• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • lovelylocks

vad less jag blir. Det är HELT onödigt. Vad baserar du din teori på?
    På min sons dagis serveras inget kadaver o barnen är friska och pigga ändå.

Shalini skrev 2009-12-03 20:57:19 följande:
    Less jag blir, Barn SKA ha kött!
  • KallaMigFelix

Ja fy på alla som röker, snusar inte äter ekologiskt, inte har faderbarn, låter era barn var ute i solen och riskera hudcancer, eller inte tvingar på dom fotriktigaskor, eller lämnar dom på dagis och inte stannar hemma.
    En så otroligt korkad tråd!!

• Minxy

...fast tydligen blir man dålig på att stava när man inte äter kött...eller?

Sorry TS, det var onödigt.
    Men - jag äter själv kött och ger mina barn kött (iaf sonen som är 21 månader) om dom vill ha. Vi äter visserligen mestadels självskaffat kött från älg, hare, rådjur och vildfågel, men självklart händer det att vi äter kyckling, gris och ko också.

Jag håller med om att djurhållningen i vissa fall är förkastlig och jag hoppas verkligen att nya bestämmelser kommer att få ordning på det hela.

Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • JessiWill
    Doktorn skrev 2009-12-03 21:00:28 följande:
    Ripa och morkulla är små som duvor... Skämt åsido, jag försökte bara göra en poäng av att det inte är en kristallklar koppling mellan dålig djurhållning och att äta kött. Det finns annat kött.
    I ärlighetens namn hade jag inte ens kunnat döda en fågel, kan inte döda ens skademöss!
    Jag är mycket medveten om att det finns bra kött, välmående kött! Får man ett riktigt mört kött vet man ju att det är från ett lugnt, fint kreatur som även är ett välhängt kött.
    Som sagt, hade jag haft pengar hade jag haft en gård, hyrt slaktare och "gjort" mitt eget kött. Så vet man att vissa har det bra iaf!
  • lovelylocks

... jag antar att du tycker att barn SKA dricka mjölk med, SKA borta tänderna med flupr och SKA vaccineras mot allt från förkylning till böldpest med?

Jag tycker et är rätt sorligt att lyssnar på sådana som dig istället för mäniskor som är fritänkande.

Rockangel01 skrev 2009-12-03 21:02:53 följande:
    Som flera sagt här..Barn ska äta kött. Tycker det är sorgligt att lyssna på dig.
  • Mamma till gullungen

Jag äter kött och min son äter kött,aldrig att jag skulle ställa mig ge min son sånt tjafs som vegetarianer äter.I kött finns allt som ett barn behöver för att växa ordentligt och det finns inte i det som vegetarianer äter,utan dom måste äta en massa vitaminer för att få sig det dom behöver.Nej tacka vet jag en rejäl flintastek med potatissallad till,usch och fy för vegetarisk mat.

• Luddvar

Hur var det nu med de där grisgårdarna och alla bilder? Jag hörde på nyheterna igår att den där djurrättsorganisationen rört ihop bilderna och kopplat bilder på skakade grisar till gårdar som inte hade med saken att göra..
    Barn ska ha kött. Mums. Sen är det klart att man ska vara snäll mot djuren men det är de flesta i Sverige. Bönderna har stora krav på sig här. Åk och strid för djuren i grannländerna i stället.

• lovelylocks

ååååh wow, där fick du verkligen till en näringsrik och allsidig kost. och du gör väl potatissalladen själv, får jag väl bara hoppas... omg.

Mamma till gullungen skrev 2009-12-03 21:07:55 följande:

Jag äter kött och min son äter kött,aldrig att jag skulle ställa mig ge min son sånt tjafs som vegetarianer äter.I kött finns allt som ett barn behöver för att växa ordentligt och det finns inte i det som vegetarianer äter,utan dom måste äta en massa vitaminer för att få sig det dom behöver.Nej tacka vet jag en rejäl flintastek med potatissallad till,usch och fy för vegetarisk mat.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!