Inlägg från: JessiWill |Visa alla inlägg
  • JessiWill

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Usch för dig ts som låter din son leva ett liv han inte bestämt SJÄLV! Stackars barn.. Kött e det godaste som finns :) Sedan är det även bevisat att kött är NYTTIGT!!!!

• JessiWill
    Knastroll82 skrev 2009-12-03 15:47:34 följande:
    TS påstår sig lära sin son "acceptera ALLA varesej man är djur eller människa" men har under de senaste sidorna kallat dem som äter kött för *Lögnare *Idioter *Dumma i huvudet *Feta *Dåliga föräldrar Med mera. Otroligt respektlöst och dömmande. Om man inte respekterar andra kommer man heller aldrig bli respekterad. Enkelt. Och kan man inte föra en diskussion utan personangrepp och påhopp så kommer man aldrig kunna få någon att ta argumenten på allvar. Med största sannorlikhet kommer pojken växa upp med samma snedvridna syn på sina medmänniskor. Nej, skäms på dig TS, som lär din son att diskriminera.
    Grymt sagt!!
  • JessiWill
    snowball skrev 2009-12-03 20:39:00 följande:
    jag äter kött och vet precis hur det hela går till... är näst intill uppvuxen en kött gård där dom födde upp kor och grisar till eget bruk eller sålde, korna gick ute året om och grisarna kunde gå ut på dagen i kuperad terräng om dom ville. sen har ja praktiserat på en gård där dom födde upp grisar, kor och får för kött. fick vara med när dom slaktade en gris och en ko. dom frågade om ja ville se och det gjorde ja. gick hur fint till som helst, och dom hade det bra innans dom blev mat. så ja vet hur slakt går till och ja äter kött mår hur bra som helst visst ja har smakat veg kost men det är inte lika gott som kött. min dotter 1 år kommer att få veta hur slakt går till och var kött kommer ifrån kommer att få välja själv om hon vill äta kött senare i livet eller ej...
    Tyvärr ser det inte ut så på 90% av alla slakterier :(
  • JessiWill
    Doktorn skrev 2009-12-03 20:43:20 följande:
    Var får du siffran 90% ifrån? Har du eller någon annan räknat, eller är det bara som du tycker?
    Jag var medlem i djurens rätt för ett antal år sedan, siffran var just inte 90 men sky hög. Djurplågerierna i världen är fruktansvärda och jag läser om detta näs intill varje dag.
  • JessiWill
    snowball skrev 2009-12-03 20:44:54 följande:
    jessicaa89: nä ja vet och det är synd, har set på tv program hur det går till, det är inte det bästa för dom innans dom blir mat... tyvärr och det är synd men inte slutar ja äta kött för det... =) som tur går det ganska fort.
    Jo det är fruktansvärt. Att dom gör så mot djuren som inte kan försvara sig själva. Men människor har ätit kött i alla tider, önskar bara att mänskligheten kan bli lite mer humana, då hade man kunnat äta det med gott samvete.
  • JessiWill
    86TiAn82 skrev 2009-12-03 20:46:05 följande:
    90% av alla slakterier? vart har du fått den siffran ifrån och sen vad har slakterierna med saken att göra, det enda dom gör är att avlivar och styckar djuren i den mån man beställt det i. Ett slakteri har inte levande djur ståendes i grupper. Det är gårdarna där djuren blir misskötta, eller väl omhändertagna beroende på bonden.
    Har redan svarat i tidigare tråd.
  • JessiWill
    86TiAn82 skrev 2009-12-03 20:46:05 följande:
    90% av alla slakterier? vart har du fått den siffran ifrån och sen vad har slakterierna med saken att göra, det enda dom gör är att avlivar och styckar djuren i den mån man beställt det i. Ett slakteri har inte levande djur ståendes i grupper. Det är gårdarna där djuren blir misskötta, eller väl omhändertagna beroende på bonden.
    Även HUR djuren transporterar till slakteriet av slakteriet och dom har faktiskt burar inne på slakterierna, och processen hur dom får över djuren därifrån till slakteri rummet är HEMSK. Såg ett insider prog. om detta en dag och det var ett av de värsta jag sett.
  • JessiWill
    Doktorn skrev 2009-12-03 20:46:38 följande:
    Ja, tittar man på djurhållningen i hela värden finns det både bättre och sämre exempel än Sverige.
    Många sämre dock, klarar inte va att läsa eller se prog från bla U-länder, hur dom förhåller sig till djuren där är helt jävla fruktansvärd.
  • JessiWill
    Doktorn skrev 2009-12-03 20:50:37 följande:
    Det är ett av skälen till att jaga sitt eget kött i stället för att köpa kött i affären, producerat som du beskriver. Tur man är älgjägare!
    Hade jag haft pengar hade jag ägt en gård med min egen producerade mat, men tyvärr kan man ju inte göra förändringar för alla djuren :(
  • JessiWill
    ezah skrev 2009-12-03 20:52:48 följande:
    jag tycker ju inte att man ska lyssna överdrivet mycket på, eller ta barnuppfostransråd från, folk som är födda 88. men det kanske bara är jag.
    Jodå det tycker jag allt, man kan inte dra allas dumhet över en kant :)
  • JessiWill
    Doktorn skrev 2009-12-03 20:53:26 följande:
    Jagar du då? Det är ju inte så dyrt och så kan man äta gott och näringsriktigt kött med gott samvete.
    Haha nej det gör jag inte :P Vad skall man äta för jagat i sverige? Blåmes med stekt potatis?
  • JessiWill
    Doktorn skrev 2009-12-03 20:56:44 följande:
    Älgstek, köttbullar av älgfärs, älgbiff och filé av älg, osv. Motsvarande av kronhjort, dovhjort och rådjur. Tjäder, orre. Sjöfågel. Fasan. Ripa. Morkulla. Låter det som lite olika alternativ?
    Joo men såna stora djur hade jag aldrig klarat av att jaga själv :O
  • JessiWill
    Doktorn skrev 2009-12-03 21:00:28 följande:
    Ripa och morkulla är små som duvor... Skämt åsido, jag försökte bara göra en poäng av att det inte är en kristallklar koppling mellan dålig djurhållning och att äta kött. Det finns annat kött.
    I ärlighetens namn hade jag inte ens kunnat döda en fågel, kan inte döda ens skademöss!
    Jag är mycket medveten om att det finns bra kött, välmående kött! Får man ett riktigt mört kött vet man ju att det är från ett lugnt, fint kreatur som även är ett välhängt kött.
    Som sagt, hade jag haft pengar hade jag haft en gård, hyrt slaktare och "gjort" mitt eget kött. Så vet man att vissa har det bra iaf!
  • JessiWill

