• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • La Lola
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:29:33 följande:
    en sak till, berättar ni för era barn vart kött kommer ifrån? om barnet får se hur en slakt går till, tror ni ert barn vill äta det då? föräldrar som inte berättar vart köttet kommer ifrån är fan dumma i huvet!
    Såklart berättar jag o ja, skulle mina barn vilja se en slakt så visst....
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Ogift Fru
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:09:19 följande:
    Ogift Fru skrev 2009-12-03 14:07:31 följande: Så du jämför din intelligens med ett djur?
    Jag har inte skrivit om jag är vegan eller ej...
    Finns många djur som inte äter kött oxå och jag jämställer inte veganers intelligens med de, lika lite som jag jämställer köttätares intelligens.

Fick för övrigt inte nåt svar på min fråga.
  • Saarah88

With a devilish smile skrev 2009-12-03 14:31:32 följande:

Tydligen blir man ju alldeles galen av att vara vegeterian ( syftar på ditt inlägg TS ) , 
    så jag kör hellre på att ge min dotter kött i all evighet ;)
    Ser hellre att man ger barn valmöjligheter än att utesluta något. 
    Du påstår att vi tvingar på våra barn kök, du tvingar ju ditt barn från att avstå som är tio gånger värre.

Är alla veggisar lika respektlösa & hysteriska ?
    Isåfall borde ni faktiskt ta ett ett riktigt gott blodigt köttstycke & käka upp
    så ni blir lite trevligare :D
    Lägg ner, JAG låter han välja, ni låter inte era välja!
    De är ju precis som dom som inte döper sina barn, för dom vill inte välja att dom ska tro på kyrkan, utan att dom får välja sen när dom blir större, samma sak här, jag låter han välja när han blir större, när han vet var kött kommer ifrån, ni ljuger för era barn och säger inte sanningen.
  • Mariohn
    NorasMamma skrev 2009-12-03 14:30:56 följande:
    Åh vilket ödmjukt och fint skrivet inlägg. Jag blir alldeles varm i hjärtat. Och jaa Ts din son kommer sääääkert acceptera alla på samma fiiina sätt som du gör.
    Hahaha tänkte precis samma sak. Även om jag håller med om att det är onödigt att äta kött förstår jag inte hur man kan nedvärdera människor samtidigt som man hävdar att man ska acceptera alla. Pinsamt.
  • Emmeliina
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:29:33 följande:
    en sak till, berättar ni för era barn vart kött kommer ifrån? om barnet får se hur en slakt går till, tror ni ert barn vill äta det då? föräldrar som inte berättar vart köttet kommer ifrån är fan dumma i huvet!
    Shit vad arg du verkar. Har du gått o hållt på detta i flera år eller? verkar som det iaf.
    O att köttet ligger o ruttnar i magen... det bryts ner som allt annat man äter.. eller du skiter kanske ut en hel morot när du ätit det?
  • La Lola

Ts

Gör du som många andra vegetarianer o äter fisk o räkor?
    *nyfiken*

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • tessepesse

Jag älskar en stor saftig köttbit=))) o självklart ska barnen äta kött, finns inget annat alternativ. vill de därimot bli vegetarianer själva så har ja inget mot de, men ja skulle försöka övertala dom till att äta fisk o kyckling iallfall! Kött har vi människor alltid ätit, o hur gott är inte husmanskost?

Mina barn vet vart kött kommer ifrån vi har pratat om de, tec en grillad kyckling, man ser att det är en fågel, de undrar var magen o huvudet är,. inte stoppar de dom från att njuta av härligheten!

en slakt vill inte ens ja se. o de hade inte stoppat mig från att äta de heller!

• konkelbär

With a devilish smile skrev 2009-12-03 14:31:32 följande:

Tydligen blir man ju alldeles galen av att vara vegeterian ( syftar på ditt inlägg TS ) ,  så jag kör hellre på att ge min dotter kött i all evighet ;) Ser hellre att man ger barn valmöjligheter än att utesluta något.  Du påstår att vi tvingar på våra barn kök, du tvingar ju ditt barn från att avstå som är tio gånger värre. Är alla veggisar lika respektlösa & hysteriska ? Isåfall borde ni faktiskt ta ett ett riktigt gott blodigt köttstycke & käka upp så ni blir lite trevligare :D
    Nej, man blir inte alldeles galen. Men jag förstår TS frustration. Det finns allvarliga problem förankrade i den ökade köttkonsumtionen. Det är problem som först och främst rör en stor skara levande varelser, vars liv saknar värde för de allra flesta. För oss vegisar, som ser på djur som levande, tänkande och kännande individer är köttkonsumtion och köttindustrin rent vidrig. Det handlar om vad man väljer att ha i sitt synfält helt enkelt.

Men efter många år som veg lär man sig att helt enkelt ge upp. Man får sitta och titta på och önska att saker såg annorlunda ut.
  • FH Mamma
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:35:03 följande:
    With a devilish smile skrev 2009-12-03 14:31:32 följande: Lägg ner, JAG låter han välja, ni låter inte era välja! De är ju precis som dom som inte döper sina barn, för dom vill inte välja att dom ska tro på kyrkan, utan att dom får välja sen när dom blir större, samma sak här, jag låter han välja när han blir större, när han vet var kött kommer ifrån, ni ljuger för era barn och säger inte sanningen.
    hur kan du veta att vi ljuger för våra barn?
  • Tosse58

Du skriver att din son kommer att acceptera alla varesig man är djur eller människa. Problemet verkar vara att DU inte accepterar att alla får göra som de vill.

Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!så argumentet att man behöver kött håller INTE!Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!