Inlägg från: lovelylocks |Visa alla inlägg
  • lovelylocks

Usch på er som ger era barn KÖTT!

men shit. seriously. Arga inlägg och skitpropaganda? Jag tycker detta är en väldigt lustig värld. flertalet inlägg i denna tråden är på sandlåde inivå av köttätare som bara måste hävda sin rätt till att äta kött, med så ofantligt löjliga argument och jag är bitter? arg? för skitpropaganda för att jag proklamerar för att ge våra barn en sund och näringsrik kost, köttätare eller ej? omg.

MassiiMotoo skrev 2009-12-03 21:25:19 följande:
    Men orka! Ärligt, tror du alla vill leva som du gör och vara bitter? för det är de du verkar vaa med alla dina "ara" inlägg om de som äter kött. Alla kanske inte vill leva under en sten och äta gräs.. känns det som
  • lovelylocks

ni som hävdar er rätt till kött, vet ni hur stor den negativa effekten av köttindustrin är, på vårt klimat?

• lovelylocks

vegeterian eller ej behöver man en allsidig kost, vilket både veggisar o köttätare kan ha svårt med...

alvias78 skrev 2009-12-03 21:41:24 följande:
    Hum.. Min allra bästa vän är vegetarian sen MÅNGA år tillbaka och hennes två barn som är 7 och 5 år gammla äter också veg kost. De är ofta sjuka... oftare än oss... hur hänger det ihop?
  • lovelylocks

vilken tur att jag inte går på stan i sthlm då :)

maddan86 skrev 2009-12-03 21:42:33 följande:
    okej jag skulle vilja att du visa mig riktig info på det för jag hittar det ingenstans...? och skulle kött ligga och ruttna i tarmarna skulle jag ha en hel gris där nu men jooo vänta jag hör något NÖFF NÖFF innifrån magen det måste nog vara den där grisen du kanske ha rätt... hahahaha vet du var du får i dig om du går en dag på stan i sthlm?? där kan vi snacka riktiga gifter..
  • lovelylocks

ptja, vi dricker inte mjölk heller och denna debatten handlade ju faktiskt om kött. men nog har jag ett o annat att säga om mjölk med, om ngn frågar ;)

Cyberdansken skrev 2009-12-03 21:43:42 följande:
    I så fall är det nog bättre att ge sig på dom som dricker mjölk, där produceras mera metan ju. Fast båda kött- och mjölkdjurs utsläpp av co2 är väl neutralt, det kommer ju från växter dom ätit.
  • lovelylocks

nu pratar jag ju inte om ko-bajs som miljöförstöring haha. utan mer om födan de äter, hur den produceras, hur köttet transporteras och allt runt omkring!

Cyberdansken skrev 2009-12-03 21:43:42 följande:
    I så fall är det nog bättre att ge sig på dom som dricker mjölk, där produceras mera metan ju. Fast båda kött- och mjölkdjurs utsläpp av co2 är väl neutralt, det kommer ju från växter dom ätit.
  • lovelylocks

ptja även jag har efterfrågat s"äkta" info fråne rmen inte fått ngt gensvar. hur ska vi tolka detta?

MammaTillNeoh skrev 2009-12-03 21:45:14 följande:
    Tycker det är väldigt konstigt att vi inte får någon äkta, sann info om det du skriver lovelylocks om det nu är så som du skriver? Vi har nu frågat flera st av oss men du har bara ignorerat våra frågor?
  • lovelylocks

lägg en köttbit på köksbänken i 3 dygn o kolla vad som hönder. är du sugen på att äta den? luktar den gott? ser den fin ut?

hur afsen tror du den ser ut ef tre dygn i din kropp? mycket bättre? tänk efter ffs.

• lovelylocks

helt ovaccinerad och fristk som en nötkärna. till och med: levande! vem kunde någonsin ana...

