• Minune

Usch på er som ger era barn KÖTT!

hahaha..roligatse inlägget hittills på FL! Ja fy på oss som äter kött, usch usch usch! Vi borde alla gasas ihjäl genast! Hitler var också vegetarian, så ifall din son kommer bli en god och accepterande person pga kosten så säger jag bara lycka till!

• Minune
    lovelylocks skrev 2009-12-03 21:55:32 följande:
    lägg en köttbit på köksbänken i 3 dygn o kolla vad som hönder. är du sugen på att äta den? luktar den gott? ser den fin ut? hur afsen tror du den ser ut ef tre dygn i din kropp? mycket bättre? tänk efter ffs.
    det är inte meningen den ska se fräsch ut efter 3 dygn i kroppen, den ska ju stinka då, för då är den skit!
  • Minune
    lovelylocks skrev 2009-12-03 21:58:48 följande:
    ptja skillnaden på oss som rovdjur och djuren, är att vi har kunskap och val. Vi kan helt enkelt välja bort att äta vår nästa och däremd anser jag det vara en gnutta mer barbariskt än ett lejon som tex äter en kanin.
    ja, det är skillnad på människor och djur, just därför äter vi dem och inte varandra.
  • Minune
    IngenVet skrev 2009-12-03 22:02:42 följande:
    Folk dör av alla möjliga sjukdommar hela tiden. Men media är inte lika intresserad av det då. När det inte fått nåt namn. Men nu handlar det här inte om svininfluensan. Folk blir så fruktansvärt provocerade när det kommer till ämnet "köttätare"Hade ni inte haft något samvete öht hade ni inte brytt er, de flesta normalbegåvade vet att det egentligen inte är ok att äta andra bara för att man kan.
    vadå inte ok? Naturen är ju gjord så, äta eller ätas? Vad är det som inte är ok med det? En varg kanske käkar upp mig en dag, det är ok, liksom det är ok att jag käkar en gris.
  • Minune
    IngenVet skrev 2009-12-03 22:07:00 följande:
    Människor är djur. Är du religiös? Är det därför du tror att "Människan" är nåt högre väsen skapat av nåt du kallar gud?
    vi är en art, vi äter inte varann. Vi äter andra arter. Vi KAN äta varann under extrema förhållanden också, men annars håller vi oss ifrån det. Vi har ju t.o.m lagar som förbjuder oss att ha ihjäl en annan människa, så det vore ju hemskt onödigt att äta människor då det är fullt lagligt att äta djur. Det finns inget etiskt fel med att äta djur, de äter även oss.
  • Minune
    Velour skrev 2009-12-03 22:06:52 följande:
    TS,"Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :) "Ptja, så som du "accepterar" alla?
    ja, och som vegetarianen Adolf H
  • Minune
    theek skrev 2009-12-03 22:06:42 följande:
    För att gå i samma seriösa fotspår... Det finns de som anser att växter också har känslor, hur tror du broccolin mår när den kokas levande??Eller potatisen när den rövas bort från sitt hem i jorden för att sedan få ligga i en mörk säck i väntan på döden... Äh lägg ner, låt folk få äta vad dom vill...
    *gråter*
  • Minune

Lady Dahmer skrev 2009-12-03 22:12:50 följande:

myt. han åt djur. däremot var han för djurrätt.
    det är omstritt, främst vegetarianer vill inte kalla honom det (undrar varför)
  • Minune

Lady Dahmer skrev 2009-12-03 22:22:56 följande:

varför skulle jag som vegetarian bry mig om hitler var en vegetarian? Det är ju inte ett dugg relevant. stalin var köttätare, det upprör väl inte dig?
    kanske inte just dig, men det finns mycket intressant att läsa om detta ifrågasättande och varifrån det oftast kommer
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!