• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • toxicstone
    TwoPromises skrev 2009-12-04 02:38:41 följande:
    Fel. En vegetarian äter animaliska produkter såsom mjölk och ägg men avstår från KÖTT, det är veganer som avstår helt från alla animaliska produkter.
    Fel en vegetarian har igentligen varit detsamma som vegan fast i folkmun inte det längre därav att vegan också tillkommit, fast dock förr var en vegan dem som inte åt något som fått djur att lida även om det inte ärnågra animaliska produkter i, t ex sår jorden med hjälp av tjurar för att släppa det osv.
  • solrosen01

det här började det pratas om redan för 20 år sen när jag var barn
    alla gör väl som de vill, vi tjatar inte på er vegetarianer o ni ger fan i oss
    sen har människan ätit kött i alla tider, vet hur många som helst som lider av vitaminbrist istället för de skippar köttet
    men jag skiter i vilket

• Carro790
    luckyme83 skrev 2009-12-03 14:31:22 följande:
    ts: en sak som jag har undrat angående vegetarianer..varför finns det sojakorv , sojaköttbullar och sån mat som ska liknas vid kött ..om man som vegetarian ändå inte saknar köttet..
    För att ¨då har man inte djurens liv "död" på sitt samvete...
  • O Z

Skönt att du har tagit ett beslut i ditt liv som fungerar för dig, nu behöver du bara lära dig att respektera andras val och åsikter. Lycka till!

• Snajsan

TS; Kul att du mår bra av din kost men du kabn ju inte kasta skit på folk som väljer en annan livsstil. Om din son nu accepterar alla trottsa tt han är veg så är han grym, till skillnad från dig som inte gör det.

• Phlippan87
    Pipop skrev 2009-12-04 00:16:02 följande:
    Som vegetarian sen över 10 år tillbaka kan jag säga att ditt påstående är inte stämmer öht med mina erfarenheter. Visst, det finns en hel del högljudda veganer som försöker omvända alla de möter, men majoriteten av alla vegetarianer jag känner (och det är en hel del) sköter sig själva och försöker inte omvända en själ - tvärtom är de flesta, inklusive jag själv, väldigt trötta på att ständigt behöva försvara sitt val av mat inför ifrågasättande köttätare som av någon anledning ska debattera vegetarianism så fort de kommer åt, och gärna hävda hur bra det är att äta kött. Själv tar jag aldrig upp ämnet frivilligt, men hamnar ständigt ändå i diskussioner med militanta karnivorer som måste lägga sig i vad jag äter. Men jag måste säga att jag trots allt förstår de som förespråkar en vegetarisk livsstil och inte "accepterar" köttätare. Om man verkligen tycker det är moraliskt fel att äta kött, att man genom att äta kött bidrar till djurplågeri, är det inte märkligt att man protesterar. Vi kan dra paralleller till alla de här på fl som anser att de har rätt att ingripa om ett barn far illa, tycker kanske att det är deras skyldighet tom. Djurrättsaktivisterna tycker det är deras skyldighet att ingripa då djur far illa, och köttätarna är den största orsaken till detta idag. Jag säger inte att det är rätt, men att jag kan förstå deras beteende utifrån deras moraliska ställningstaganden.
    jag säger inte att de ska acceptera att jag äter kött, men acceptera mitt val ang. min egen kropp och respektera att jag äter kött, något jag ser som en helt naturlig del av vår föda (vilket det är i dagens läge, funderar lite på om djurrättsaktivister tycker rovdjuren gör fel de med som äter kött, de dödar ju andra djur...)
  • Viewsonic

Ännu en generalpundig trådstart. Ät vad du vill, visst. Och slipp få canCer.

• Mammatill2tjejer
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!så argumentet att man behöver kött håller INTE!Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
    Att alla djur skulle ha det så hemskt är absolut inte sant, och det vet du nog själv!

Men jag respekterar din ståndpunkt.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!