• lovelylocks

ptja skillnaden på oss som rovdjur och djuren, är att vi har kunskap och val. Vi kan helt enkelt välja bort att äta vår nästa och däremd anser jag det vara en gnutta mer barbariskt än ett lejon som tex äter en kanin.

• lovelylocks

jag är ingen expert och jag orkar heller inte bry mig om att ta fram några vetenskapliga underlag för egen eller för er del.

ngn som däremot faktikst är expert inom området är:

Kontakt Sverige
    Johan Wahlström
    Sankt Göransgatan 96, 112 45 Stockholm samt
    Getberget, Jude 222, 870 16 Ramvik
    Hem: 08-618 36 56
    Mobil: 070-756 53 07
    johan_wahlstrom@yahoo.com

Känn er fria att maila, ringa eller dyl för att be om referenser till vetenskapliga underlag inom ämnet. i rest my case.

• lovelylocks

i SO lol you. MÅNGA? vet du hur många som dör av den årliga vanliga influensan?

Maggiepuh skrev 2009-12-03 21:59:33 följande:
    ...och dö som många redan gjort.
  • lovelylocks

det spelar väl ingen roll? Huvudsaken var att han kan ge referenser som inte jag kan. och de är väl de referenserna du var ute efter? här servererar man på silverfat o du hånar o o går o lägger dig. omg.

maddan86 skrev 2009-12-03 22:03:13 följande:
    haha okej och vad tusan är det för snubbe då??! vad lättlurade folk är.. god natt
  • lovelylocks

men herregud använd google? läs en tidning?

Cyberdansken skrev 2009-12-03 22:03:49 följande:
    www.klimathotet.net/
    Registrerat av Berggren, Caroline (594142) Johannesbergsvagen 23 Vastervik, --, 59353 SE Ser inte ut som en opartisk källa direkt. Nu när du ändå bringar upp klimatet vad är då dina tanker om Climategate? Är du säker på att den info du kommer med i denna tråd är vetenskapligt underbyggt? När jag ser tvärsäkra påstående och procenttal och tidsangivelser som är exakta, men ingen stans hänvisar du till var dom kommer ifrån, ja då blir i alla fall jag en skeptiker. Vill gärna lyssna på saklig dokumentation, men oftast låter dom flesta veganer precis som Jehovas vittnen, övertygat om sin egen sanning, utan argument för den.
    [/citat]
  • lovelylocks

jag vet att det är ett politiskt organ. Undrade mest eftersom du var tveksamt inställd till mina källor och inte orkade, eller kunde ta reda på informationen själv.
    offtopic, ptja, det är ju bara ytterligare ett bra och hållbart argument till att välja allsidig vegetarisk kost.

• lovelylocks

nej de har uppdaterat utbildningen sen 50 talet. tack o lov.

Bebbe2006 skrev 2009-12-03 22:32:09 följande:
    Vad säger de på BVC till er som inte låter era barn äta kött? Försöker de inte att tala er till rätta?
  • lovelylocks

ingen har väl hyllat soja heller. Dessutom står sojan i relation till mat i väldigt liten andel till dessa siffror du hänvisar till, det mesta går upp i bränsle.

