• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • splitends

jag ger min son hemma skjuten älg. vilket jag anser är bra. älgen har vart fri och haft ett bra liv och köttet är inte besprutat med massa konstigheter och jag anser att det är bra för honom.!

• lovelylocks

fö den flintasteken, marinerar du den själv eller? och med vad? du vet att om du köper färdigmarinerat eller marinad som du inte gör själv stoppar du antagligen i ditt barn mer gift än näring.

lovelylocks skrev 2009-12-03 21:09:03 följande:
    ååååh wow, där fick du verkligen till en näringsrik och allsidig kost. och du gör väl potatissalladen själv, får jag väl bara hoppas... omg. Mamma till gullungen skrev 2009-12-03 21:07:55 följande:
  • Runguska

Min son äter kött - eller tja, mest i form av korv då han inte är allt för förtjust i stekt mat. Det jag känner spontant är att köttätande inte behöver betyda ohälsa - sonen äter exempelvis jättemycket frukt och grönsaker.

Ännu är han för liten (och så har vi inte haft tillfälle) för att ha varit med vid slakt men jag var själv med vid slakt som liten (och vuxen samt allt emellan) och har aldrig någonsin tvekat inför att äta kött pga. slakten i sig. Äter gärna kött som jag själv flått, tagit ur, styckat osv. då vet man ju verkligen hur det behandlats. Och ja, självklart kommer sonen få se en slakt då han blir större - om han är intresserad.

• Thats me

MMM älakR KÖTT OCH KOMMER ATT FORTSÄTTA ATT ÄTA DET och även ge mina barn det:)

Sen får du tycka jag e otäck om du vill:)

Har man ingen karaktär, får man skaffa sej levnadsregler !!!
  • lovelylocks

helt rätt!

splitends skrev 2009-12-03 21:09:49 följande:
    jag ger min son hemma skjuten älg. vilket jag anser är bra. älgen har vart fri och haft ett bra liv och köttet är inte besprutat med massa konstigheter och jag anser att det är bra för honom.!
  • lovelylocks

vadan versalerna, tror du inte vi kan läsa om du talar som folk?

Thats me skrev 2009-12-03 21:11:19 följande:

MMM älakR KÖTT OCH KOMMER ATT FORTSÄTTA ATT ÄTA DET och även ge mina barn det:) Sen får du tycka jag e otäck om du vill:)
  • JessiWill

Mm en härligt grillad biff, Ett STORT glas nyttig mjölk till och grönsaker :) Kost vi ätit i alla tider och människan MÅR bra av det, skall ha det!

• Thats me

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
    TS ord.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Bara synd att inte DU kan va lika klok som du säger att din son kommer att bli..

Har man ingen karaktär, får man skaffa sej levnadsregler !!!
  • lovelylocks

falukorv=40% kött (bland det är stor andel bindväv och senor), 36% vatten, så pass mycket vatten att man måste tillföra stabiliseringsmedlet E450 (natrium- kalium- och kalciumdiofosfater) för att binda vattenmängden....

nyttigt?

• Tette86021

Jag äter kött för att det är så jäkla gott! Tycker det är naturligt!
    vill tillägga att jag är en utmärkt förälder!

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!