• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Apmor2
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:24:31 följande:
    Välja själva??? hoppas du skämtar!!! jag tvingar inte på han kött som ni gör! Så det är era barn som inte får välja!
    hur räknar du ut det?
  • luckyme83
    Välja själva??? hoppas du skämtar!!!jag tvingar inte på han kött som ni gör!Så det är era barn som inte får välja!
    nej men du läter honom inte testa kött..han kanske gillar de =)
  • stina84
    luckyme83 skrev 2009-12-03 14:28:01 följande:
    nej men du läter honom inte testa kött..han kanske gillar de =)
    det hade han med största sannolikhet gjort.  Vilken unge tackar nej till MC ´Donalds?
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • lurv

Allt är inte vitt eller svart vet du. Mina barn är allergiker och kan inte äta vare sej ärt&baljväxter, linser eller röda frukter och grönsaker. Det begränsar ju deras vegetariska intag en hel del och jag föredrar att ha friska välmående små köttätare.

• FH Mamma
    Välja själva??? hoppas du skämtar!!! jag tvingar inte på han kött som ni gör! Så det är era barn som inte får välja!
    har du erbjudit ditt barn kött? Erbjuder man inget alternativ låter man ju inte barnen välja.

Min son är 5 år men han får hjälpa till och bestämma vad han vill äta. Pasta, potatis, ris eller bröd och sen vad han vill ha till. Ibland korv, ibland grädde etc.

Om man tar fram 1 par byxor till sitt barn så är det inget val om man istället tar fram 2 par byxor, kjol, klänningar etc då kan barnet välja.
  • Saarah88

en sak till,
    berättar ni för era barn vart kött kommer ifrån?
    om barnet får se hur en slakt går till, tror ni ert barn vill äta det då?
    föräldrar som inte berättar vart köttet kommer ifrån är fan dumma i huvet!

• Johanna7

Jag tycker också att det är hemskt att ni INTE låter era barn äta kött. Det är inte bra att ge oekologiskt kött (och inte annan mat heller) för det innehåller tillsatser som kan leda till olika saker i långa loppet.
    Människan är ingen gräsätare. Läs på mer om kost innan ni slutar ge barnen kött.
    Däremot KRAV märkt kost är bra.
    Dessutom ska vi äta MER proteiner än vad vi nordbor egentligen är vana vid.

• luckyme83
    stina84 skrev 2009-12-03 14:28:49 följande:
    det hade han med största sannolikhet gjort.  Vilken unge tackar nej till MC ´Donalds?
    haha ja inte många tror jag =)
  • lurv
    Välja själva??? hoppas du skämtar!!!jag tvingar inte på han kött som ni gör!Så det är era barn som inte får välja!
    Så då kommer han att få testa kött den dagen han vill då om jag har fattat dej rätt? Eller kommer du att övertala honom att låta bli?
  • Saarah88

FH Mamma skrev 2009-12-03 14:29:21 följande:

har du erbjudit ditt barn kött? Erbjuder man inget alternativ låter man ju inte barnen välja.Min son är 5 år men han får hjälpa till och bestämma vad han vill äta. Pasta, potatis, ris eller bröd och sen vad han vill ha till. Ibland korv, ibland grädde etc.Om man tar fram 1 par byxor till sitt barn så är det inget val om man istället tar fram 2 par byxor, kjol, klänningar etc då kan barnet välja.
    Sa han att han ville äta lik?
    Nej, han tyckte de såg gott ut, men han vet inte vad kött är, hur kan du då säga att han får välja!!?
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!