• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Bebbe2006

Vad säger de på BVC till er som inte låter era barn äta kött?

Försöker de inte att tala er till rätta?

• Phlippan87
    Doktorn skrev 2009-12-03 22:30:30 följande:
    Att lära sina barn en personlig övertygelse man har själv, och dessutom inser att de kommer att ha svårt att släppa den eftersom det "sätter sig djupt" är väl inte ansvarsfullt föräldraskap? Det kallas indoktrinering (eller möjligtvis "hjärntvätt" om man ska ta till hårda ord). Att ge barnen möjlighet att prova på BÅDE fotboll och ridning fastän man inte har bollsinne själv, BÅDE kyrkans söndagsskola och dataspelsklubben fastän man inte är religiös själv, eller BÅDE grönsaker och kött, tills barnen kan bilda sig en egen uppfattning är mer förenligt med modern demokrati och folkbildning.
    håller med... det är inte många som börjar äta något i vuxen ålder som de aldrig "fått" äta innan, däremot är det många som medvetet väljer bort något när de kunnat bilda sig en egen uppfattning
  • Lady Dahmer
    Doktorn skrev 2009-12-03 22:30:30 följande:
    Att lära sina barn en personlig övertygelse man har själv, och dessutom inser att de kommer att ha svårt att släppa den eftersom det "sätter sig djupt" är väl inte ansvarsfullt föräldraskap? Det kallas indoktrinering (eller möjligtvis "hjärntvätt" om man ska ta till hårda ord).Att ge barnen möjlighet att prova på BÅDE fotboll och ridning fastän man inte har bollsinne själv, BÅDE kyrkans söndagsskola och dataspelsklubben fastän man inte är religiös själv, eller BÅDE grönsaker och kött, tills barnen kan bilda sig en egen uppfattning är mer förenligt med modern demokrati och folkbildning.
    att vara vegetarian är ett ETISKT ställningstagande. Det är inte valet av sport eller religion.

ALLA föräldrar fostrar sina barn i enlighet med sin egen etiska övertygelse. Även du. Jag gissar att du t.ex lär dina barn att det är fel att slåss och mobbas? Att det är fel att stjäla och vara elak? osv.

Jag lär mitt barn att det är fel att döda djur.
    The male is an incomplete female, a walking abortion
  • Lady Dahmer
    Bebbe2006 skrev 2009-12-03 22:32:09 följande:
    Vad säger de på BVC till er som inte låter era barn äta kött?Försöker de inte att tala er till rätta?
    nej. varför i hela friden skulle de göra det?
  • Lady Dahmer
    Phlippan87 skrev 2009-12-03 22:33:07 följande:
    håller med... det är inte många som börjar äta något i vuxen ålder som de aldrig "fått" äta innan, däremot är det många som medvetet väljer bort något när de kunnat bilda sig en egen uppfattning
    och problemet med att mitt barn inte skulle välja att äta kött är.....??
  • lovelylocks

nej de har uppdaterat utbildningen sen 50 talet. tack o lov.

Vad säger de på BVC till er som inte låter era barn äta kött? Försöker de inte att tala er till rätta?
  • Sesam32

grillad fläskfile, potatisgratäng och en kall öl på sommaren, fy fan va gött!

Länge leve mångfalden!

LÅt folk äta vad de vill, det är helt upp till var och en...

sen får man ta konsekvenserna av det.

Men kom inte med några pekpinnar!!! Svensken är alltför bra på det!

jösses!!!

• Turran
    Vad säger de på BVC till er som inte låter era barn äta kött? Försöker de inte att tala er till rätta?
    Man rekommenderar rimligtvis en hälsosam kostföring? Huruvida kosten innehåller kött är väl inte så intressant.
  • Velour

Lady Dahmer skrev 2009-12-03 22:33:15 följande:

att vara vegetarian är ett ETISKT ställningstagande. Det är inte valet av sport eller religion. ALLA föräldrar fostrar sina barn i enlighet med sin egen etiska övertygelse. Även du. Jag gissar att du t.ex lär dina barn att det är fel att slåss och mobbas? Att det är fel att stjäla och vara elak? osv. Jag lär mitt barn att det är fel att döda djur.
    Det är inte ditt barn som dödar djuret, så det är inte jämförbart med om Dr.Kungen lär sina barn att inte slåss eller mobbas.
  • Doktorn

Lady Dahmer skrev 2009-12-03 22:33:15 följande:

att vara vegetarian är ett ETISKT ställningstagande. Det är inte valet av sport eller religion. ALLA föräldrar fostrar sina barn i enlighet med sin egen etiska övertygelse. Även du. Jag gissar att du t.ex lär dina barn att det är fel att slåss och mobbas? Att det är fel att stjäla och vara elak? osv. Jag lär mitt barn att det är fel att döda djur.
    Ja, ställningstagandet att inte döda djur är en etisk fråga.

Men du lär dina barn att inte ÄTA djur. Den frågan är av personlig övertygelse, precis som valet av religion, och har ingenting med etik att göra.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!