• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • fdavidsson

Mhm, här sitter jag och äter KÖTTfärssås =)

• Ängelii

Bara läst TS

Åh så DUKTIGT du är, men mitt tips sköt dig själv och skit i vad andra gör för val. Har under flera år jobbat på en grisgård och det du skriver stämmer inte, vi hade inte en enda gris som åt på en annan...

• mer grubbel
    Ninja05 skrev 2009-12-03 20:27:35 följande:
    Har bara läst Ts och vet inte om hon är kvar.. Men hallå? Ursäkta mig, men vem bryr sig om du varit frisk 10 år? Hur kan du veta att det är för att du är vegetarian? Finns mycket näringsämnen i kött, som ett växande barn behöver. Desstuom, orka ödsla tid på vad andra gör!! Suck..
    Vilka näringsämnen menar du då?
  • Tasha78

Hahahaha varför startar man en tråd och sedan bara försvinner vågar man inte stå för det man skriver eller

• Koloraturell

Och jag accepterar alla, vare sig de äter kött eller ej.

• Disco

Jag/vi äter kött för att det helt enkelt är GOTT! Inget som går upp mot en flintastek på sommaren, en mustig köttgryta på vintern, fläskkotletter, lövbiff kycklinggryta...MUMMA!!!!!! Och det finns inga bevis på att kött orsakar cancer! Inte mer än aubergine, grönkål eller selleri iallafall.....
    jag kan visst äta vegetariskt men avskyt verklgien veggobiffar, qourn, soyakorv och allt vad det nu finns.....Och vad innehåller det där egentligen? Men en schysst vegetarisk lasagne eller tomatsoppa går visst hem emellanåt, men jag skulle aldrig snuva mina barn på kött i alla des former!

• JessiWill

Usch för dig ts som låter din son leva ett liv han inte bestämt SJÄLV! Stackars barn.. Kött e det godaste som finns :) Sedan är det även bevisat att kött är NYTTIGT!!!!

• JessiWill
    Knastroll82 skrev 2009-12-03 15:47:34 följande:
    TS påstår sig lära sin son "acceptera ALLA varesej man är djur eller människa" men har under de senaste sidorna kallat dem som äter kött för *Lögnare *Idioter *Dumma i huvudet *Feta *Dåliga föräldrar Med mera. Otroligt respektlöst och dömmande. Om man inte respekterar andra kommer man heller aldrig bli respekterad. Enkelt. Och kan man inte föra en diskussion utan personangrepp och påhopp så kommer man aldrig kunna få någon att ta argumenten på allvar. Med största sannorlikhet kommer pojken växa upp med samma snedvridna syn på sina medmänniskor. Nej, skäms på dig TS, som lär din son att diskriminera.
    Grymt sagt!!
  • 86TiAn82

Ursäkta men hur i hela världen kan du påstå att alla djur har det dåligt?

Min mormor födde upp grisar, inte i dessa mängder som är på en grisfarm men en 10 st hade hon och dom hade det inte dåligt.

Vi har köttdjur på min sambos föräldra gård och dom går det heller ingen nöd på dom har det bra så att säga att alla missköter sina djur är att dra alla över en kam.

Det är som att säga att alla vegetarianer, veganer m.m är djurrättsaktivister som släpper ut djur i skogen (där dom blir dödade av vilda djur, svälter ihjäl m.m för att dom inte kan skaffa sej mat själva utan väntar på att en människa ska komma och ge dom mat)
    Men jag vet att så inte är fallet så sluta dra alla över en och samma kant nu.

Och nej jag säger inte att det inte förekommer djurmisshandel heller, det vet jag mycket väl och jag tycker att bönder som inte sköter sina djur efter ett behagligt sätt borde bli av med sin rätt att ha djur och straffas därefter.

Jag äter kött för att det är gått och jag mår bra när jag gör det. Och jag gör det utan att ha dåligt samvete. För det är inte jag som misshandlar djuren. Och min bebis som jag bär i magen kommer äta kött, och grönsaker, för det är sånt som kroppen behöver. Och kom inte och säg att kroppen inte behöver kött för det behöver den, finns mycket i köttet som vi inte kan få på annat sätt, mer än som tillskott då och hur kul är det att lära sitt barn att dom måste äta massa tabletter för att få i sej allt dom behöver.

Nej jag tycker sånna här diskussioner är löjliga för man får aldrig fram ett tillfredsställande mellan ting där båda parter är nöjda.

• Doktorn
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    ...Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
    Kommer din son alltså att acceptera både köttätare och vegetarianer också?
    Du verkar ju inte vara särskilt tolerant själv emot köttätare i alla fall.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!