• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • konkelbär

Som vegetarian sedan 12 år råder jag dig TS att lägga ner. Det är ingen idé, folk har aldrig och kommer aldrig bry sig om någonting än sig själva.

Bespara dig alla upprörda känslor, var glad för att du inte bidrar till dålig djurhållning och för att du lever ett sunt och friskt liv.

• twinmom

Haha, ja vilken hemsk människa jag är! Det är så mycket här i världen man inte kan förstå och är detta det värsta du kan tänka dig så är det tur för dig. Du har din livssyn andra människor har sin.

Mina barn får kött dina inte.

Känns inte som om du behöver bry dig om det!
    God jul på dig!

• Apmor2
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:29:33 följande:
    en sak till, berättar ni för era barn vart kött kommer ifrån? om barnet får se hur en slakt går till, tror ni ert barn vill äta det då? föräldrar som inte berättar vart köttet kommer ifrån är fan dumma i huvet!
    ja o ja det e många som sett slakt o fortsätter äta köta, jag har sett grisar slaktas o bacon o fläsk var det bästa jag visste.. o grisar låter inte skoj när man skär halsen av dom..
  • Småtokig
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:24:31 följande:
    Välja själva??? hoppas du skämtar!!!jag tvingar inte på han kött som ni gör!Så det är era barn som inte får välja!
    Vadå tvingar. Om barnet inte vill ha kött så äter det inte det helt enkelt.
    Min son åt inte kött(kottletter, ryggbiff mm) en period, hanville ha korv istället, vi tvingade inte på honom köttet utan efter en period på kanske 1-2 månader så ville han självmant äta kött igen.
  • konkelbär
    Utopia skrev 2009-12-03 14:32:06 följande:
    fy för att inte låta barn avgöra själv om den vill äta eller inte äta kött Jag lever i ett förhållade där manen är vegeterian och jag är köttätare mina barn kommer få vällja den dagen då dom vet vad det innebär vad dom vill och inte vill äta och här tvingas ingen äta varken det ena eller andra däremot kan jag säga att dom nästan alltid väljer köttalternativet istället för det vegetariska hemma och då står det två olika rätter på bordet vid varje måltid
    Man kan väl låta ungarna äta kött när de faktiskt efterfrågar det? Så gör vi här.
  • BlommyNess12

För att jag är allergisk mot i princip alla grönsaker, frukter och mot soyaprotein, svamp, alla stenfrukter (äpple, päron, morot, etc) och baljväxter.

Tji fick jag, vill nog överleva hellre än att leva på gurka och vatten.
    Klart jag berättar vart köttet kommer ifrån, men han fattar inte vad jag menar ännu tror jag, förstår säkert när han blir äldre.

• FH Mamma
    en sak till, berättar ni för era barn vart kött kommer ifrån? om barnet får se hur en slakt går till, tror ni ert barn vill äta det då? föräldrar som inte berättar vart köttet kommer ifrån är fan dumma i huvet!
    Jag äter mest griskött och jag säger det till sonen att de söta små griskultingarna växer upp blir stora grisar och inte så söta och sen blir det mat.
    Jag har förklarat älgjakt för honom att om man ska bli jägare så måste man kunna avliva älgen och även ta bort inälvor, hud etc.

Jag har berättat att djurtransporter tar djur till slakteri där de dödar grisarna så vi kan äta köttet.
  • Apmor2
    luckyme83 skrev 2009-12-03 14:31:22 följande:
    ts: en sak som jag har undrat angående vegetarianer..varför finns det sojakorv , sojaköttbullar och sån mat som ska liknas vid kött ..om man som vegetarian ändå inte saknar köttet..
    bra fråga, men alla saknar inte kött
  • Life is a bitch
    en sak till, berättar ni för era barn vart kött kommer ifrån?om barnet får se hur en slakt går till, tror ni ert barn vill äta det då?föräldrar som inte berättar vart köttet kommer ifrån är fan dumma i huvet!
    våra barn har fått vara med när det har slaktas.
    senast va ett vildsvin som hängde i garaget.
    det är väl medvetna om vart maten kommer från och vet de inte så frågar de... och får svar.
  • Eternal Psycho

Herregud vilken diskussion....

Varför får folk inte äta det dom vill???

Jag tycker att bönor och linser etc är.. mindre gott och vill därför inte äta det.
    Däremot tycker jag förbannat mycket om kött, tycker om både smak och konsistens. Varför ska jag då sluta äta det??

Jag säger ju inte till dej som är vegetarian att jag tycker du är dum i huvudet och andra glåpord bara för att du väljer att inte äta djur och bara äter grönsaker mer eller mindre.

Mina barns tallrikar gör jag iordning, ganska duktigt efter tallriksmodellen.
    De tvingas inte äta allt, så jag antar att jag är ganska slapp så...
    Att de sedan lämnar en del grönsaker o äter upp köttet... Hur tvingar jag dom till detta då?

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!