• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Sissi86
    PappaTommy skrev 2009-12-03 15:03:03 följande:
    När du och jag ligger på ålderdomshemmet med värk i lederna, inga krafter i kroppen, praktiskt taget döv och eller nästan blind kommer jag att vinka glatt åt dig när det är min tur att få ett avslut medan du får sitta kvar där i 8 år till.
  • Reglementet

Nämen hoppsan då. Det gick fort.

• With a devilish smile

Det var ett jäkla tjatande om att vi inte berättar vad våra barn äter.

NÄSTA GÅNG MIN DOTTER ÄTER KÖTT SKA JAG GLATT BERÄTTA , DETTA ÄR EN DÖD GRIS DU ÄTER VISST ÄR DET MUUUUUUUUUMS{#lang_emotions_kiss}
    Ängla 081028 & Bebis BF 100707
  • Leora
    Lajkie skrev 2009-12-03 14:59:47 följande:
    Det räcker inte. Ekologiskt och närproducerat har ändå transporterats. Hon ska odla själv om hon ska övertyga mig.
    Nej, men jag vet av erfarenhet att många människor som skriker okontrollerat över saker inte gör allting "rätt och riktigt" heller.
  • Trailer T
    Stårschan skrev 2009-12-03 15:04:54 följande:
    Briljant!
    Homer Simpson är min idol
  • Lajkie

Jag undrar iaf om TS går ut i skogen och sätter upp skyltar till de andra djuren i skogen att "Äta kött förbjudes". Eller TS kanske matar vargar och lodjur med grönt från hennes egna lilla kolonilott?
    Vargmamman får ett argt brev att "Nåde dig om du tvingar dina valpar att äta kött. Fy skam!"

• Längtar efter Dig

Jag tycker det är jättebra att det finns människor på jorden som står för olika saker när det gäller vår miljö. För om alla skulle äta kött så skulle kanske ekosytemet vara mer ur balans.

Men att som vegitarian hidra sitt oskyldiga barn att äta kött tycker jag är helt fel. TS påstår att hon låter sitt barn välja. Har du serverat ditt barn kött och låtit honom bestämma själv om han tycker kött är gott eller äckligt? Jag tycker detta är lika hemskt som att tvinga på sitt barn en religon eller ens lands seder bara för att man själv är uppvuxen på det sättet.

Ni pratar om att låta era barn välja, men ni tvingar på era barn att ha den livstilen som ni själva har. Tänk om ert barn tycker om kött och vill äta det MEN är för LITEN för att ens fråga om att få testa på kött?!

• Themis

Jag känner minst tre personer som inte ens kan få i sig tillräckligt med järn och vitamin B12 MED kött, så det är en sanning med modifikation att alla kan leva vegetariskt.

Och vi snackar inte lite lågt Hb då utan håravfall, minnesförlust och koncentrationssvårigheter hos kvinnor i 30-årsåldern. De har lärt sig den hårda vägen att veggo verkligen inte är deras grej.

Själv klarar jag också en graviditet utan järntillskott men många gör inte det ens när de äter kött.

Så det är nog bra om man kan få in i sin skalle att det som passar din kropp och själ bra faktiskt inte behöver passa alla lika bra.

• La Lola

O där var Ts borta.......

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Lajkie
    Leora skrev 2009-12-03 15:05:45 följande:
    Nej, men jag vet av erfarenhet att många människor som skriker okontrollerat över saker inte gör allting "rätt och riktigt" heller.
    Nej jag vet. Håller med, ville bara poängtera och framhäva ditt svar ;)
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!