Inlägg från: lovelylocks |Visa alla inlägg
  • lovelylocks

Usch på er som ger era barn KÖTT!

vad less jag blir. Det är HELT onödigt. Vad baserar du din teori på?
    På min sons dagis serveras inget kadaver o barnen är friska och pigga ändå.

Shalini skrev 2009-12-03 20:57:19 följande:
    Less jag blir, Barn SKA ha kött!
  • lovelylocks

... jag antar att du tycker att barn SKA dricka mjölk med, SKA borta tänderna med flupr och SKA vaccineras mot allt från förkylning till böldpest med?

Jag tycker et är rätt sorligt att lyssnar på sådana som dig istället för mäniskor som är fritänkande.

Rockangel01 skrev 2009-12-03 21:02:53 följande:
    Som flera sagt här..Barn ska äta kött. Tycker det är sorgligt att lyssna på dig.
  • lovelylocks

ååååh wow, där fick du verkligen till en näringsrik och allsidig kost. och du gör väl potatissalladen själv, får jag väl bara hoppas... omg.

Mamma till gullungen skrev 2009-12-03 21:07:55 följande:

Jag äter kött och min son äter kött,aldrig att jag skulle ställa mig ge min son sånt tjafs som vegetarianer äter.I kött finns allt som ett barn behöver för att växa ordentligt och det finns inte i det som vegetarianer äter,utan dom måste äta en massa vitaminer för att få sig det dom behöver.Nej tacka vet jag en rejäl flintastek med potatissallad till,usch och fy för vegetarisk mat.
  • lovelylocks

fö den flintasteken, marinerar du den själv eller? och med vad? du vet att om du köper färdigmarinerat eller marinad som du inte gör själv stoppar du antagligen i ditt barn mer gift än näring.

lovelylocks skrev 2009-12-03 21:09:03 följande:
    ååååh wow, där fick du verkligen till en näringsrik och allsidig kost. och du gör väl potatissalladen själv, får jag väl bara hoppas... omg. Mamma till gullungen skrev 2009-12-03 21:07:55 följande:
  • lovelylocks

helt rätt!

splitends skrev 2009-12-03 21:09:49 följande:
    jag ger min son hemma skjuten älg. vilket jag anser är bra. älgen har vart fri och haft ett bra liv och köttet är inte besprutat med massa konstigheter och jag anser att det är bra för honom.!
  • lovelylocks

vadan versalerna, tror du inte vi kan läsa om du talar som folk?

Thats me skrev 2009-12-03 21:11:19 följande:

MMM älakR KÖTT OCH KOMMER ATT FORTSÄTTA ATT ÄTA DET och även ge mina barn det:) Sen får du tycka jag e otäck om du vill:)
  • lovelylocks

falukorv=40% kött (bland det är stor andel bindväv och senor), 36% vatten, så pass mycket vatten att man måste tillföra stabiliseringsmedlet E450 (natrium- kalium- och kalciumdiofosfater) för att binda vattenmängden....

nyttigt?

• lovelylocks

tillsammans med pulvermos alternativt potatis, som är sveriges mest besprutade gröda och dessutom knappt innehåller ngn näring utan mest kolhydrater. jag förstår inte hur man kan ge sitt barn sånt här. seriously.

• lovelylocks

ptja, svårhittad.

coops korv= 52% kött.
    coop xtras= 40% kött
    scan & lthell 58% kött, men även där, stabiliseringsmedel pga för hög vattenmängd.

Det finns ekologiska alternativ men de är svåra att få tag på. Ex Järna odlarring samt Mälarshark. men de säljs inte här... vad har du hittat för superkorv?

Jessiicaa89 skrev 2009-12-03 21:18:46 följande:
    Tur är väl det att det finns korv med upp till 80% kötthalt, 90 i vissa fall ! :)
  • lovelylocks

nej du lille vän. för kroppen att smälta köttet, är en väldigt långdragen process, så pass lång, att köttet hinner ruttna innan det kommer ut bakvägen.

maddan86 skrev 2009-12-03 21:21:04 följande:
    detta var det dummaste inlägg jag läst på länge faktiskt =) Hur gick det att hänga med i skolan när du inte ens kan stava till cancer?? ruttet kött i tarmarna vad tusan har du fått det ifrån det smälter ju i magen sen bajsar man ut det... inte fasen ligger det en rutten gris i tarmarna hahaha jag accepterar och förstår att man är vegetarian men detta inlägg lät ju bara så extremt korkat haha och att ALLA grisar äter på varandra?? har du varit på varenda grisgård och kollat det eller varenda en?? haha NEEE DU
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!