Lady Dahmer skrev 2009-12-03 22:52:19 följande:
tror du att jag kommer säga till mitt barn att man är en mördare om man dödar djur? Knappast. Jag kommer berätta hur man gör för att få kött och att VI inte tycker det är rätt. jag vill att mitt barn ska lära sig att det är fel att döda och äta djur, inte att hon ska låta bli för att hon är rädd för mig. precis som allt annat i barnuppfostran. Jag vill att hon ska vara snäll och trevlig för att hon är empatisk inte för att hon är rädd för nåt straff.
att äta djur är att döda, att döda något levande är att mörda så indirekt är det just det du säger till ditt barn om du ska pränta in att det är fel att äta och döda djur...
men som jag sa i mitt första inlägg, jag skiter fullständigt i om ni vill äta vegetariskt eller ej, och om ni ger era barn vegetarisk mat eller ej, men acceptera då att JAG äter kött, alltid har gjort och tänker fortsätta med det och att JAG tänker ge MITT barn kött. jag kan inte förstå varför vegetarianer så ofta ska ha så otroligt svårt att acceptera att ALLA får välja själva, jag ser fler vegetarianer som försöker få köttätare att bli vegetarianer än jag ser köttätare som försöker få vegetarianer att bli köttätare. varför är köttätare mer toleranta? varför har köttätare lättare att acceptera att alla inte väljer samma föda som dem?
det vore betydligt lättare att acceptera vegetarianer och veganer och deras åsikter och uttalanden om de kunde lära sig att visa respekt och acceptera de som väljer att äta kött