• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Topcom

HAHAHA dagens skämt?! ahahahha!

Det där är noga uttänkt, att vi ska äta djur för att det inte ska bli för många av dem på jorden. Det är naturens sätt att rensa. Det finns någonting som kallas för det naturliga kretsloppet. Det är inte för inte som vi människor behöver de viktiga vitaminerna/järnet/proteinerna som finns i just köttet.

Fan vad jag kommer vara stolt då jag ser min son tar sin första köttiga tugga. Mer kött åt folket!

• Topcom
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
    Eh jo btw, jag tror det kommer bli riktigt svårt för din unge att "acceptera" (respektera vore kanske ett bättre ord?) alla individer då hans egen mamma inte gör det. Läs din rubrik en gång till, gumman.
  • mikipiki
    Krätchen skrev 2009-12-04 03:06:00 följande:
    Hon är ju inte det! Hon har knaprat döda djur lika mycket som alla andra ickeveggisar. Nyligen.
    Varför finns då denna pinsamma tråden?
  • qwerty66

herregud... var och en blir salig på sin tro...

men veganer och nazister är sånt där som tonåringar och andra problemindivider brukar vara några år..sen växer majoriteten av dem upp och inser felet och blir normala

vegitarianer ser alltid sjuka och gråa ut... vill man vara det så är det helt ok för mig, men jag fattar inte varför dessa mat-terrorister tror att de har rätt att se ner på alla som inte har deras övertygelse...

live and let die...go veggo...men låt mig slippa höra talas om er propaganda...

• Pruttiluskan

Mmmm...så gott med en flinta-stek....skulle inte sitta fel nu inte! ;)
    Börjar nästan rinna från munnen nu....Åh, så gott! ;)

Fan...så mycket som jag gått igenom...ändå är både jag & min dotter friska!
    Vi orkar kämpa med allt, även fast vi är KÖTT ätare! =P

• Doriath

Kul att du är nöjd över ditt val TS och jag tror att det är läge att du accepterar att andra människor känner annorlunda. Det stöter man på dagligen i alla möjliga situationer.
    Om du vill uppnå att någon ska bli vegetarian är det här inte rätt sätt, vilket du säkert har märkt.
    Lycka till

• olandstoken
    Unex skrev 2009-12-04 03:06:50 följande:
    Ja det är ju faktiskt oansvarigt att äta kött, speciellt nöt och fläsk, eftersom köttindustrin faktiskt står för mer utsläpp än vad hela transportsektorn gör. Alltså av miljöskäl snarare än hälsoskäl. Vad gäller det mycket löjliga argumentet att man inte låter barn välja när man ger barnet vegkost, så gäller ju precis samma sak för köttätare. Barnet tar inget aktivt val att konsumera kött som faktiskt bidrar till onödig död och lidande. Barnet väljer inte heller att dricka mjölk som egentligen borde gå en kalv, barnet skulle säkert avstå om det visste att det innebär att kalven inte ens får vara med sin mamma. Barn skulle säkert inte vilja äta ägg om barnet visste att man brukar slänga i levande tuppkycklingar i köttkvarnar eftersom de inte kan producera några ägg och därmed är värdelösa. Barn skulle säkert förstå att det är elakt att 99% av alla grisar aldrig får vara utomhus, och att grisar kastreras utan bedövning. Barn skulle säkert inte tycka att det är okej att massor med fiskar kvävs till döds. Barn är ofta väldigt empatiska och har inte riktigt lärt sig det här med att inte bry sig än.
    och barnen skulle SÄKER gilla att det INTE FINNS ÖPPNA LANDSKAP!!!! NOT!!

Och ts, jag tycker du ska skita i vad jag ger mitt barn. Min sambo driver ett lantbruk, jag vet hur det går till! Har även många vänner som har fina gårdar.
  • Amazina

Var tvungen att kolla två gånger om denna tråden inte ändå låg i sandlådan... Men nääää, det gjorde den inte...

• svirvel
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Av ditt inlägg att dömma kommer han inte att acceptera dem som äter kött.
  • Lilly Jk

Alltså, är inte det bästa att låta barn äta en allsidig kost och välja själva vad de tycker är gott?
    Självklart tvingar man inte barn att äta kött om de inte tycker om det.

Det som däremot är jävligt dumt av TS är att hon skriver att sonen får välja själv sen om han vill äta kött eller inte.
    Riktigt så är det ju inte eftersom att många vegetarianer faktiskt blir SJUKA om de äter kött.

Alltså, om TS son inte har växt upp med allsidig kost kan han bli sjuk om han sen vill äta kött när han blir äldre och kan välja själv.
    Jävligt egoistiskt.
    Det är det jag kan säga som låter rätt och vettigt.
    Min personliga och mer uppriktiga åsikt om TS tänker jag hålla för mig själv.

TS beter sig som en obstinat tonåring som bara envisas med att vilja ha rätt, hur fel hon än kan ha.
    Allt hon säger är rätt bara för att hon säger så och alla andras sätt är fel.

Och gissa vad? Jag är själv bara 19, jag skäms.

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!