• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Minune

Lady Dahmer skrev 2009-12-03 22:12:50 följande:

myt. han åt djur. däremot var han för djurrätt.
    det är omstritt, främst vegetarianer vill inte kalla honom det (undrar varför)
  • Gladabarnensmamma

Veckans mest (inte-snällt-ord)-iska tråd?

Okej att vara vegeterian av etiska orsaker (djur som lider, klimatpåverkan) men att komma dragandes med hälsoargument och som grädde på moset skälla på alla som gjort ett annat val, det tar ändå kominationspris i dumhet & bristande respekt.
    Grattis, TS. Ojdå, försvann hon?

• Enniie

Kom hit så skall jag bjuda på en saftig flintastek, så skall vi se sen om du ändrar uppfattning...

• lovelylocks

jag vet att det är ett politiskt organ. Undrade mest eftersom du var tveksamt inställd till mina källor och inte orkade, eller kunde ta reda på informationen själv.
    offtopic, ptja, det är ju bara ytterligare ett bra och hållbart argument till att välja allsidig vegetarisk kost.

• Enniie

Jag undrar också ifall våra förfäder satt med en skål sallad i handen eller kanske ett viltsvin dem jagat själva ?

• FinastE2010

Kanske blir du så manisk med att inte låta din son äta kött att han till sist tröttnar när han själv kan bestämma och blir en galen köttätare istället som ratar grönsaker. Gör din son en tjänst och låt han bestämma själv om han vill äta kött eller inte. Att inte ge sina barn fet mc donalds mat är en sak men att "förbjuda" sitt barn vanlig mat är väl inte så snällt? Alla har sin egen vilja, låt din son ha sin, oavsett om han blir veg eller inte.

• Lady Dahmer
    Minune skrev 2009-12-03 22:18:07 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-12-03 22:12:50 följande: det är omstritt, främst vegetarianer vill inte kalla honom det (undrar varför)
    varför skulle jag som vegetarian bry mig om hitler var en vegetarian? Det är ju inte ett dugg relevant. stalin var köttätare, det upprör väl inte dig?
    The male is an incomplete female, a walking abortion
  • Tette86021

orka vara bitter och inte acceptera att andra inte är som sig själv. ALLA är olika, inget man kan göra något åt!

Folk som lägger så mycket energi åt att störa sig på andra som gör andra val i livet kan inte må bra och lär vara en rätt bitter människa!

Om man är vegan för att man tycker att djuren blir plågade osv så borde man gå till högre makter än FL...
    Gå och gör någon verklig nytta ist för att sitta här och gnäll!

• Doktorn

Lady Dahmer skrev 2009-12-03 22:13:25 följande:

för övrigt är min unge vegetarian också. Tills hon kan välja själv givetvis. (och är mogen att göra valet)
    Mina barn får kött/fisk/ägg och grönsaker/frukt i sin kost. De äter de de vill, ibland bara korven, ibland bara grönsakerna. Som förälder får man ju hålla lite koll på att de får en allsidig kost, eftersom växande barn är känsliga för brister orsakade av ensidig kost, men i allmänhet är det inget stort problem.

Om mina barn växer upp och blir köttätare är det ok för mig, om det blir vegetarianer eller veganer är det också ok, men så länge de är små ska de kunna välja fritt av den allsidiga kost jag satt fram utan att plocka bort grönsaker eller kött i förväg. Hur känner du att dina barn har någon valfrihet i den kost du erbjuder dem?
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!