• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Lajkie
    m00nfl0wer skrev 2009-12-03 15:09:32 följande:
    Min 4åriga dotter säger på somrarna "Mamma, jag vill ha grillat kött!" frågar man "Medium eller välstekt?" så svarar hon "Medium".Om hon vill välja bort kött när hon blir äldre så får hon det, däremot tänker jag inte laga två maträtter så länge hon bor hemma.. dels så kostar det pengar och sedan är det totalt onödigt.Jag förstår verkligen dom som inte kan äta kött. Men jag förstår inte riktigt dom som kör med argumentet "Det är synd om djuren".. djuren slutar inte slaktas bara för att några väljer att sluta äta kött.. det krävs att hela jordens befolkning slutar äta kött, då slutar dom nog slakta djur. Men jag försöker inte predika om en massa saker. Det är eran ensak att inte äta kött.Jag äter kött för att det är gott. Jag äter kött för att jag inte kan leva på veg-mat. Så är det bara. Vegetarianer har valt att inte äta kött, jag väljer att äta kött.Vad förvirrat allt blev.
    Haha ja men djur kommer alltid slaktas, för djur kommer alltid bli sjuka och måsta avlivas.
  • EliLeoMa
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!så argumentet att man behöver kött håller INTE!Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
    Jag gillar inte nöt eller fläskkött utan äter hellre kyckling och fisk - för att det är gott! Jag äter gärna vegetariska alternativ ibland också (var under en tid i gymnasiet vegetarian men mådde inte alls bra då, orkade inte träna osv).
    Jag gör mina val och min son har rätt att göra sina.
    Han äter, precis som vi vuxna, det han tycker om från tallriken och lämnar det som inte passar. Punkt.

Hur gör du om din son VILL smaka kött en dag? Förbjuder du honom då!?
    Vem är du att göra det valet åt någon annan människa isf?
    Du gjorde själv ditt val vid tolv års ålder tänker jag...
  • Tidiz

Jag personligen är glad att jag äter kött! Jag VÄGRAR dessutom äta ekologiskt kött! Jag äter hellre en ledsen liten vanvårdad gris än en som levt och vart glad hela livet! Så för min del blir det MYCKE julskinka i år!

• m00nfl0wer
    Lajkie skrev 2009-12-03 15:14:48 följande:
    Haha ja men djur kommer alltid slaktas, för djur kommer alltid bli sjuka och måsta avlivas.
    Jo, det är ju iofs sant. Varför kasta bort det när man kan äta upp det?
  • Rolvsing
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:29:33 följande:
    en sak till, berättar ni för era barn vart kött kommer ifrån?om barnet får se hur en slakt går till, tror ni ert barn vill äta det då?föräldrar som inte berättar vart köttet kommer ifrån är fan dumma i huvet!
    Våra barn är fullt medvetna om hur djur blir slaktade, dom är 6, 4 och 2 år. När det är älgjakt får dom vara med till slakthuset. Dom har också varit med på jakt och ser hur det går till. Här i huset äter vi nästan bara älgkött. (vilt kött).

I bland vägrar dom äta kött, och det är helt okey. Men som oftast äter dom kött med bra aptit.
    Dom får välja själva vad dom vill äta.
  • typexempel
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka. Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser. Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur! å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra. Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet! och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott! Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna... jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo! så argumentet att man behöver kött håller INTE! Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
    Vill bara säga lycka till, hoppas du och dina barn kommer lyckas ha en relation till varandra den dagen de kanske väljer att gå sin egen väg.
    Verkar ju uppenbarligen som om det kommer bli en skarp konflikt ifall någon skulle gå emot dina värderingar i den här frågan...
  • Blåbärspaj
    Rolvsing skrev 2009-12-03 15:18:01 följande:
    Våra barn är fullt medvetna om hur djur blir slaktade, dom är 6, 4 och 2 år. När det är älgjakt får dom vara med till slakthuset. Dom har också varit med på jakt och ser hur det går till. Här i huset äter vi nästan bara älgkött. (vilt kött).I bland vägrar dom äta kött, och det är helt okey. Men som oftast äter dom kött med bra aptit.Dom får välja själva vad dom vill äta.
    Precis, vi äter också mest kött som vi(eller mannen) skjutit, eller ren som vi köpt av ägaren.Ingen skit medandra ord!!För det finns det ju gott om, halvfabrikat och annats bajs... dottern gillar att se när pappa slaktar.OJ EN MÖRDARE KANSKE BOR DJUPT INNE I HENNE???
  • Tokern
    straw2008 skrev 2009-12-03 15:11:38 följande:
    Sånna som dig är faktiskt jätteroligt att bjuda på just kött, alltså mala ner det i typ dina köttbullar som du tror är corn :O) Ha ha någonsinn under alla dina 12 år tänkt på att det faktiskt har hänt?
    Jag äter inte kött. Om andra väljer att göra det lägger jag mig inte i, men detta måste jag dock kommentera. Fy för av vansinnigt kränkande att göra så mot en medmänniska!
    Jag har råkat ut för detta ett par gånger (mig veteligen var det av misstag och inte elakhet) under mina 15 år som veggi, och jag har så vitt jag vet blivit fruktansvärt sjuk vid varje tillfälle. jag har legat på golvet i magsmärtor, kräkts, varit dålig i magen och kallsvettats i mellan 12 timmar upp till 2 dagar. Jag kan inte begripa hur någon kan vara så elak att med flit utsätta en annan människa för något sådant. Även om man inte gillar personen i fråga är det så fruktansvärt taskigt att jag inte kan förstå hur en normalfungerande människa kan sänka sig till något så lågt?!
  • MetalMorsan
    Blåbärspaj skrev 2009-12-03 15:20:55 följande:
    Precis, vi äter också mest kött som vi(eller mannen) skjutit, eller ren som vi köpt av ägaren.Ingen skit medandra ord!!För det finns det ju gott om, halvfabrikat och annats bajs... dottern gillar att se när pappa slaktar.OJ EN MÖRDARE KANSKE BOR DJUPT INNE I HENNE???
    Ja visst är det så, min äldsta grabb som är tre följer mer än gärna morfar ut i skogen och jagar... Klart det bor en mördare i våra barn *garv*
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!