av kronhjort, dovhjort och rådjur. Tjäder, orre. Sjöfågel. Fasan. Ripa. Morkulla. Låter det som lite olika alternativ?
    Joo men såna stora djur hade jag aldrig klarat av att jaga själv :O
  • Malia75
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:24:31 följande:
    Välja själva??? hoppas du skämtar!!!jag tvingar inte på han kött som ni gör!Så det är era barn som inte får välja!
    Nej jag skämtar inte. Jag tvingar inte min son att äta nånting alls. Det han inte vill ha spottar han ut. Om han väljer självmant att inte äta kött så fine...men han har i alla fall chansen att välja, det har inte de barn där föräldrarna bestämmer att de ska vara vegetarianer.
  • Cyberdansken

Har inte orkat läsa genom 22 sidor svart/vit argumantation, bara TS.

Själv äter jag kött och ger mina barn kött för att det är gott, samt nyttigt. Det samma är tillfället med grönsaker, gott och nyttigt.

Vi har valt att leva som allätare, det är det naturliga för oss.
    Att sen djurhållning/slakt på sina ställen är under all kritik kan jag hålla med om. Men som tur är är det undantag snarare än regel och något branscherna strävar efter att få bort.

Jag undrar också vilka undersökningar det är som TS hänvisar till, där man blir 8 år äldre som vegan/vegetarian? Jämfört med ett snabbmatsvrak då eller?

Förövrigt så är livskvalitet bättre än livslängd :)

• mirre67

Tja, jag skiter fullständigt i om så du och din unge går ut på ängen och betar om du tror ni blir lyckligare och bättre människor av det. Sköt du dig själv och din och din unges mathållning och skit i vad andra äter. Imorgon ska vi äta smördegsinbakad fläskfilé med potatisgratäng till, det ska bli såå j*a gott!! MOHAHAHA!!!

• Doktorn
    Jessiicaa89 skrev 2009-12-03 20:57:23 följande:
    Joo men såna stora djur hade jag aldrig klarat av att jaga själv :O
    Ripa och morkulla är små som duvor...

Skämt åsido, jag försökte bara göra en poäng av att det inte är en kristallklar koppling mellan dålig djurhållning och att äta kött. Det finns annat kött.
  • Ruggugglan
    ezah skrev 2009-12-03 20:52:48 följande:
    jag tycker ju inte att man ska lyssna överdrivet mycket på, eller ta barnuppfostransråd från, folk som är födda 88. men det kanske bara är jag.
    Förlåt. Men varför inte? Jag är född 88 och har en dotter på 4år. Menar du att jag inte kan något om barnuppfostran?
    BF 24 januari.
  • Ruggugglan

Jag ger min dotter kött eftersom vi (även min dotter) tycker att kött är gott. Och jag är övertygad om att jag gör det som är bäst för min dotter.

Så TS, skit i vad alla andra gör. Sköt ditt eget ist.

BF 24 januari.
  • Rockangel01

Som flera sagt här..Barn ska äta kött.
    Tycker det är sorgligt att lyssna på dig.

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!