• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • lovelylocks

men herregud använd google? läs en tidning?

Cyberdansken skrev 2009-12-03 22:03:49 följande:
    www.klimathotet.net/
    Registrerat av Berggren, Caroline (594142) Johannesbergsvagen 23 Vastervik, --, 59353 SE Ser inte ut som en opartisk källa direkt. Nu när du ändå bringar upp klimatet vad är då dina tanker om Climategate? Är du säker på att den info du kommer med i denna tråd är vetenskapligt underbyggt? När jag ser tvärsäkra påstående och procenttal och tidsangivelser som är exakta, men ingen stans hänvisar du till var dom kommer ifrån, ja då blir i alla fall jag en skeptiker. Vill gärna lyssna på saklig dokumentation, men oftast låter dom flesta veganer precis som Jehovas vittnen, övertygat om sin egen sanning, utan argument för den.
    [/citat]
  • Minune
    IngenVet skrev 2009-12-03 22:07:00 följande:
    Människor är djur. Är du religiös? Är det därför du tror att "Människan" är nåt högre väsen skapat av nåt du kallar gud?
    vi är en art, vi äter inte varann. Vi äter andra arter. Vi KAN äta varann under extrema förhållanden också, men annars håller vi oss ifrån det. Vi har ju t.o.m lagar som förbjuder oss att ha ihjäl en annan människa, så det vore ju hemskt onödigt att äta människor då det är fullt lagligt att äta djur. Det finns inget etiskt fel med att äta djur, de äter även oss.
  • Thorla
    LillaEllan skrev 2009-12-03 22:08:12 följande:
    Det verkar ju helt klart som att man behöver kött för att kunna stava. Bland det värsta jag sett på länge! KÖTT ÄR GOTT!
    tänkte precis samma sak
  • Herr Hagelin
    ViraBlåtira1 skrev 2009-12-03 22:02:51 följande:
    Jag äter kött endast i protest för att alla vegetarianer/veganer äter upp djurens mat!
    eller hur. eftersom dom trycker i sig så mycke "kaninmat" måste vi ju äta upp några djur annars räcker inte maten till dom som är kvar.. :)
  • FinastE2010

Bara läst ts lite kort. Angående att leva längre eller ej vet man ju faktiskt inte, man kanske inte dör av just en sjukdom eller för att man har ätit kött som i slutändan gett en sjukdomar. Man kan ju faktiskt bli överkörd, mördad eller råka ut för vilken olycka som helst. Och vad spelar det då för roll om du ätit kött eller inte innan? Jag respekterar folk som är veg och även köttätare. Jag är inget fan av kött men gillar en köttbit ibland. Folk gör sina egna val och den du endast borde bry dig om är dig själv. Blir du lyckligare av att störa dig på folk som äter kött? Folk kommer fortsätta med det oavsett om du vill det eller inte, den enda som måtr dåligt av det är du själv som går och tänker och hakar upp dig på det.

• Minune
    Velour skrev 2009-12-03 22:06:52 följande:
    TS,"Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :) "Ptja, så som du "accepterar" alla?
    ja, och som vegetarianen Adolf H
  • Lady Dahmer
    theek skrev 2009-12-03 22:06:42 följande:
    För att gå i samma seriösa fotspår... Det finns de som anser att växter också har känslor, hur tror du broccolin mår när den kokas levande??Eller potatisen när den rövas bort från sitt hem i jorden för att sedan få ligga i en mörk säck i väntan på döden... Äh lägg ner, låt folk få äta vad dom vill...
    fast det där blir ju bara löjligt. För att kunna känna och tänka så måste man ha ett nervsystem och en hjärna.
    The male is an incomplete female, a walking abortion
  • hotmamma
    Velour skrev 2009-12-03 22:06:52 följande:
    TS,"Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :) "Ptja, så som du "accepterar" alla?
    Håller med,, att säga att man accepterar alla ja men då så, låt oss äta kött då utan att du behöver komentera detta,,, om man accepterar så betyder det att man gör det utan diskussion och tar människan för vad den är och beter sig,,,,
  • LillaEllan
    Thorla skrev 2009-12-03 22:10:39 följande:
    tänkte precis samma sak
    hehe du kan få komma på köttmiddag hos mig så kan vi skratta åt vegeterianer
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!