• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Me o Mike

Gud vilken underhållande tråd!
    Synd att TS är borta dock..

• Snäckan84

Alltså....

För att att man vill bli accepterad för sin åsikt så måste man kunna acceptera andras så ts jag förstår inte vad du vill med detta inlägg.

Tala om hur sjuka vi andra föräldrar är som ge sitt barn kött?

Och att säga att vi tvingar på dem det tycker jag låter helt fel.

Anser du att dina föräldrar tvingade på dig kött fram tills du va 12?

Då valde du ju själv att välja bort kött och det är ditt val precis som de flesta här inne så kommer deras barn själva ta ställning till vad det vill äta i framtiden när de är mogna nog till att förstå vad de äter.....

Du säger att vi inte låter barnen välja men små barn kan inte välja själva, precis som ditt barn.....

Vi skulle acceptera om våran son väljer att sluta äta kött men skulle du acceptera om ditt barn sen väljer att äta kött?

Döm inte andra om du inte vill blir dömd själv!

• Fjärilen235
    Snäckan84 skrev 2009-12-04 13:11:37 följande:
    Alltså.... För att att man vill bli accepterad för sin åsikt så måste man kunna acceptera andras så ts jag förstår inte vad du vill med detta inlägg. Tala om hur sjuka vi andra föräldrar är som ge sitt barn kött? Och att säga att vi tvingar på dem det tycker jag låter helt fel. Anser du att dina föräldrar tvingade på dig kött fram tills du va 12? Då valde du ju själv att välja bort kött och det är ditt val precis som de flesta här inne så kommer deras barn själva ta ställning till vad det vill äta i framtiden när de är mogna nog till att förstå vad de äter..... Du säger att vi inte låter barnen välja men små barn kan inte välja själva, precis som ditt barn..... Vi skulle acceptera om våran son väljer att sluta äta kött men skulle du acceptera om ditt barn sen väljer att äta kött? Döm inte andra om du inte vill blir dömd själv!
    Bra sagt!!!
  • Fjärilen235
    Snäckan84 skrev 2009-12-04 13:11:37 följande:
    Alltså.... För att att man vill bli accepterad för sin åsikt så måste man kunna acceptera andras så ts jag förstår inte vad du vill med detta inlägg. Tala om hur sjuka vi andra föräldrar är som ge sitt barn kött? Och att säga att vi tvingar på dem det tycker jag låter helt fel. Anser du att dina föräldrar tvingade på dig kött fram tills du va 12? Då valde du ju själv att välja bort kött och det är ditt val precis som de flesta här inne så kommer deras barn själva ta ställning till vad det vill äta i framtiden när de är mogna nog till att förstå vad de äter..... Du säger att vi inte låter barnen välja men små barn kan inte välja själva, precis som ditt barn..... Vi skulle acceptera om våran son väljer att sluta äta kött men skulle du acceptera om ditt barn sen väljer att äta kött? Döm inte andra om du inte vill blir dömd själv!
    Bra sagt!!!
  • Phlippan87
    Turran skrev 2009-12-04 12:57:12 följande:
    Inte hållbart argument? Överkonsumtion i detta fallet handlar om över 500 g i veckan. Btw - med rött kött menas inte rått kött. "To reduce your cancer risk, eat no more than 500g (cooked weight) per week of red meats, like beef, pork and lamb, and avoid processed meats such as ham, bacon, salami, hot dogs and some sausages. If you want inspiration for meals that do not use a lot of red meat, then there are lots of ideas in our recipes section. What is red meat? Red meat refers to beef, pork, lamb and goat ? foods like hamburgers, minced beef, pork chops and roast lamb. As a rough guide 500g of cooked red meat is the same as 700 to 750g of uncooked red meat. To help visualise how much this is, a medium portion of roast beef or pork is about 90g and a medium steak is about 145g. What is processed meat? This is meat preserved by smoking, curing or salting, or by the addition of preservatives. Examples include ham, bacon, pastrami and salami, as well as hot dogs and some sausages. Hamburgers and minced meats only count as processed meat if they have been preserved with salt or chemical additives. Meat and cancer ? the evidence The evidence that red meat is a cause of bowel cancer is convincing and there is also convincing evidence that processed meat is a cause of bowel cancer. Red meat contains substances that are linked to bowel cancer. For example, haem, the compound that gives red meat its colour, has been shown to damage the lining of the colon. Studies also show that people who eat a lot of red meat tend to eat fewer plant-based foods, so they benefit less from their cancer-protective properties." www.wcrf-uk.org/preventing_cancer/recommendat...
    som så många andra har sagt, människan är faktiskt skapt för att äta kött (vi har inga huggtänder elelr klor, men våra kindtänder är skapta för att kunna finmala kött tills killnad från ex. idisslarnas tänder som inte alls är lika vassa). och om man väljer att öka risken för att få cancer genom att äta kött istället för att öka risken för cancer genom att äta besprutade grönsaker är väl varje enskild individs eget val?
  • fotbollsfru
    gutegirl skrev 2009-12-04 12:17:53 följande:
    Jag ger mina barn kött, annars finns risken att de kommer efter i utvecklingen och t ex inte lär sig stava ordentligt.
  • LillTussa

Vad hände med acceptans och tolerans för alla sorters åsikter? Om du har din åsikt har jag min, och du klankar inte ned på mitt sätt att leva så klankar jag inte ned på ditt? Svårare än så är det ju inte?

• Läntandelavendel
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!så argumentet att man behöver kött håller INTE!Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
    Ät du vegankost men bespara andra din propaganda. Det e så tröttsamt.
    //från en annan veg. som låter alla göra som de vill
  • Väntarochlängtar

Synd att inte alla gröna vitaminer har nått din hjärna så du kan inse att alla har ett val och alla vill inte göra som du
    Jag älskar kött! Men däremot kan jag tänka över varifrån jag köper det... Köper tex bara svenskt kött och KRAV märkt om det är möjligt.

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!