• Mariohn

Usch på er som ger era barn KÖTT!

NorasMamma skrev 2009-12-03 14:30:56 följande:
    Åh vilket ödmjukt och fint skrivet inlägg. Jag blir alldeles varm i hjärtat. Och jaa Ts din son kommer sääääkert acceptera alla på samma fiiina sätt som du gör.
    Hahaha tänkte precis samma sak. Även om jag håller med om att det är onödigt att äta kött förstår jag inte hur man kan nedvärdera människor samtidigt som man hävdar att man ska acceptera alla. Pinsamt.
  • Mariohn
    Lajkie skrev 2009-12-03 14:40:10 följande:
    Ja, men man måste inte köpa massproducerat kött. Skaffa egna grisar :) Eller köp vilt! SKulle bra gärna vilja veta om du har husdjur TS =) INTE har du väl en katt inne eller en kanin i bur, hoppas inte. Isf SKÄMS!! Mina barn får iaf inte ha djur i bur. Det är JAG stolt över. MÄNNISKAN ÄR ETT ROVDJUR. ROVDJUR SKALL ÄTA KÖTT! Sen behöver man INTE stödja den dåliga djurhållningen som massproducering innebär.
    Nope. Människan är inte ett rovdjur. Ser våra kroppar ut att vara byggda för att jaga ikapp djur? Våra tänder och kroppar är inte gjorda för att dräpa och äta andra djur. Människan är allätare. Läs om våra tänder och forskning gjord kring människans ursprung
  • Mariohn
    Lajkie skrev 2009-12-03 14:44:28 följande:
    De finns fem stora rovdjur i Sverige - Björn, varg, lo, järv och just det - människa.
    Ja idag är det så eftersom vi har redskap. Men rent kroppsligt är vi inte rovdjur. Är du med på hur jag menar?
  • Mariohn
    AnniPanni skrev 2009-12-03 14:48:02 följande:
    öh... mina kids är 2, 5 o 7 och det vet SJÄLVKLART vad köttet kommer ifrån! De har full koll på att köttet vi äter kommer ifrån kossan, att ägg faktiskt är bebiskycklingar. Lär man inte barn att det är skitäckligt så är det inte konstigt.
    Ägg är inte bebiskycklingar mer än vad mens är barn :´) Äggen vi äter är inte befruktade.
  • Mariohn
    Emmeliina skrev 2009-12-03 14:49:08 följande:
    och kanske lite tjurig för att du inte ätit ordentligt? :)
    HAHAHAHA
  • Mariohn
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:56:19 följande:
    De är inte änns lönt att jag svarar, för sista gången. NI TVINGAR ERA BARN ATT ÄTA NÅGOT SOM DOM INTE VET VART DE KOMMER IFRÅN!!! det är att tvinga, jag blir ju galen!! aaah, hejdå!
    Om du inte slutar skrika dödar jag en kyckling ikväll.
  • Mariohn

Jag ska köra den uppfostringsmetoden på min son. "älskling folk som har jeans på sig är äckliga jävla svin men du väljer själv".

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!