Inlägg från: mer grubbel |Visa alla inlägg
  • mer grubbel

Usch på er som ger era barn KÖTT!

ArvidsMorsa skrev 2009-12-03 20:18:17 följande:
    Jag tycker inte att köttfrågan inte är upp till var och en. Köttindustrin orsakar mer skada än någon annan industri i världen. Släpper ut mer koldioxid än alla transportfordon i hela världen tsm. Äter upp en massa energi Tar upp en massa land Djurplågeri skandaler Den största orsaken till att regnskogarna skövlas Skapar väpnade konflikter Och ställer frågan om vi har rätten att utnyttja en annans varelses liv som vi gör? De har ett liv och ett medvetande Varit vegetarian sedan 5 år, har en son som ska få välja själv. Har mått bra hela den här tiden utan tillskott och hade alltid perfekta blodvärden under graviditeten :-P
    Exakt! Det går INTE att säga att det under några som helst omständigheter är okej att äta kött. Ni som sitter och garvar åt hur mycket kött ni och era barn trycker i er, allvarligt talat, vad är det som är så komiskt med djurplågeri, ofattbar grymhet, miljöförstöring och dålig hälsa?
  • mer grubbel

stolt mamma till 2 skrev 2009-12-03 20:24:21 följande:

Haha. Var är "gilla-knappen"?! =D Jag äter kött och mina barn också eftersom att det är GOTT! sen är det rent j*vla skitsnack att alla djur har det dåligt. Då vi själva har haft jordbruk med köttsjur, och vet att vi hade ALDRIG några grisar som åt på varandra, och våra kossor fick vara ute året runt så känns det fan nästan kränkande när du skriver det du skriver ts.
    Jaja, men majoriteten av alla köttätare har inte egen gård med lyckliga djur, eller hur?
  • mer grubbel
    Ninja05 skrev 2009-12-03 20:27:35 följande:
    Har bara läst Ts och vet inte om hon är kvar.. Men hallå? Ursäkta mig, men vem bryr sig om du varit frisk 10 år? Hur kan du veta att det är för att du är vegetarian? Finns mycket näringsämnen i kött, som ett växande barn behöver. Desstuom, orka ödsla tid på vad andra gör!! Suck..
    Vilka näringsämnen menar du då?
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!