• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Apmor2

protein, enklaste o snabbaste sättet att få i sig mängderna man behöver + att dom flesta tycker det e gott med kött. Visst det kanske orsakar cancer men dom flesta klarar sig i princip hela livet utan tarm cancer trots att dom äter kött. Och man blir sjuk även om man e vegetarian, vissa blir det pga av att dom är vegetarianer. Bra att du ts slapp tillsatser under graviditeten, och att du ej tar vitamin tillskott, men vitaminer är inte det som är problem att få i sig när man är vegetarian det är proteiner som brukar vara problemt och i vissa fall järn.

• OMWF

Äter kött för att jag inte har orkat bli vegetarian än.

Är du dyslektiker?

• Stårschan

Kött är alldeles för gott för att jag ska sluta äta det. Fint att du har en övertygelse, men jag håller inte med dig om den. Visst klarar man sig utan kött, men det är inte direkt så att man blir dålig av att äta det. Sen har jag faktiskt svårt att ta dina argument på allvar då de är så illa skrivna.

Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • Malia75

Jag skulle vilja säga tvärtom....usch på er som inte låter era barn äta kött. De kan inte ens välja själva.......

• FH Mamma

Nja du ts ditt barn kommer inte växa upp och acceptera alla. Du lär honom att äta kött är dumt = köttätare är dumma.

Jag accepterar att andra människor har andra åsikter, äter andra saker även om jag kan ha svårt att förstå varför en del äter njurar och hjärnor på djur etc. Men så länge de inte tvingar i mig sådant så är det deras problem.

Jag äter kött av flera anledningar men bland annat för att jag tycker det är gott och för att jag har behov av väldigt mycket protein sen min näringsbrist och som jag fattar det så måste jag äta mer grönsaker än kött för att få samma proteinmängd.

• LyckligtSlut

Man tycker väl att det är kul och gott och allt kött är inte onyttigt, t ex fisk och fågel.

• Skruf

Kött ftw!! hade en kompis som varit veg i 7 år som en dag tog sitt förnuft till fånga och började äta kött igen :)

• Saarah88
    Malia75 skrev 2009-12-03 14:15:25 följande:
    Jag skulle vilja säga tvärtom....usch på er som inte låter era barn äta kött. De kan inte ens välja själva.......
    Malia75 skrev 2009-12-03 14:15:25 följande:
    Välja själva??? hoppas du skämtar!!!
    jag tvingar inte på han kött som ni gör!
    Så det är era barn som inte får välja!
  • Tussen 2008

Hela familjen äter kött här hemma,våran dotter är tex tokig i falukorv.Känns inte rätt att bestämma att hon aldrig ska få äta kött,det tycker jag att hon själv får avgöra när hon har blivit äldre!

• Saarah88
    OMWF skrev 2009-12-03 14:14:44 följande:
    Äter kött för att jag inte har orkat bli vegetarian än. Är du dyslektiker?
    vad har det med saken att göra?
    och nej det är jag inte, skrev bara lite för fort..
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!