Usch på er som ger era barn KÖTT!
Ursäkta men hur i hela världen kan du påstå att alla djur har det dåligt?
Min mormor födde upp grisar, inte i dessa mängder som är på en grisfarm men en 10 st hade hon och dom hade det inte dåligt.
Vi har köttdjur på min sambos föräldra gård och dom går det heller ingen nöd på dom har det bra så att säga att alla missköter sina djur är att dra alla över en kam.
Det är som att säga att alla vegetarianer, veganer m.m är djurrättsaktivister som släpper ut djur i skogen (där dom blir dödade av vilda djur, svälter ihjäl m.m för att dom inte kan skaffa sej mat själva utan väntar på att en människa ska komma och ge dom mat)
Men jag vet att så inte är fallet så sluta dra alla över en och samma kant nu.
Och nej jag säger inte att det inte förekommer djurmisshandel heller, det vet jag mycket väl och jag tycker att bönder som inte sköter sina djur efter ett behagligt sätt borde bli av med sin rätt att ha djur och straffas därefter.
Jag äter kött för att det är gått och jag mår bra när jag gör det. Och jag gör det utan att ha dåligt samvete. För det är inte jag som misshandlar djuren. Och min bebis som jag bär i magen kommer äta kött, och grönsaker, för det är sånt som kroppen behöver. Och kom inte och säg att kroppen inte behöver kött för det behöver den, finns mycket i köttet som vi inte kan få på annat sätt, mer än som tillskott då och hur kul är det att lära sitt barn att dom måste äta massa tabletter för att få i sej allt dom behöver.
Nej jag tycker sånna här diskussioner är löjliga för man får aldrig fram ett tillfredsställande mellan ting där båda parter är nöjda.