Mm en härligt grillad biff, Ett STORT glas nyttig mjölk till och grönsaker :) Kost vi ätit i alla tider och människan MÅR bra av det, skall ha det!

• JessiWill
    lovelylocks skrev 2009-12-03 21:17:40 följande:
    falukorv=40% kött (bland det är stor andel bindväv och senor), 36% vatten, så pass mycket vatten att man måste tillföra stabiliseringsmedlet E450 (natrium- kalium- och kalciumdiofosfater) för att binda vattenmängden.... nyttigt?
    Tur är väl det att det finns korv med upp till 80% kötthalt, 90 i vissa fall ! :)
  • JessiWill
    lovelylocks skrev 2009-12-03 21:20:09 följande:
    tillsammans med pulvermos alternativt potatis, som är sveriges mest besprutade gröda och dessutom knappt innehåller ngn näring utan mest kolhydrater. jag förstår inte hur man kan ge sitt barn sånt här. seriously.
    Vem har gjort det? Du kan inte lägga ner med din skit propaganda du spyr ut över denna tråd eller? ALLA vet att mat som det inte innehåller det bästa!
  • JessiWill
    sano skrev 2009-12-03 21:22:35 följande:
    Men om ingen åt kött då skulle ju de stackars framavlade grisarna dö ut. Det är väl ingen bonde som vill ta hand om grisar bara för skojs skull? grisarnas enda syfte här i livet är ju nämligen att bli uppätna sorgligt men sant. Ska bli gott med julskinka förresten.
    Åh längtar jag med efter =D
  • JessiWill
    lovelylocks skrev 2009-12-03 21:26:14 följande:
    nej du lille vän. för kroppen att smälta köttet, är en väldigt långdragen process, så pass lång, att köttet hinner ruttna innan det kommer ut bakvägen.
    Lilla vän, det tar allt emellan 1½-3 dygn för kött att smältas i magen, och komma ut i andra ändan. det skulle aldrig ens börja ruttna i tarmen vid det laget :)
  • JessiWill
    lovelylocks skrev 2009-12-03 21:29:19 följande:
    men shit. seriously. Arga inlägg och skitpropaganda? Jag tycker detta är en väldigt lustig värld. flertalet inlägg i denna tråden är på sandlåde inivå av köttätare som bara måste hävda sin rätt till att äta kött, med så ofantligt löjliga argument och jag är bitter? arg? för skitpropaganda för att jag proklamerar för att ge våra barn en sund och näringsrik kost, köttätare eller ej? omg.
    Alla vet oftast vad man proppar i sin om man tar tiden att kolla upp det, jag ser alltid folk som läser på innehållsförteckningar och dyl i affärer vad dom köper för mat. Andra som inte gör det får la skylla sig själva då!
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!