• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Shadowcat

Grisar äter allt. Det är naturligt för dom. Alla djur plågas inte, de som gör det ska självklart anmälas. Men dom som har gjort den senaste "undersökningen" ger jag inte mycket för. Dom lämnar dörrar öppna så vad som helst kan ta sig in efter dom, Kan inte se skillnad på so och galt och väntar i 2 år med att anmäla. Jag tycker inte dom verkar stå på djurens sida. Dom vill bara skada bönderna. Sen vet vi inte heller hur många av dom 90 som faktiskt kommer att bli dömda, som sagt verkar dom inte vara tillräckligt utbildade så skulle förvåna mig om alla 90 faktiskt har gjort något.

• NorasMamma

Åh vilket ödmjukt och fint skrivet inlägg. Jag blir alldeles varm i hjärtat.
    Och jaa Ts din son kommer sääääkert acceptera alla på samma fiiina sätt som du gör.

• La Lola

Usch på er alla vegetarianer som äter upp djurens mat!!!

Nä, så tycker jag såklart inte.
    Men vad annat kan man svara i denna korkade tråd.......

Jösses.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • OMWF
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:26:46 följande:
    vad har det med saken att göra? och nej det är jag inte, skrev bara lite för fort..
    Något om vitaminer som du kanske borde ha tagit.
  • mamlan
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:24:31 följande:
    Välja själva??? hoppas du skämtar!!!jag tvingar inte på han kött som ni gör!Så det är era barn som inte får välja!
    Men du låter väl inte ditt barn välja heller? Eller har du en kötträtt av något slag på bordet som han kan ta om han själv vill? Annrs så "tvingar" ju du också på ditt barn dina ideal? Men visst om du är noggrann och verkligen ser till att ni får i er allt ni behöver så är det inte fel. Men ditt sätt behöver inte vara bättre än mitt.
  • luckyme83

ts: en sak som jag har undrat angående vegetarianer..varför finns det sojakorv , sojaköttbullar och sån mat som ska liknas vid kött ..om man som vegetarian ändå inte saknar köttet..

• With a devilish smile

Tydligen blir man ju alldeles galen av att vara vegeterian ( syftar på ditt inlägg TS ) , 

så jag kör hellre på att ge min dotter kött i all evighet ;)
    Ser hellre att man ger barn valmöjligheter än att utesluta något. 
    Du påstår att vi tvingar på våra barn kök, du tvingar ju ditt barn från att avstå som är tio gånger värre.
    Är alla veggisar lika respektlösa & hysteriska ?
    Isåfall borde ni faktiskt ta ett ett riktigt gott blodigt köttstycke & käka upp
    så ni blir lite trevligare :D
    Ängla 081028 & Bebis BF 100707
  • Saarah88
    lurv skrev 2009-12-03 14:30:30 följande:
    Så då kommer han att få testa kött den dagen han vill då om jag har fattat dej rätt? Eller kommer du att övertala honom att låta bli?
    ja, när han vet hur en slakt går till, och han får reda på att man faktist dödar för maten.
  • stina84
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:29:33 följande:
    en sak till, berättar ni för era barn vart kött kommer ifrån?om barnet får se hur en slakt går till, tror ni ert barn vill äta det då?föräldrar som inte berättar vart köttet kommer ifrån är fan dumma i huvet!
    måste dom se slakten för att fatta vart köttet kommer ifrån? Min dotter är 2½ år och det är inget vi hemlighåller för henne. Jag är själv medveten om vart köttet kommer ifrån och fick lära mig det när jag var liten precis som många andra av oss här inne. Det har då inte fått mig att gilla kött mindre...
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Utopia

fy för att inte låta barn avgöra själv om den vill äta eller inte äta kött

Jag lever i ett förhållade där manen är vegeterian och jag är köttätare mina barn kommer få vällja den dagen då dom vet vad det innebär vad dom vill och inte vill äta och här tvingas ingen äta varken det ena eller andra däremot kan jag säga att dom nästan alltid väljer köttalternativet istället för det vegetariska hemma och då står det två olika rätter på bordet vid varje måltid

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!