• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • pumbis

Kom ihåg att detta är ditt val i livet, det är inte alla andras val.. Du kan aldrig någonsin bestämma över någon annan vad de ska tycka och tänka. Du bestämmer enbart över dig själv även om du ansvarar över dina barn så får du INTE glömma att de är egna personer. De behöver INTE tycka som du bara för att de råkar vara dina egna ungar!! Man stöps INTE i samma form. Kom ihåg det..!! Risken är bara att du sårar de du har runt omkring dig när du har så otroligt starka åsikter och argumenationer!!!

• Plutteli
    Trill skrev 2009-12-04 09:43:37 följande:
    Nja, njäe... råbiff tycker jag personlig är gott först när det finns rå lök, vitpeppar, salt etc med i bilden.
    Nä, det behövs bara som tillbehör och på potatisen ;)
  • SagaIda
    Gumman1980 skrev 2009-12-04 12:04:57 följande:
    Låt folk få bestäma själva!!!!!!
    Håller med,,Låt folk äta vad dom vill!!!
  • Cocarola
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:38:16 följande:
    FH Mamma skrev 2009-12-03 14:36:50 följande:
    har ditt barn få se en slakt?
    Mina barn har aldrig sett när man tar upp potatis, men de får äta det ändå!

De vet sen tidig ålder var kött kommer ifrån, men har inte varit med om en slakt eftersom vår livsstil ger lite insyn i djurhållning eller jakt. Däremot har barnen tagit upp fisk, dödat, rensat och filéat för att sedan äta med god aptit. De är djurvänner, och är uppfostrade att visa respekt för allt levande, men har ingen sentimental syn på "matdjur".
  • SofiaD
    Turran skrev 2009-12-04 12:10:42 följande:
    Det finns stora studier i ämnet som visar kopplingar mellan köttkonsumption och vissa cancerformer.www.wcrf-uk.org/preventing_cancer/recommendat...
    Jag vill ändå inte påstå att kött orsakar cancer, även om man kan se samband mellan det och vissa former av cancer. Det är nog otroligt många andra faktorer som också spelar in och inte så enkelt som att bara säga att kött orsakar cancer.
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • Snorkfröken83

Jag äter kött för att:

Det är så förbenat gott! En mediumstekt biff, finns det något godare?! Allt vegetariskt blir så mycket godare med en biff vid sidan av

Jag är utrustad med tänder som är gjorda för att klara av att finfördela köttet.

För att kroppen behöver protein, vitaminer och mineraler som finns i köttet.

Jag är delvis allergisk på de vegetariska alternativen på protein (korsallergi, så jag är alldergisk IBLAND mot baljväxter, kärnfrukter osv)

För att spara på djurens mat. Vegetariner äter upps tor del av djurens mat.. (lite sarkasm för dem som inte förstod det).

För att dra ner på kolhydraterna i min mat. Mer fett och protein åt folket!

För att hjälpa jorden att inte bli "överbefolkad" med djur (t.ex. älgar. Hur många skulle inte finnas om inte älgjägarna skulle viltvårda lite?!)

Det var NÅGRA av mina argument till varför JAG äter kött... Nu blev jag hungrig... på kött.. Nom Nom!

• SagaIda

La Lola skrev 2009-12-03 14:31:03 följande:

Usch på er alla vegetarianer som äter upp djurens mat!!! Nä, så tycker jag såklart inte. Men vad annat kan man svara i denna korkade tråd.......Jösses.
    Tummen upp!
  • gutegirl

Jag ger mina barn kött, annars finns risken att de kommer efter i utvecklingen och t ex inte lär sig stava ordentligt.

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!