Inlägg från: FH Mamma |Visa alla inlägg
  • FH Mamma

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Nja du ts ditt barn kommer inte växa upp och acceptera alla. Du lär honom att äta kött är dumt = köttätare är dumma.

Jag accepterar att andra människor har andra åsikter, äter andra saker även om jag kan ha svårt att förstå varför en del äter njurar och hjärnor på djur etc. Men så länge de inte tvingar i mig sådant så är det deras problem.

Jag äter kött av flera anledningar men bland annat för att jag tycker det är gott och för att jag har behov av väldigt mycket protein sen min näringsbrist och som jag fattar det så måste jag äta mer grönsaker än kött för att få samma proteinmängd.

• FH Mamma
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:24:31 följande:
    Välja själva??? hoppas du skämtar!!! jag tvingar inte på han kött som ni gör! Så det är era barn som inte får välja!
    har du erbjudit ditt barn kött? Erbjuder man inget alternativ låter man ju inte barnen välja.

Min son är 5 år men han får hjälpa till och bestämma vad han vill äta. Pasta, potatis, ris eller bröd och sen vad han vill ha till. Ibland korv, ibland grädde etc.

Om man tar fram 1 par byxor till sitt barn så är det inget val om man istället tar fram 2 par byxor, kjol, klänningar etc då kan barnet välja.
  • FH Mamma
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:29:33 följande:
    en sak till, berättar ni för era barn vart kött kommer ifrån? om barnet får se hur en slakt går till, tror ni ert barn vill äta det då? föräldrar som inte berättar vart köttet kommer ifrån är fan dumma i huvet!
    Jag äter mest griskött och jag säger det till sonen att de söta små griskultingarna växer upp blir stora grisar och inte så söta och sen blir det mat.
    Jag har förklarat älgjakt för honom att om man ska bli jägare så måste man kunna avliva älgen och även ta bort inälvor, hud etc.

Jag har berättat att djurtransporter tar djur till slakteri där de dödar grisarna så vi kan äta köttet.
  • FH Mamma
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:35:03 följande:
    With a devilish smile skrev 2009-12-03 14:31:32 följande: Lägg ner, JAG låter han välja, ni låter inte era välja! De är ju precis som dom som inte döper sina barn, för dom vill inte välja att dom ska tro på kyrkan, utan att dom får välja sen när dom blir större, samma sak här, jag låter han välja när han blir större, när han vet var kött kommer ifrån, ni ljuger för era barn och säger inte sanningen.
    hur kan du veta att vi ljuger för våra barn?
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!