• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Lajkie

Hahaha - Du påstår att du låter ditt barn n välja. När du klart & tydligt gjort klart att köttätare är dumma i huvudet. Tror du ditt barn vågar äta kött i framtiden efter din kraftiga psykiska misshandel?

• Leora

Köper du enbart ekologiska och närproducerade produkter?

• Mariohn
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:56:19 följande:
    De är inte änns lönt att jag svarar, för sista gången. NI TVINGAR ERA BARN ATT ÄTA NÅGOT SOM DOM INTE VET VART DE KOMMER IFRÅN!!! det är att tvinga, jag blir ju galen!! aaah, hejdå!
    Om du inte slutar skrika dödar jag en kyckling ikväll.
  • Sissi86

Tycker det är ts som hoppar på oss som äter kött. Inlä'gget lät argt och ursäkta tyket emot oss som äter kött.

Kött är gott så låt oss äta det om vi vill. Mina barn får bestämma själva när dom blir större om dom nu inte vill äta det.
    OCH vadå vi blir äldre, beror inte på att man inte äter kött, människor blir äldre rent allmänt nu för tiden. Kolla dom äldre på hem, dom blir ju 95-100 år typ, och dom har nog ätit en del fläsk i sina dagar..

• Stårschan
    De är inte änns lönt att jag svarar, för sista gången.NI TVINGAR ERA BARN ATT ÄTA NÅGOT SOM DOM INTE VET VART DE KOMMER IFRÅN!!!det är att tvinga, jag blir ju galen!!aaah, hejdå!
    Medan dina barn vet exakt varifrån kikärterna kommer då? Nej, har du inte vettiga argument att komma med är det kanske lika bra att du lägger ner.
    Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • Zvartaliljan

Jag äter kött för att det är gott, men minst några dagar i veckan äter vi helt vegetariskt ur miljösynpunkt.
    Dottern äter nästan aldrig kött, hon gillar det inte och jag tvingar henne inte. Vill hon äta det så får hon det men den ungen kan leva på pasta...

Maia 060528 och Lillebror bf. 100130
  • Lajkie
    De är inte änns lönt att jag svarar, för sista gången.NI TVINGAR ERA BARN ATT ÄTA NÅGOT SOM DOM INTE VET VART DE KOMMER IFRÅN!!!det är att tvinga, jag blir ju galen!!aaah, hejdå!
    Mina barn är uppvuxna i skogen med massor av djur. De vet mycket väl var kött kommer ifrån. Iaf äldsta. Lite svårt att få en ettåring att förstå.
    Jag hymlar inte med det.
    Vi har ett älgslakteri nästgårds och de har sett både döda och levande älgar och har älg på tallriken titt som tätt. Ingen lögn.

Du ljuger däremot och hycklar med tanke på att du tror att bara för att det är grönt är det bra. :) Tänk om grönsaksbilen körde på ett rådjur på väg till butiken?
  • Mariohn

Jag ska köra den uppfostringsmetoden på min son. "älskling folk som har jeans på sig är äckliga jävla svin men du väljer själv".

• Reglementet

Människan är som grisar, allätare.

Men grönsaker ruttnar också i tarmarna.

• Stårschan
    Lajkie skrev 2009-12-03 14:56:44 följande:
    Hahaha - Du påstår att du låter ditt barn n välja. När du klart & tydligt gjort klart att köttätare är dumma i huvudet. Tror du ditt barn vågar äta kött i framtiden efter din kraftiga psykiska misshandel?
    Förmodligen ärver ungen mammans tonårsrevolt och blir aktiv jägare i tonåren.
    Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!