• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Doktorn
    Jessiicaa89 skrev 2009-12-03 20:48:24 följande:
    Även HUR djuren transporterar till slakteriet av slakteriet och dom har faktiskt burar inne på slakterierna, och processen hur dom får över djuren därifrån till slakteri rummet är HEMSK. Såg ett insider prog. om detta en dag och det var ett av de värsta jag sett.
    Det är ett av skälen till att jaga sitt eget kött i stället för att köpa kött i affären, producerat som du beskriver. Tur man är älgjägare!
  • JessiWill
    Doktorn skrev 2009-12-03 20:46:38 följande:
    Ja, tittar man på djurhållningen i hela värden finns det både bättre och sämre exempel än Sverige.
    Många sämre dock, klarar inte va att läsa eller se prog från bla U-länder, hur dom förhåller sig till djuren där är helt jävla fruktansvärd.
  • JessiWill
    Doktorn skrev 2009-12-03 20:50:37 följande:
    Det är ett av skälen till att jaga sitt eget kött i stället för att köpa kött i affären, producerat som du beskriver. Tur man är älgjägare!
    Hade jag haft pengar hade jag ägt en gård med min egen producerade mat, men tyvärr kan man ju inte göra förändringar för alla djuren :(
  • ezah

jag tycker ju inte att man ska lyssna överdrivet mycket på, eller ta barnuppfostransråd från, folk som är födda 88.
    men det kanske bara är jag.

• Doktorn
    Jessiicaa89 skrev 2009-12-03 20:52:29 följande:
    Hade jag haft pengar hade jag ägt en gård med min egen producerade mat, men tyvärr kan man ju inte göra förändringar för alla djuren :(
    Jagar du då? Det är ju inte så dyrt och så kan man äta gott och näringsriktigt kött med gott samvete.
  • JessiWill
    ezah skrev 2009-12-03 20:52:48 följande:
    jag tycker ju inte att man ska lyssna överdrivet mycket på, eller ta barnuppfostransråd från, folk som är födda 88. men det kanske bara är jag.
    Jodå det tycker jag allt, man kan inte dra allas dumhet över en kant :)
  • JessiWill
    Doktorn skrev 2009-12-03 20:53:26 följande:
    Jagar du då? Det är ju inte så dyrt och så kan man äta gott och näringsriktigt kött med gott samvete.
    Haha nej det gör jag inte :P Vad skall man äta för jagat i sverige? Blåmes med stekt potatis?
  • Bollen82

Jag äter kött för att jag tycker att det är gott!

• Fridelina2

Kött är jättegott! Min syster är vegetarian och hon bjuder på fantastiskt goda rätter, men det ska villigt erkännas att jag hade saknat köttet om jag aldrig fått äta det.
    KRAV-märkt försöker jag köpa. Mmmm, vad det är gott med kött. Man ska väl inte äta så man spricker? Förresten är det ganska normalt att bli lite trött efter maten, blodet går nämligen till magen för att bryta ner det man äter. Detta är såklart olika från person till person hur man mår efter middagen, somliga är mer känsliga än andra när blodsockret stiger och sjunker. Kanske därför som somliga i din omgivning blir trötta efter middagen?

Det där med att det ruttnar i tarmen tror jag inte ens är möjligt. Aldrig hört!

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!