Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Kött är alldeles för gott för att jag ska sluta äta det. Fint att du har en övertygelse, men jag håller inte med dig om den. Visst klarar man sig utan kött, men det är inte direkt så att man blir dålig av att äta det. Sen har jag faktiskt svårt att ta dina argument på allvar då de är så illa skrivna.

Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • Stårschan
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:35:03 följande:
    With a devilish smile skrev 2009-12-03 14:31:32 följande: Lägg ner, JAG låter han välja, ni låter inte era välja!De är ju precis som dom som inte döper sina barn, för dom vill inte välja att dom ska tro på kyrkan, utan att dom får välja sen när dom blir större, samma sak här, jag låter han välja när han blir större, när han vet var kött kommer ifrån, ni ljuger för era barn och säger inte sanningen.
    Så arg du verkar. Och så länge du inte stället fram kött på bordet så låter du inte din son välja. Du väljer åt honom.

Mina barn är glada köttätare, och de har inga problem med det trots att de alltid varit mycket väl medvetna om vad det är de stoppar i sig. Yngsta dottern frågar ofta vilket djur köttet kommer ifrån om hon inte kan identifiera det själv. Båda har varit med och dragit upp och själva rensat den fisk de ska äta. Det gör inte att de hatar fiskar. Människor äter andra djur, så är det bara. Visst, det finns massor av vettiga argument för att dra ner på köttätandet, men lägg i så fall fram sådana, istället för att låta som en uppretad fjortis.
    Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • Stårschan
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:56:19 följande:
    De är inte änns lönt att jag svarar, för sista gången.NI TVINGAR ERA BARN ATT ÄTA NÅGOT SOM DOM INTE VET VART DE KOMMER IFRÅN!!!det är att tvinga, jag blir ju galen!!aaah, hejdå!
    Medan dina barn vet exakt varifrån kikärterna kommer då? Nej, har du inte vettiga argument att komma med är det kanske lika bra att du lägger ner.
  • Stårschan
    Lajkie skrev 2009-12-03 14:56:44 följande:
    Hahaha - Du påstår att du låter ditt barn n välja. När du klart & tydligt gjort klart att köttätare är dumma i huvudet. Tror du ditt barn vågar äta kött i framtiden efter din kraftiga psykiska misshandel?
    Förmodligen ärver ungen mammans tonårsrevolt och blir aktiv jägare i tonåren.
  • Stårschan
    Trailer T skrev 2009-12-03 15:03:56 följande:
    If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?
    Briljant!{#lang_emotions_smile}
  • Stårschan
    m00nfl0wer skrev 2009-12-03 15:10:46 följande:
    Såg nu att ts försvunnit. Men en sak till jag undrar.. hur i hela fridens namn ska vi få lejonen att förstå att det är synd om djuret som den släpar fram över savannen?
    Det är inga problem. Vi skickar dit TS så kan hon skrika åt dem.
  • Stårschan
    Trailer T skrev 2009-12-03 15:23:58 följande:
    Ts has left the building
    Men det kan ju vara kul ändå!
  • Stårschan

Ni är medvetna om att TS avregistrerade sig redan igår eftermiddag, eller?

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!