• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • lovelylocks

nej du lille vän. för kroppen att smälta köttet, är en väldigt långdragen process, så pass lång, att köttet hinner ruttna innan det kommer ut bakvägen.

maddan86 skrev 2009-12-03 21:21:04 följande:
    detta var det dummaste inlägg jag läst på länge faktiskt =) Hur gick det att hänga med i skolan när du inte ens kan stava till cancer?? ruttet kött i tarmarna vad tusan har du fått det ifrån det smälter ju i magen sen bajsar man ut det... inte fasen ligger det en rutten gris i tarmarna hahaha jag accepterar och förstår att man är vegetarian men detta inlägg lät ju bara så extremt korkat haha och att ALLA grisar äter på varandra?? har du varit på varenda grisgård och kollat det eller varenda en?? haha NEEE DU
  • Pomea

Koool ts vilken supermorsa du måste vara! wow. grattis! kämpa på, heil dig osv osv

• MassiiMotoo
    MassiiMotoo skrev 2009-12-03 21:25:19 följande:
    Men orka! Ärligt, tror du alla vill leva som du gör och vara bitter? för det är de du verkar vaa med alla dina "ara" inlägg om de som äter kött.Alla kanske inte vill leva under en sten och äta gräs.. känns det som
    "arga" ska de stå om någon korrigerar mig;)
  • pajas01

ska jag leva så ska jag ju vara lycklig eller?!? jag hade inte tyckt att det varit roligt alls att inte få äta kött så nää grönsaker är gott men inte alltid..

korv finns alltid att hitta i 80-90 procent halt köper min på maxi inget känt märke men finns till och med på lilla hemköp så man måste ju inte köpa mamma scan korv

• lovelylocks

men shit. seriously. Arga inlägg och skitpropaganda? Jag tycker detta är en väldigt lustig värld. flertalet inlägg i denna tråden är på sandlåde inivå av köttätare som bara måste hävda sin rätt till att äta kött, med så ofantligt löjliga argument och jag är bitter? arg? för skitpropaganda för att jag proklamerar för att ge våra barn en sund och näringsrik kost, köttätare eller ej? omg.

MassiiMotoo skrev 2009-12-03 21:25:19 följande:
    Men orka! Ärligt, tror du alla vill leva som du gör och vara bitter? för det är de du verkar vaa med alla dina "ara" inlägg om de som äter kött. Alla kanske inte vill leva under en sten och äta gräs.. känns det som
  • JessiWill
    lovelylocks skrev 2009-12-03 21:26:14 följande:
    nej du lille vän. för kroppen att smälta köttet, är en väldigt långdragen process, så pass lång, att köttet hinner ruttna innan det kommer ut bakvägen.
    Lilla vän, det tar allt emellan 1½-3 dygn för kött att smältas i magen, och komma ut i andra ändan. det skulle aldrig ens börja ruttna i tarmen vid det laget :)
  • MammaTillNeoh

Ni som säger att köttet ruttnar i magen och allt det där andra hemska och att en vegetarisk kost är det bästa alternativet,, ge mig sann ÄKTA fakta på det tack :)

• lovelylocks

ni som hävdar er rätt till kött, vet ni hur stor den negativa effekten av köttindustrin är, på vårt klimat?

• Mjufs
    OMWF skrev 2009-12-03 14:14:44 följande:
    Äter kött för att jag inte har orkat bli vegetarian än. Är du dyslektiker?
    Hon blir väl seg i huvudet när hon inte äter kött. Då kann man ite stavva rät helrer...ojoj, dags för lite kött märker jag!
  • JessiWill
    lovelylocks skrev 2009-12-03 21:29:19 följande:
    men shit. seriously. Arga inlägg och skitpropaganda? Jag tycker detta är en väldigt lustig värld. flertalet inlägg i denna tråden är på sandlåde inivå av köttätare som bara måste hävda sin rätt till att äta kött, med så ofantligt löjliga argument och jag är bitter? arg? för skitpropaganda för att jag proklamerar för att ge våra barn en sund och näringsrik kost, köttätare eller ej? omg.
    Alla vet oftast vad man proppar i sin om man tar tiden att kolla upp det, jag ser alltid folk som läser på innehållsförteckningar och dyl i affärer vad dom köper för mat. Andra som inte gör det får la skylla sig själva då!
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!