Winterfrost skrev 2009-12-03 22:36:58 följande:
    Tycker du verkar väldigt omogen eller så är du bara ute för att provocera. Du har inte funderat på att media över lag överdriver & snedvinklar information, så allmänheten ska förfäras & köpa/se/vilja ha mer sk bizarr information? Du vill nog inte veta effekterna av sojaprodukts tillverkningen. mjv.klandestino.se/index.php Klistrar även in lite: Sojaproducenternas kooperativ i brasilianska Amazonas (COPASA) uppmuntrade under 1999 nybyggarna i ett område i sydvästra delen av Amazonas att hugga ner regnskogen. Baktanken var att det skulle bli lättare att få tillstånd att etablera sojaodlingar om skogen redan var nedhuggen. Detta har ordföranden för kooperativet inte försökt dölja, trots att hela upplägget strider mot brasiliansk lag. Planerna omfattar omvandling av 8 500 km2 regnskog (en yta nära tre gånger Gotlands storlek) till odlingar. Maggi Group ? världens största sojaproducent och ägd av en brasiliansk senator ? har enligt COPASA lovat att köpa kooperativets hela sojaskörd. Även i Bolivia hotas regnskogen av sojaproducenter. Den expanderande sojaodlingen är i Bolivia den viktigaste orsaken till att regnskogen skövlas. Brasilien är världens näst största producent av sojabönor, efter USA. Det började på 1970-talet i södra delen av landet, där jordbruksföretag tog över jordbruk som drevs av småbönder och ersatte dem med storskaliga odlingar av sojabönor. Tyngdpunkten för odlingen har efter hand förskjutits allt längre norrut, och nu är även savannområdena söder om Amazonas regnskog viktiga för sojaodlingen. Den industriella odlingen av sojabönor ledde till att stora skaror småbönder i södra Brasilien plötsligt stod utan jord. Flertalet drog in till städerna, men en del såg sig istället om efter nya försörjningsmöjligheter i Amazonas. Detta har bidragit till regnskogsförstörelsen, då bönderna tvingats röja ny mark att odla på. Sojaodlingens expansion har alltså indirekt lett till skövling av regnskog. Savannerna ? eller cerrados som de kallas i Brasilien ? anses väl lämpade för sojaodling. Det är lättare att odla upp savannen än regnskogen, eftersom det växer mycket färre träd på savannen. Men det är ändå ett stort företag. Röjningen sker med stora traktorer som släpar en tung kedja mellan sig. Den hopsamlade vegetationen bränns sedan. Cerrados är mycket rika på växtarter. De tillhör faktiskt de områden i världen som hyser störst antal olika växter (se vidare faktaruta om biodiversity hotspots). Uppodlingen av cerrados utgör ett stort hot mot den biologiska mångfalden. Infrastrukturprogrammet kommer att locka nya investerare till Amazonas och kan förväntas öka den illegala timmeravverkningen och liknande verksamheter. De redan hårt ansatta indianfolken kommer också att drabbas ytterligare. Stöd till skövling och överskottsproduktion Brasilianska staten ger subventioner till företag som skövlar naturen för att skapa utrymme för odling av sojabönor. Bönorna forslas sedan över Atlanten till Europa, där bönderna ökar djurens produktion med de proteinrika bönornas hjälp. Samtidigt dras man med stora livsmedelsöverskott inom EU, vars starkt subventionerade jordbruk därför säljer mjölk tillbaka till Brasilien. Detta har lett till en utslagning bland de brasilianska mjölkbönderna, som inte kan konkurrera med den billiga EU-mjölken Med tanke på att mestadels av de vegetariska köttsubstituten är baserade på soja & sojaprotein, så är vegetarianerna & vi köttätare lika stora kålsupare i det långa loppet. Det finns dom som behandlar sina djur illa, tyvärr. Merparten behandlar dock sina djur bra, det är trots allt deras levebröd & inkomst. Att ha en djurhållning där djuren far illa & skadas, gör att dom får mindre betalt vid slakt pga djuret/en är skadade alt defekta. Jag äter bara ekologiskt & närproducerade varor. Bor på gård och har bönder omkring mig, vi köper allt vårt kött från dem, vet ofta till och med vilket djur det är som jag har på tallriken, får vilt av jägarna. Köper fisk direkt från fiskaren. mm Potatis köper vi av en annan bonde & grönsaker köper vi hos vår lokala grönsaksodlare. Köper inga sojabaserade produkter pga Brasiliens skövling av regnskogen som jag anser är betydligt värre än att djur slaktas & går till mat. Jag/vi äter det som känns rätt för oss & tvingar inte på någon min mat filosofi. Eftersom jag respekterar andra, ska dom respektera mig.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!