• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • mia83

Haha trodde den här tråden låg i sandlådan. Varför inte bara sköta dig själv och inte pracka på andra dina åsikter? Så du är vegeterian, good for you.

• Plutteli

Min dotter kommer också respektera alla, djur som människor, om hon sedan väljer bort kött som stor är det hennes ensak.

MEN! Fram tills hon är 16 år kommer hon INTE få gå på helvegansk kost, hon kan få välja bort det mesta i köttväg men jag kommer se till att hon äter fisk och mjölkprodukter samt ägg. Varför? För att det är BEVISAT att barn upp till ca 16 års ålder BEHÖVER ämnen från köttprodukter för att utvecklas som de ska! Och NEJ det funkar inte med Qourn och liknande då för det handlar om specifika ämnen som bara finns i kött! Dietister varnar för att ge små barn vegansk mat och råder föräldrar som valt bort allt animaliskt att ändå ge vissa produkter till sina barn för att de ska utveckla framförallt sina muskler fullt ut.

Alla gör som de vill, de som inte vill ha med djurprodukter att göra och de som vill.

Men du som är så emot djurhållningen osv, använder du annat än tygskor, ser du till att inte ha läderdetaljer på dina kläder osv?

• Plutteli
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:44:03 följande:
    Seriöst, vilka jälva påhopp. Trodde ni var smartare än så..men nej..jag ger upp. och SLUTA säga att jag inte låter han välja, för det är ni som tvingar era barn att äta kött! barn vet ju inte vart de kommer ifrån. jag är skit sur på min mamma för hon gav mej kött som liten, jag visste ju inte bättre! jag hade varit glad om jag hade fått välja själv! lägg ner tråden.
    Men du låter honom inte välja ju! För att han ska ha ett val så måste han ju erbjudas kött också vilket du inte gör!

Jag har varit vegetarian under flera år, valde bort det när jag fick barn eftersom det var viktigare för mig att barnet får en allsidig kost som är bra för henne. Jag vet mycket väl vart kött kommer ifrån då jag själv varit med vid både slakt och styckning, har du? Mitt barn var på sin första styckning när hon var 4 månader Så nä, vi kommer inte hymla om vart hennes mat kommer ifrån när hon blir stor nog att fatta. Och om hon senare väljer att inte vilja äta kött så fine, då slipper hon. MEN det är ett lättare val att sluta med kött, än vad det är att börja med det om man inte ätit det tidigare eftersom man kan bli sjuk! Är det vad du vill ska hända när ditt barn kanske vill testa kött första gången, att han blir sjuk och såklart varken vill eller kan äta kött igen?
  • Trill
    Liiii skrev 2009-12-03 14:05:35 följande:
    Ett enkelt svar, Kött är gott mums
    Fast här måste jag göra ett inlägg

Kött i sig är inte speciellt gott. Det är saltet och kryddorna som gör köttet gott. Jag tror inte många hade gillat smaken av okryddat kött...
  • Plutteli
    Trill skrev 2009-12-04 08:38:06 följande:
    Fast här måste jag göra ett inlägg Kött i sig är inte speciellt gott. Det är saltet och kryddorna som gör köttet gott. Jag tror inte många hade gillat smaken av okryddat kött...
    Jodå, råbiff
  • Doktorn
    Trill skrev 2009-12-04 08:38:06 följande:
    Fast här måste jag göra ett inlägg Kött i sig är inte speciellt gott. Det är saltet och kryddorna som gör köttet gott. Jag tror inte många hade gillat smaken av okryddat kött...
    Håller inte med. Smaken av kött, grillat eller stekt, är gott även utan kryddor. Fast salt förhöjer smaken avsevärt, precis som med grönsaker.
  • Kamikazee

Om nu kött vore så extrem farligt för människan så kan man ju undra varför BVC rekommenderar en allsidig kost för barnen och vänder sig mot att ge barn enbart vegetariska alternativ. Rent fysiologiskt är människan gjord för att äta allt, det behöver man bara titta på tänderna för. Vi skulle inte h anledning till att ha starka och vassa kindtänder om det inte vore för att vi skulle äta kött. Kött är också en otrolig vitaminrik och mineralrik källa. Det går inte att ersätta de naturliga vitamineraler som finns i kosten med konstgjort framställt kosttillskott.
    Att ts bebis vägde 4 kilo som nyfödd är inte konstigt alls, då det finns vetenskapliga belägg för att vegeterianer föder tyngre barn. Detta pga att vegeterianer äter mycket mer fruktsocker än köttätare, fruktsocker som går direkt till barnet och lagras - vilket resulterar i att barnet får mer fett på kroppen. Sedan kan man diskutera huruvida det är bra eller dåligt.
    Sedan kan man om man nu vill vara riktigt elak - undra varför ts tycker att köttätare är helt iq-befriade, det är ju inte jag som skriver som en 10-åring...

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Stårschan

Ni är medvetna om att TS avregistrerade sig redan igår eftermiddag, eller?

Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • Doktorn
    Stårschan skrev 2009-12-04 08:50:33 följande:
    *skratt* Kul för alla de som stöder TS åsikter... TS var bara fejk!!
  • With a devilish smile
    Stårschan skrev 2009-12-04 08:50:33 följande:
    Diskussionen har ju fortsatt med eller utan TS & vem vet den hysteriska TS kanske går in & läser ändå {#lang_emotions_laughing}
    Ängla 081028 & Bebis BF 100707
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!