• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Turran
    SofiaD skrev 2009-12-04 12:14:19 följande:
    Jag vill ändå inte påstå att kött orsakar cancer, även om man kan se samband mellan det och vissa former av cancer. Det är nog otroligt många andra faktorer som också spelar in och inte så enkelt som att bara säga att kött orsakar cancer.
    Ja, visst spelar andra faktorer in, men faktum är att man i många studier ser ett samband mellan köttkonsumtion och vissa cancerformer. Därav rekommendationerna att limitera intaget av rött kött samt helt avstå från processerat kött.
  • gutegirl
    Turran skrev 2009-12-04 12:21:04 följande:
    Ja, visst spelar andra faktorer in, men faktum är att man i många studier ser ett samband mellan köttkonsumtion och vissa cancerformer. Därav rekommendationerna att limitera intaget av rött kött samt helt avstå från processerat kött.
    Och i en annan undersökning var det äpplen som förhöjde risken.
  • yodi

jisses låt folk äta vad dom vill.

vill dom äta kött så låt dom och vill dom vara vegetarianer så låt dom vara det.

det är väl ändå upp till var och en.

• Phlippan87
    Turran skrev 2009-12-04 12:21:04 följande:
    finns även samband mellan rökning och vissa cancerformer, mellan intag av kolsyrade läskedrycker och vissa cancerformer, mellan sex och vissa cancerformer osv. listan kan göras väldigt lång... och inte att förglömma: mellan besprutningsmedel som används inom merparten av all odling av ex. spannmål, frukt och grönsaker.
    tvivlar starkt på att alla vegetarianer/veganer som använder cancer som ett argument äter ekologiskt, vilket innebär att de stoppar i sig enorma mängder kemikalier som i sin tur ökar risken för cancer
  • DianaHeart

Kött gör att man blir smart och stavar rätt;)

• Phlippan87
    Phlippan87 skrev 2009-12-04 12:28:17 följande:
    finns även samband mellan rökning och vissa cancerformer, mellan intag av kolsyrade läskedrycker och vissa cancerformer, mellan sex och vissa cancerformer osv. listan kan göras väldigt lång... och inte att förglömma: mellan besprutningsmedel som används inom merparten av all odling av ex. spannmål, frukt och grönsaker. tvivlar starkt på att alla vegetarianer/veganer som använder cancer som ett argument äter ekologiskt, vilket innebär att de stoppar i sig enorma mängder kemikalier som i sin tur ökar risken för cancer
    just det, jag glömde ju säga: det är dumt att kliva utanför dörren, himlen kan ramla ner i skallen på dig, ett träd kan ramla ner i skallen på dig, du kan bli påkörd av en bil osv. kanske är så att köttätarna anser att det är värt risken att få cancer bara för att få njuta av sitt kött?! vi tar risker i varenda val vi gör, varje dag
  • MalloryKnox
    gutegirl skrev 2009-12-04 12:17:53 följande:
    Jag ger mina barn kött, annars finns risken att de kommer efter i utvecklingen och t ex inte lär sig stava ordentligt.
    hahahahahahaha, fyfan vad bra
  • MalloryKnox

Du TS, vad tänkte du med denna tråden egentligen? Att du skulle få ett diplom för att du är så himla duktig och inte äter kött? Jag var vegetarian några år i tonåren också. Åt jättenyttigt, men vet du vad? Jag TÅL inte så mycket fibrer som det är i all jävla sallad, så jag var tvungen att äta kött igen för att min mage inte skulle paja totalt. Och kött är jävligt gott, och jag tänker inte bli vegetarian igen, och SPECIELLT inte efter att läst din puckade tråd...

"HALLÅ ASSÅ FNIZZ HUR FAN KAN MAN DRICKA MJÖLK? NI VEGETARIANER ÄR JU SJUKA I HUVET, DET KOMMER FRÅN ETT DJUR SOM MÅSTE MJÖLKAS VARJE DAG, SÅ JÄVLA SYND OM DJURET... FÖR DET MJÖLKADES ALDRIG INNAN BÖNDERNA FANNS! OCH NI VEGETARIANER SOM ÄTER ÄGG?! STACKARS HÖNA SOM MÅSTE VÄRPA ÄGG SÅ ATT NI VEGETARIANER KAN ÄTA DOM... HÖNAN KANSKE FÅR ONT AV ATT VÄRPA??? OCH OST?? SERIÖST, DET ÄR LÖPE I OSTEN.... INGET DJUR HAR FARIT ILLA ELLER DÖTT AV ATT MAN ANVÄNDER DESS LÖPE... MEN FAN VEGETARIANER ÄR JU STÖRDA, MINA BARN SKA ALDRIG ÄTA NÅGOT FRÅN DJURRIKET! INTE ENS SÅNT SOM DJURET MÅSTE GÖRA SIG AV MED, VARE SIG VI MÄNNISKOR VILL DET ELLER INTE...."

varför är du inte vegan om du har så starka åsikter som du måste slänga ur dig och döma alla för?

• Turran
    gutegirl skrev 2009-12-04 12:23:11 följande:
    Och i en annan undersökning var det äpplen som förhöjde risken.
    Jaha?
  • Turran
    Phlippan87 skrev 2009-12-04 12:28:17 följande:
    finns även samband mellan rökning och vissa cancerformer, mellan intag av kolsyrade läskedrycker och vissa cancerformer, mellan sex och vissa cancerformer osv. listan kan göras väldigt lång... och inte att förglömma: mellan besprutningsmedel som används inom merparten av all odling av ex. spannmål, frukt och grönsaker. tvivlar starkt på att alla vegetarianer/veganer som använder cancer som ett argument äter ekologiskt, vilket innebär att de stoppar i sig enorma mängder kemikalier som i sin tur ökar risken för cancer
    Och din poäng är vad? Att det spelar ingen roll att överdriven konsumtion av rött kött innebär en ökad risk för vissa cancerformer eftersom det finns andra saker som ökar risken också? Eller?
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!