• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Minune

hahaha..roligatse inlägget hittills på FL! Ja fy på oss som äter kött, usch usch usch! Vi borde alla gasas ihjäl genast! Hitler var också vegetarian, så ifall din son kommer bli en god och accepterande person pga kosten så säger jag bara lycka till!

• lovelylocks

nu pratar jag ju inte om ko-bajs som miljöförstöring haha. utan mer om födan de äter, hur den produceras, hur köttet transporteras och allt runt omkring!

Cyberdansken skrev 2009-12-03 21:43:42 följande:
    I så fall är det nog bättre att ge sig på dom som dricker mjölk, där produceras mera metan ju. Fast båda kött- och mjölkdjurs utsläpp av co2 är väl neutralt, det kommer ju från växter dom ätit.
  • Aquavit

Älg, rådjur, dovhjort, kronhjort, vildsvin, hare, kanin, tjäder, orre, ripa, fasan, and, duva....och säkert några till!

Jessiicaa89 skrev 2009-12-03 20:54:02 följande:
    Doktorn skrev 2009-12-03 20:53:26 följande: Haha nej det gör jag inte :P Vad skall man äta för jagat i sverige? Blåmes med stekt potatis?
  • lovelylocks

ptja även jag har efterfrågat s"äkta" info fråne rmen inte fått ngt gensvar. hur ska vi tolka detta?

MammaTillNeoh skrev 2009-12-03 21:45:14 följande:
    Tycker det är väldigt konstigt att vi inte får någon äkta, sann info om det du skriver lovelylocks om det nu är så som du skriver? Vi har nu frågat flera st av oss men du har bara ignorerat våra frågor?
  • Freddan

Kött som är så gott. Gudomligt gott. Tänk en blodig saftig skiva entrecote! Gudagott verkligen.

• MammaTillNeoh
    lovelylocks skrev 2009-12-03 21:47:00 följande:
    ptja även jag har efterfrågat s"äkta" info fråne rmen inte fått ngt gensvar. hur ska vi tolka detta?
    Jag har inte sagrt något om att kött är det bästa, så mig kan du inte begära något av, men du har sagt att köttet ruttnar i våra magar så det vill jag gärna ha info om!
  • MammaTillNeoh
    Freddan skrev 2009-12-03 21:47:35 följande:
    Kött som är så gott. Gudomligt gott. Tänk en blodig saftig skiva entrecote! Gudagott verkligen.
    Åååh entrecote som är så gott! :D
  • MassiiMotoo
    Aquavit skrev 2009-12-03 21:46:32 följande:
    Älg, rådjur, dovhjort, kronhjort, vildsvin, hare, kanin, tjäder, orre, ripa, fasan, and, duva....och säkert några till!
    Aaahhh vildsvin ;)
  • maddan86

finns ju heller ingen info om blå babianer... för de finns ej. men du påstår ju att det är sant att kött rutnnar då måste det ju finnas info på det så kan vi tolka det..!

lovelylocks skrev 2009-12-03 21:47:00 följande:
  • JessiWill
    Aquavit skrev 2009-12-03 21:46:32 följande:
    Skulle aldrig kunna ha ihjäl ens en mus!
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!