Inlägg från: toxicstone |Visa alla inlägg
  • toxicstone

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!så argumentet att man behöver kött håller INTE!Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
    Nu har säkert många redan argumenterat tillbacks på det du sa, och du vågar väll inte läsa svaren mer då du inser att du har så fel och alla som håller med dig.

För det första, du säger att det är bevisat att dem som är vegetarianer lever 8 år längre, var är källan på det?
    Jag har en källa här news.sky.com/skynews/Home/video/Worlds-Oldest-Athlete-Ruth-Frith-Breaks-Record/Video/200910215404056&lid=VIDEO_15404056_Worlds_Oldest_Athlete_Ruth_Frith_Breaks_Record

Det är världens äldsta idrottare och enligt hon själv så äter hon bara kött, gjort det hela sitt liv och hatar grönsaker så hmm vem vinner den ronden? Jo jag.

Och kött ruttnar i tarmarna, ja det handlar ju om att hålla tarmarna rena, tror du inte att grönsaker ruttnar?
    Du säger att det kan orsaka cancer, ja men då har du inte hört att för ett par år sedan hade dem studior som bevisade att potatis kunde orsaka cancer, vem vinner denna ronden? Jo jag.

Och det om att ni inte behöver det som finns i kött ska jag inte direkt säga imott, men gör det endå :D

Om man ska vara petig så äter inte en vegetarian något från djur.
    Ägg och mjölk är animaliska produkter, inte vegetabiliska.
    I folkmun så är dock en vegetarian någon som endast avstår kött.
    Men ska man vara korrekt så är du en lakto-ovo-vegetarian. Lakto=mjölk, ovo=ägg.
    Detta är utdraget ifrån vad en vegetarian sa i ett forum (Själv så inser jag felet för att det finns saker i den jag faktiskt är i behov av B12 och järn, annars skulle jag behöva käka vanliga järntabletter ändå så, och dels för att den täcker upp resten ganska bra så jag slipper tänka så mycket på vad jag stoppar i mig.)
    Texten är sann utom att jag rättstavat den då den var grymt felstavad.

Okej, så du tycker du säkerligen att det är moraliskt korrekt att bojkotta allt som har med djur att göra men orkar inte genomföra det i praktiken.
    Samt som att du äter produkter ifrån djur som även där utsätts för plågor.
    Vem vinner? Jo jag, trodde det skulle bli lika men denna var också solklar.

Ja den sista vinner jag lätt men vet alla med IQ över 110 (om du inte vet så är 110 genomsnittlig svensk IQ) att som du säger det så tvinga ens son/dotter till en livstil du valt för att du är och det är sant rubbad rent ut sagt, inga av dina påstende var sanna jag vann i samtliga och ska du prata om bevis så skaffar jag gärna fram dem, så vad är du då för Mamma? en hemsk mamma alltså, man får samma känsla när man ser vad du skrivit som om en nazist skulle köra med samma korkade argument om sin livstil och tvinga sina barn, samma gäller invandrare som tycker att detta landet är skit och att dem är över svenskarna (inget rasistiskt, avser endast den skaran samma som nazister och hon ovan).

Så om du inte har tappat din IQ någonstans på vägen hem så får du se till och vakna upp förfan, du är verkligen en hemsk Mamma, hemska Mamma av Månaden kan man säga, få en egen utmärkelse kanske.

Sen att du lever din livstil det är samma som reliösa, det är bevisat att inget av det är sant/bättre, men sådana personer som jag accepterar det.

Det gäller också homosexuella, det är inget som är igentligen normalt, men i den värld vi lever i så är det inte konstigt att sådant beteende har odlats fram men är således endå acceptabelt och inget av dessa sakerna stör jag mig det minsta på eller gör så jag nedvärderar någon förutom om dem ska argumentera om att det är bättre osv.

