• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Cyberdansken
    lovelylocks skrev 2009-12-03 21:53:49 följande:
    www.klimathotet.net/
    [/citat]

Registrerat av Berggren, Caroline (594142)
    Johannesbergsvagen 23

Vastervik, --, 59353
    SE

Ser inte ut som en opartisk källa direkt. Nu när du ändå bringar upp klimatet vad är då dina tanker om Climategate?
    Är du säker på att den info du kommer med i denna tråd är vetenskapligt underbyggt? När jag ser tvärsäkra påstående och procenttal och tidsangivelser som är exakta, men ingen stans hänvisar du till var dom kommer ifrån, ja då blir i alla fall jag en skeptiker.
    Vill gärna lyssna på saklig dokumentation, men oftast låter dom flesta veganer precis som Jehovas vittnen, övertygat om sin egen sanning, utan argument för den.
  • Luddvar
    Vickanflickan skrev 2009-12-03 22:02:50 följande:
    men när maten kommer in i kroppen börjar matsmältningen... jag skulle sätta en tia på att den vegetariska kosten inte heller ser så fin ut i kroppen då den bryts ner.
    En kompis till oss en vegan och det finns absolut INGEN som fiser så illa som han. Där kan man snacka ruttna tarmar.
  • Tokern
    hotmamma skrev 2009-12-03 22:03:01 följande:
    Måste väl ändå varit det dummaste argumentet ikväll..... I magen så bryts det ju ner och blir till skit som man bajsar ut efter 24 tim, på en disk bänk JA där ruttnar det och blir härsket men det har ju att göra med att det är rumstempurerat och ej nedbrytbart...
    Om man får vara petig är det en mycket liten del av bajsinnehållet som ens är matrester, större delen är tarmbakterier och deras avfall. :)
  • Minune
    IngenVet skrev 2009-12-03 22:02:42 följande:
    Folk dör av alla möjliga sjukdommar hela tiden. Men media är inte lika intresserad av det då. När det inte fått nåt namn. Men nu handlar det här inte om svininfluensan. Folk blir så fruktansvärt provocerade när det kommer till ämnet "köttätare"Hade ni inte haft något samvete öht hade ni inte brytt er, de flesta normalbegåvade vet att det egentligen inte är ok att äta andra bara för att man kan.
    vadå inte ok? Naturen är ju gjord så, äta eller ätas? Vad är det som inte är ok med det? En varg kanske käkar upp mig en dag, det är ok, liksom det är ok att jag käkar en gris.
  • lovelylocks

det spelar väl ingen roll? Huvudsaken var att han kan ge referenser som inte jag kan. och de är väl de referenserna du var ute efter? här servererar man på silverfat o du hånar o o går o lägger dig. omg.

maddan86 skrev 2009-12-03 22:03:13 följande:
    haha okej och vad tusan är det för snubbe då??! vad lättlurade folk är.. god natt
  • theek

För att gå i samma seriösa fotspår... Det finns de som anser att växter också har känslor, hur tror du broccolin mår när den kokas levande??
    Eller potatisen när den rövas bort från sitt hem i jorden för att sedan få ligga i en mörk säck i väntan på döden...

Äh lägg ner, låt folk få äta vad dom vill...

• Velour

TS,

"Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :) "

Ptja, så som du "accepterar" alla?

• IngenVet
    Minune skrev 2009-12-03 22:02:42 följande:
    ja, det är skillnad på människor och djur, just därför äter vi dem och inte varandra.
    Människor är djur. Är du religiös? Är det därför du tror att "Människan" är nåt högre väsen skapat av nåt du kallar gud?
  • goabarn77
    ViraBlåtira1 skrev 2009-12-03 22:02:51 följande:
    Jag äter kött endast i protest för att alla vegetarianer/veganer äter upp djurens mat!
    Tack för kvällens skrattanfall
  • LillaEllan

Det verkar ju helt klart som att man behöver kött för att kunna stava. Bland det värsta jag sett på länge!

KÖTT ÄR GOTT!

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!