• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Lady Dahmer
    Velour skrev 2009-12-03 22:43:11 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-12-03 22:42:02 följande: Det är subjektivt och du har valt att tolka det så.
    all etik är subjektivt.
    The male is an incomplete female, a walking abortion
  • johanskii

men lugn nu, inte fan är de väl så att allt kött man äter kommer från djur som haft det dåligt. Tänk när man själv skjuter sin älg och smaskar i sig den, då har den fått vara lycklig och haft de bra hela sitt liv. Sen SMACK!så skjuter man bort den och den hinner inte ens fatta vad som händer ;)

Jag äter kött för att de är så förbannat gott, och visst, jag äter inte bara egen jagat kött. jag köper kött på affären också, men de rä ju för att jag personligen skiter i hur djuren haft det.. But thats me, alla gör ju olika å tycker olika..
    Mitt barn ska då få käka kött hur mkt han/hon vill : )

• Lady Dahmer
    Gladabarnensmamma skrev 2009-12-03 22:43:12 följande:
    Wow - jag tycker inte det handlar om att "uppfostra" barn som vegetarianer. Vegeterian blir man av egen fri vilja, inte av att bara äta vegetarisk kost.Och visst, man kan prackar på sina barn med diverse skrämsel & hymmel & ljug -dom följer ofta sina föräldrars fotspår. Religion är ett annat exempel där vissa beteenden utanför "sekten" inte är okej, och barnen känner även som vuxna en icke-uttallad press att fortsätta med ett visst beteende.
    på vilket sätt menar du att jag ljuger och skrämmer mitt barn när jag visar henne verkligheten? Och när jag säger att det är fel att döda djur?
  • Doktorn

Lady Dahmer skrev 2009-12-03 22:46:05 följande:

all etik är subjektivt.
    Nej, verkligen inte! Var har du fått det ifrån?
  • Lady Dahmer
    Doktorn skrev 2009-12-03 22:47:10 följande:
    Nej, verkligen inte! Var har du fått det ifrån?
    eh. jo. det är subjektivt. etik är beroende av sin kultur och sin tid och är en social konstruktion.
  • Lady Dahmer
    Doktorn skrev 2009-12-03 22:44:11 följande:
    Förstås påverkas barnen av sina föräldrar. Men stå för det då. Säg att du fostrar dina barn till vegetarianer istället för att säga att de får vegetarisk kost som små, för att senare ha ett fritt val.
    har jag sagt nåt annat? men det ena utesluter ju inte det andra. Min mamma försökte fostra mig till icke-rökare, men det funkade inte så bra.
  • Phlippan87

Lady Dahmer skrev 2009-12-03 22:46:46 följande:

på vilket sätt menar du att jag ljuger och skrämmer mitt barn när jag visar henne verkligheten? Och när jag säger att det är fel att döda djur?
    "mamma tycker det är fel och om jag skulle vilja äta en fläskfilé så är jag också en mördare..." känns ju som ett bra sätt att uppfostra sina barn utan att "skrämmas"
  • IngenVet

Varför hetsar alla om att barnen ska välja själva?
    Det är extremt oansvarit om man låter ungarna välja saker själva innan dom vet vad dom håller på med.

Hur många normala föräldrar låter ungarna välja själva i saker dom inte vet vad det handlar om?

Ungen får välja själv när den är mogen att välja själv.

Berätta för vilket barn som helst exakt hur det ligger till med köttindustrin o se av deras direkta reaktion vilket val dom gärna hade gjort.

Jag kommer INTE pressa ner broskiga kadaverbullar från mamma scan i mina framtida barn iallafall.

Stackars barn. .

• Lady Dahmer
    Phlippan87 skrev 2009-12-03 22:43:57 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-12-03 22:41:37 följande: men vem är rätt person att lära någon rätt och fel? det som är rätt för dig är helt fel för någon annan, och det är den acceptansen som många veganer/vegetarianer verkar sakna, att deras rätt inte är rätt för alla
    jo det är precis samma sak som jag säger. Rätt och fel är subjektivt.

MEN - vilken förälder lär inte sina barn vad som är rätt och fel enligt dem?
  • Tazocina

Lady Dahmer skrev 2009-12-03 22:33:15 följande:

att vara vegetarian är ett ETISKT ställningstagande. Det är inte valet av sport eller religion. ALLA föräldrar fostrar sina barn i enlighet med sin egen etiska övertygelse. Även du. Jag gissar att du t.ex lär dina barn att det är fel att slåss och mobbas? Att det är fel att stjäla och vara elak? osv. Jag lär mitt barn att det är fel att döda djur.
    Alla lär sina barn de dem tycker är rätt! Du kommer propsa för att ditt barn ska bli vegetarian och jag kommer propsa för att mitt barn ska ta jägarexamen och på så sätt veta att hon äter kött från djur som haft ett bra liv i det vilda och inte behövt åka långa transporter eller behövt stå i trånga stall! Alla drar sitt strå till stacken på sitt sätt!:)
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!