Fråntar ansvar om rättstavning då klockan är mycket och jag är sjukt trött kunde bara inte låta bli att svara då jag rent ut sagt blev förbannad speciellt det med att tvinga sitt barn, tur jag inte ser dig ute då hade du fått dig en lusing förfan.
  • toxicstone

TILLÄG!!!!!!

Ja tilläg, att äta kött skulle orsaka skada hos djur genom att dem plågas, samma som att dricka mjölk äta ost osv, är ens eget fel i andrahand då förstahand är dem som gör det ju, men ät ekologiskt, kolla vad som händer, besök gården osv, om du/ni bryr er så mycket får ni ta er tid att ta reda på också om det ni äter oavsett om det är kött eller mjölkprodukter men det är ni för lata för, pss.
    Förresten grönsaker innehåller många gånger skadliga ämnen för kroppen så att prata om att vara hälsosam bara för du äter grönsaker, tänk om.
    Va ekologisk och ta reda på information så ska du klara dig, men att säga att vegetarian/vegan är bättre är så långt ifrån utveckling i ens persons intellegens att det är skrattretande.

Och om det är så synd om djuren varför är där då en musfälla liggandes runtomkring där du bor? vah är mös inte samma sak, hmm konstigt, dem som är så pass smarta ju men det är väll inte samma sak? eller?.

Och sedan med sjukdomar beror på kött också man måste inte äta griskött finns annat kött också.

Men bästa vore att förinta halva jordens befolkning så kunde resten jaga istället då djuren inte blivit utrottade som dem blivit i dagens överbefolkade samhällen.

Tänk en extra gång hädanefter så slipper du skämmas ;)

• toxicstone
    Unex skrev 2009-12-04 03:06:50 följande:
    Ja det är ju faktiskt oansvarigt att äta kött, speciellt nöt och fläsk, eftersom köttindustrin faktiskt står för mer utsläpp än vad hela transportsektorn gör. Alltså av miljöskäl snarare än hälsoskäl. Vad gäller det mycket löjliga argumentet att man inte låter barn välja när man ger barnet vegkost, så gäller ju precis samma sak för köttätare. Barnet tar inget aktivt val att konsumera kött som faktiskt bidrar till onödig död och lidande. Barnet väljer inte heller att dricka mjölk som egentligen borde gå en kalv, barnet skulle säkert avstå om det visste att det innebär att kalven inte ens får vara med sin mamma. Barn skulle säkert inte vilja äta ägg om barnet visste att man brukar slänga i levande tuppkycklingar i köttkvarnar eftersom de inte kan producera några ägg och därmed är värdelösa. Barn skulle säkert förstå att det är elakt att 99% av alla grisar aldrig får vara utomhus, och att grisar kastreras utan bedövning. Barn skulle säkert inte tycka att det är okej att massor med fiskar kvävs till döds. Barn är ofta väldigt empatiska och har inte riktigt lärt sig det här med att inte bry sig än.
    Jo men när ett barn är så litet är det svårt att lära dem, men min dotter är såpass liten så hon inte förstår men själv brukar jag kolla på program om "hur man gör" på någon engelsk kanal som visar och jag tycker det är hemskt som det med dem små söta kyklingarna som åker på ett band eller andra sådana aspekter, men äter endå, det är som jag skrev var och ens ansvar att äta kött från djur som inte farit illa ut. så det är skitsnack om att det skulle vara oansvarigt osv, det är meningen vi ska äta kött och så är det punkt slut allt annat är skitsnack och om att man är dum osv snarare tvärtom då.
  • toxicstone
    TwoPromises skrev 2009-12-04 02:38:41 följande:
    Fel. En vegetarian äter animaliska produkter såsom mjölk och ägg men avstår från KÖTT, det är veganer som avstår helt från alla animaliska produkter.
    Fel en vegetarian har igentligen varit detsamma som vegan fast i folkmun inte det längre därav att vegan också tillkommit, fast dock förr var en vegan dem som inte åt något som fått djur att lida även om det inte ärnågra animaliska produkter i, t ex sår jorden med hjälp av tjurar för att släppa det osv.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!