Inlägg från: Plutteli |Visa alla inlägg
  • Plutteli

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Min dotter kommer också respektera alla, djur som människor, om hon sedan väljer bort kött som stor är det hennes ensak.

MEN! Fram tills hon är 16 år kommer hon INTE få gå på helvegansk kost, hon kan få välja bort det mesta i köttväg men jag kommer se till att hon äter fisk och mjölkprodukter samt ägg. Varför? För att det är BEVISAT att barn upp till ca 16 års ålder BEHÖVER ämnen från köttprodukter för att utvecklas som de ska! Och NEJ det funkar inte med Qourn och liknande då för det handlar om specifika ämnen som bara finns i kött! Dietister varnar för att ge små barn vegansk mat och råder föräldrar som valt bort allt animaliskt att ändå ge vissa produkter till sina barn för att de ska utveckla framförallt sina muskler fullt ut.

Alla gör som de vill, de som inte vill ha med djurprodukter att göra och de som vill.

Men du som är så emot djurhållningen osv, använder du annat än tygskor, ser du till att inte ha läderdetaljer på dina kläder osv?

• Plutteli
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:44:03 följande:
    Seriöst, vilka jälva påhopp. Trodde ni var smartare än så..men nej..jag ger upp. och SLUTA säga att jag inte låter han välja, för det är ni som tvingar era barn att äta kött! barn vet ju inte vart de kommer ifrån. jag är skit sur på min mamma för hon gav mej kött som liten, jag visste ju inte bättre! jag hade varit glad om jag hade fått välja själv! lägg ner tråden.
    Men du låter honom inte välja ju! För att han ska ha ett val så måste han ju erbjudas kött också vilket du inte gör!

Jag har varit vegetarian under flera år, valde bort det när jag fick barn eftersom det var viktigare för mig att barnet får en allsidig kost som är bra för henne. Jag vet mycket väl vart kött kommer ifrån då jag själv varit med vid både slakt och styckning, har du? Mitt barn var på sin första styckning när hon var 4 månader Så nä, vi kommer inte hymla om vart hennes mat kommer ifrån när hon blir stor nog att fatta. Och om hon senare väljer att inte vilja äta kött så fine, då slipper hon. MEN det är ett lättare val att sluta med kött, än vad det är att börja med det om man inte ätit det tidigare eftersom man kan bli sjuk! Är det vad du vill ska hända när ditt barn kanske vill testa kött första gången, att han blir sjuk och såklart varken vill eller kan äta kött igen?
  • Plutteli
    Trill skrev 2009-12-04 08:38:06 följande:
    Fast här måste jag göra ett inlägg Kött i sig är inte speciellt gott. Det är saltet och kryddorna som gör köttet gott. Jag tror inte många hade gillat smaken av okryddat kött...
    Jodå, råbiff
  • Plutteli
    Trill skrev 2009-12-04 09:43:37 följande:
    Nja, njäe... råbiff tycker jag personlig är gott först när det finns rå lök, vitpeppar, salt etc med i bilden.
    Nä, det behövs bara som tillbehör och på potatisen ;)
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!