• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • mandelblomma

jag har stått med vid flera operationer där man opererat tarmarna och aldrig sett ruttet kött där ;)
    Och jag äter kött för att det är gott helt enkelt!

• MassiiMotoo
    lovelylocks skrev 2009-12-03 21:29:19 följande:
    men shit. seriously. Arga inlägg och skitpropaganda? Jag tycker detta är en väldigt lustig värld. flertalet inlägg i denna tråden är på sandlåde inivå av köttätare som bara måste hävda sin rätt till att äta kött, med så ofantligt löjliga argument och jag är bitter? arg? för skitpropaganda för att jag proklamerar för att ge våra barn en sund och näringsrik kost, köttätare eller ej? omg.
    Men vad vet du om min kost? jag kanske äter mer näringsrik mat än vad du gör? Du verkar ha lätt för att dömma folk enbart för att man väljer att äta kött.

Orka bry dig av andra gör.

Ja du verkar bitter, för att andra inte gör som du gör. Att andra väljer "fel" verkar det som.
  • Dripknot
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:29:33 följande:
    en sak till, berättar ni för era barn vart kött kommer ifrån? om barnet får se hur en slakt går till, tror ni ert barn vill äta det då? föräldrar som inte berättar vart köttet kommer ifrån är fan dumma i huvet!
    Jag tror inte att min 2-åring har någon vidare förmåga att ännu förstå innebörd av slakt och därmed är det inte behövligt just nu att förklara för henne vart hennes kött på tallriken kommer ifrån. Mitt barn växer upp med köttinslag i kosthållningen och jag anser knappast att jag är mer "dum i huvet" än andra föräldrar.

Däremot har jag svårt att förstå ni vegetarianer som ständigt skall propsa på oss som valt en annan kosthållning alla argument för att välja om. Vill vi köttätare lägga om kost klarar vi att fixa det på egen hand, utan eran inblandning. Jag tycker det är beklagligt att du redan valt ut och bestämt ditt barns kosthållning utan att denna får möjligheten att senare i livet bestämma, kött eller inte kött.

Självklart är du närmast ditt barn, du vet vad som är bäst för h*n just nu och dina beslut ska också respekteras. Det kommer att komma en tid senare om X antal år då ditt barn kommer att vilja testa att äta kött. Kommer du då låta barnet äta det?

Jag sitter inte och kallar dig "dum i huvet" som du så vackert kastar i ansiktet på oss vars kost skiljer sig från din. För mig är det okej att alla gör som de vill, men man ska noga akta sig för att beskylla en hel grupp bara pga att de inte lever som man själv gör.

Väx upp.
  • alvias78

Hum.. Min allra bästa vän är vegetarian sen MÅNGA år tillbaka och hennes två barn som är 7 och 5 år gammla äter också veg kost. De är ofta sjuka... oftare än oss... hur hänger det ihop?

• maddan86

okej jag skulle vilja att du visa mig riktig info på det för jag hittar det ingenstans...? och skulle kött ligga och ruttna i tarmarna skulle jag ha en hel gris där nu men jooo vänta jag hör något NÖFF NÖFF innifrån magen det måste nog vara den där grisen du kanske ha rätt... hahahaha vet du var du får i dig om du går en dag på stan i sthlm?? där kan vi snacka riktiga gifter..

lovelylocks skrev 2009-12-03 21:26:14 följande:
    nej du lille vän. för kroppen att smälta köttet, är en väldigt långdragen process, så pass lång, att köttet hinner ruttna innan det kommer ut bakvägen.
  • lovelylocks

vegeterian eller ej behöver man en allsidig kost, vilket både veggisar o köttätare kan ha svårt med...

alvias78 skrev 2009-12-03 21:41:24 följande:
    Hum.. Min allra bästa vän är vegetarian sen MÅNGA år tillbaka och hennes två barn som är 7 och 5 år gammla äter också veg kost. De är ofta sjuka... oftare än oss... hur hänger det ihop?
  • Cyberdansken
    lovelylocks skrev 2009-12-03 21:31:06 följande:
    ni som hävdar er rätt till kött, vet ni hur stor den negativa effekten av köttindustrin är, på vårt klimat?
    I så fall är det nog bättre att ge sig på dom som dricker mjölk, där produceras mera metan ju. Fast båda kött- och mjölkdjurs utsläpp av co2 är väl neutralt, det kommer ju från växter dom ätit.
  • lovelylocks

vilken tur att jag inte går på stan i sthlm då :)

maddan86 skrev 2009-12-03 21:42:33 följande:
    okej jag skulle vilja att du visa mig riktig info på det för jag hittar det ingenstans...? och skulle kött ligga och ruttna i tarmarna skulle jag ha en hel gris där nu men jooo vänta jag hör något NÖFF NÖFF innifrån magen det måste nog vara den där grisen du kanske ha rätt... hahahaha vet du var du får i dig om du går en dag på stan i sthlm?? där kan vi snacka riktiga gifter..
  • lovelylocks

ptja, vi dricker inte mjölk heller och denna debatten handlade ju faktiskt om kött. men nog har jag ett o annat att säga om mjölk med, om ngn frågar ;)

Cyberdansken skrev 2009-12-03 21:43:42 följande:
    I så fall är det nog bättre att ge sig på dom som dricker mjölk, där produceras mera metan ju. Fast båda kött- och mjölkdjurs utsläpp av co2 är väl neutralt, det kommer ju från växter dom ätit.
  • MammaTillNeoh

Tycker det är väldigt konstigt att vi inte får någon äkta, sann info om det du skriver lovelylocks om det nu är så som du skriver? Vi har nu frågat flera st av oss men du har bara ignorerat våra frågor?

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!