Inlägg från: Tazocina |Visa alla inlägg
  • Tazocina

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Känner 5 vegetarianer i min omgivning och alla de är extremt överviktiga!

Mina barn kommer absolut få äta kött! Den enda vegetariska rätten jag tycker om är ärtsoppa så det skulle bli lite torftigt i längden!

Men vi brukar köpa ett lamm eller en oxe från någon bonde i närheten som tar god hand om sina djur och låter de vistas utomhus. Håller med TS om att man inte vill stödja dem som har dålig djurhålning!

• Tazocina

Lady Dahmer skrev 2009-12-03 22:33:15 följande:

att vara vegetarian är ett ETISKT ställningstagande. Det är inte valet av sport eller religion. ALLA föräldrar fostrar sina barn i enlighet med sin egen etiska övertygelse. Även du. Jag gissar att du t.ex lär dina barn att det är fel att slåss och mobbas? Att det är fel att stjäla och vara elak? osv. Jag lär mitt barn att det är fel att döda djur.
    Alla lär sina barn de dem tycker är rätt! Du kommer propsa för att ditt barn ska bli vegetarian och jag kommer propsa för att mitt barn ska ta jägarexamen och på så sätt veta att hon äter kött från djur som haft ett bra liv i det vilda och inte behövt åka långa transporter eller behövt stå i trånga stall! Alla drar sitt strå till stacken på sitt sätt!:)
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!