• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Rolvsing
    Blåbärspaj skrev 2009-12-03 15:20:55 följande:
    Precis, vi äter också mest kött som vi(eller mannen) skjutit, eller ren som vi köpt av ägaren.Ingen skit medandra ord!!För det finns det ju gott om, halvfabrikat och annats bajs... dottern gillar att se när pappa slaktar.OJ EN MÖRDARE KANSKE BOR DJUPT INNE I HENNE???
    Våra barn tycker det är kul när "bambi" hänger i snickarboden :)
  • Stårschan
    Trailer T skrev 2009-12-03 15:23:58 följande:
    Ts has left the building
    Men det kan ju vara kul ändå!
    Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • Fjärilen235

Jag är demi vegetarian, äter fisk ägg, dricker mjölk.
    Mår utmärkt.
    En dag varje månad har jag min son & vissa gånger äter vi på restuarang &
    min son får välja mellan fisk & kött.
    Äter vi hemma hos mig eller hos en vän så blir det fisk & det är aldrig något krångel ifrån hans sida utan det som bjuds det äts.
    Grönsaker är han heltokig i.

• Romantica1981

Vad trött jag blir. Varför ödsla sin energi på att prata om vad andra människor äter. Tycker att det är upp till var och en. Jag har inte ens orkat läsa tråden.

• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Jasså jag äter kött och sällan grönsaker och jag har inte varit sjuk på flera år.

• redneck girl

usch,för dig själv ts.alla mina ungar äter kött.dock har de två tvilling kompisar som är vegetarianer.har aldrig varit med om ungar till att vara sjuka jämt.vi föder även upp grisar som vi slaktar och äter upp.älg och nöt har vi med.kan bara säga att det är gott.sköt dig själv och skit i andra,är en bra regel att följa.folk stoppar vad de vill i sin mun,utan att du kan göra ett skit.så vi är nog lite mördar aktiga i familjen....slaktar grisar och skjuter älgar.

• Knastroll82

TS påstår sig lära sin son "acceptera ALLA varesej man är djur eller människa" men har under de senaste sidorna kallat dem som äter kött för
    *Lögnare
    *Idioter
    *Dumma i huvudet
    *Feta
    *Dåliga föräldrar
    Med mera.

Otroligt respektlöst och dömmande. Om man inte respekterar andra kommer man heller aldrig bli respekterad. Enkelt.
    Och kan man inte föra en diskussion utan personangrepp och påhopp så kommer man aldrig kunna få någon att ta argumenten på allvar.
    Med största sannorlikhet kommer pojken växa upp med samma snedvridna syn på sina medmänniskor.

Nej, skäms på dig TS, som lär din son att diskriminera.

• Kodia

Självklart är det helt ok att välja vegeterisk kost, precis som det är ok att välja bort andra råvaror av någon orsak (tex bönor och linser som odlas under tvivelaktiga förhållanden och importeras från andra sida jorden).

Jag tycker inte det känns helt bra att fördöma andras val! Låt alla ta ansvar för sina egna val! Vi får hoppas att din son verkligen växer upp till att acceptera alla människor...

En nyfiken fråga: Vad kommer du att säga/göra om din son (i 12-årsåldern) kommer hem och säger att han vill äta den vanliga maten i skolan? Får han beställa vad han vill på restaurang?

• längtar och väntar

Bara läst ts och reagerade på en sak.. Jag har alltid ätit mycket kött och vet du? Jag har än så länge varit väääldigt sällan sjuk!!!

• Tazocina

Känner 5 vegetarianer i min omgivning och alla de är extremt överviktiga!

Mina barn kommer absolut få äta kött! Den enda vegetariska rätten jag tycker om är ärtsoppa så det skulle bli lite torftigt i längden!

Men vi brukar köpa ett lamm eller en oxe från någon bonde i närheten som tar god hand om sina djur och låter de vistas utomhus. Håller med TS om att man inte vill stödja dem som har dålig djurhålning!

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!