• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Annix 1

Jag ger min son ekologiskt kött.

Om han vill bli vegetarian när han blir äldre så får gärna bli det.

P.s. känner du många smarta grisar, eller upprepar du bara det du hört? d.s.

• Emmeliina
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:37:39 följande:
    haha, jaa, jag är faktist ganska ärg. fast skrattar mest åt inläggen.. jag blir bara så jävla arg, för människor är så jävla egotrippade..sogligt..
    jo det märker vi :P tror dem flesta skrattar åt dig också så det går nog jämt upp :)
  • DrFlygplan

Lilla fröken TS, en brist på vitamin B12 kan ta flera år att upptäcka. Du verkar inte påläst i ämnet. Tråkigt, då är det ju inte ens värt att bry sig mer i tråden.

Ha det fint du köttrasist, hoppas nästa morot smakar bra! Det kommer min göra, och extra bra när jag äter min morot då min bebis äter barnmat med kött i ;)

• Majsan70

Kött är gott! Så enkelt är det.
    Jag respekterar att folk tycker olika o inte gapar jag för att andra har annan åsikt!

• La Lola
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:44:03 följande:
    Seriöst, vilka jälva påhopp. Trodde ni var smartare än så..men nej..jag ger upp. och SLUTA säga att jag inte låter han välja, för det är ni som tvingar era barn att äta kött! barn vet ju inte vart de kommer ifrån. jag är skit sur på min mamma för hon gav mej kött som liten, jag visste ju inte bättre! jag hade varit glad om jag hade fått välja själv! lägg ner tråden.
    Men nu blev det ju verkligen humor....vem är det som kommit med påhopp? Kallar oss som äter kött dumma i huvet eller vad det nu var....

Jaja.......
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Saarah88
    MetalMorsan skrev 2009-12-03 14:45:30 följande:
    Varför startade du tråden om du inte kan ta det som skrivs?
    jag är inpulsiv
  • Lajkie
    Seriöst, vilka jälva påhopp.Trodde ni var smartare än så..men nej..jag ger upp.och SLUTA säga att jag inte låter han välja, för det är ni som tvingar era barn att äta kött! barn vet ju inte vart de kommer ifrån.jag är skit sur på min mamma för hon gav mej kött som liten, jag visste ju inte bättre! jag hade varit glad om jag hade fått välja själv!lägg ner tråden.
    Dricker du mjölk TS? Äter du ägg?
    Mjölkkor och höns har det lika illa som köttdjuren. Och Eko-djur har det inte mkt bättre heller. Endast de som äter egenproducerat eller odlar egna grönsaker och dricker enbart källvatten kan säga något.
    Syntetkläder är INTE bra heller. Utsläppen som sker när man tillverkar syntetkläder är ohutligt farliga också, det dödar massor av fåglar tex.
    konkelbär skrev 2009-12-03 14:43:27 följande:
    Sen undrar jag hur man avrättar någon på ett humant sätt?

Jag undrar om ni som undrar detta också går ut och tillrättavisar en varg som dödar en älgkalv eller ett lo som dödar en hare?
  • AnniPanni
    Seriöst, vilka jälva påhopp.Trodde ni var smartare än så..men nej..jag ger upp.och SLUTA säga att jag inte låter han välja, för det är ni som tvingar era barn att äta kött! barn vet ju inte vart de kommer ifrån.jag är skit sur på min mamma för hon gav mej kött som liten, jag visste ju inte bättre! jag hade varit glad om jag hade fått välja själv!lägg ner tråden.
    öh... mina kids är 2, 5 o 7 och det vet SJÄLVKLART vad köttet kommer ifrån! De har full koll på att köttet vi äter kommer ifrån kossan, att ägg faktiskt är bebiskycklingar. Lär man inte barn att det är skitäckligt så är det inte konstigt.
  • Mariohn
    Lajkie skrev 2009-12-03 14:44:28 följande:
    De finns fem stora rovdjur i Sverige - Björn, varg, lo, järv och just det - människa.
    Ja idag är det så eftersom vi har redskap. Men rent kroppsligt är vi inte rovdjur. Är du med på hur jag menar?
  • Utopia
    konkelbär skrev 2009-12-03 14:41:27 följande:
    Min dotter kommer också få testa sig fram. Men här hemma är normen att leva utan kött. Om min dotter sedan vill välja till kött - fine. Men det är knappast troligt. Hon ärver nog min livsåskådning till viss del. Hon lär inte gå förbi den obemärkt iallafall.
    Men du ger henne ett val och respekterar vad hon än skulle vällja för väg och då är du en bra människa som gör på det sättet.

Jag har tre barn varav en av dom garanterat kommer vällja sin fars och farmors livstil och det är upp till honom att göra det
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!