• ollileah

Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd

Här kan vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet och som ny är/vill bli gravida igen följas åt, stöttas och peppa varann.

Här är länk till den gamla tråden: www.familjeliv.se/forum-1-159/m45623466.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-11 20:01
    RÄTT länk till den förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-1-159/m45623466-8.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 11:22
    www.helpher.org
    www.hyperemesis.egetforum.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 11:25
    www.hyperemesis.egetforum.se

• Svar på tråden Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd
  • With a devilish smile

jag har haft någon bra dag nu & tror att YES nu är det över.

Men så när jag minst anar det kommer helvetet & knackar mig på axlen så är det i full gång igen.
    Ska försöka jaga tag på min barnmorska & kräva läkartid så fort som möjligt alternativet annars är att åka in till gynakuten & kräva annat än Lergiganen för det är ingen mening att fortsätta ta tabletter som inte ger någon effekt kan jag känna.
    Det enda min kropp accepterar är faktiskt riktigt fet mat som ex. mc donalds haha
    hur sjukt är inte det egentligen :P 
    Var likadant när jag väntade Ängla kom min man underfunn med när vi försökte komma på vad jag klarade av att äta då :P
    Ängla 081028 & Bebis BF 100707
  • ollileah
    Kamikazee skrev 2009-11-29 19:38:43 följande:
    Hoppas att det har tagit sig för er Nej, det är nog så att de flesta inte kan föreställa sig hur det är utan tycker att det är väl inget, lite graviditetsillamående får man räkna med. Jag brukar säga (utan överdrift) att jag mår illa dygnet runt och det får folk att tänka till. Sedan säger jag alltid att det finns ett skäl till att jag är sjukskriven - det är ju inte så att jag bara ligger och latar mig...Jag var på bröllopet igår och det gick tack och lov bra. Fullproppad med legergian, halstabletter och kex visserligen - men jag behövde inte spy iallafall.
    Vad kul att bröllopet gick bra! Särskilt med tanke på hur din dag var förre bröllopet... "tur" ändå att du lyckades pricka in rätt dag att vara dåligt på, eller "rätt" dag att inte vara det på -eller hur man nu ska säga
    Hoppas du får må lite bättre snart.

Själv har jag lyckats få snurr på medicineringen nu och det är jag bara så otroligt tacksam för!
  • tjötas

Skogkatt galning skrev 2009-11-30 09:23:35 följande:

Hrm en undran... Har en magsjuk dotter hemma, hur vet jag att det bara är HG för mig och inte kombinerat med magsjuka som smittar...
    Jag tycker att HG och magsjuka är olika varandra, men det är säkert individuellt. När jag är magsjuk tycker jag att det lättar lite när jag kräkts, i en stund efter mår jag nästan bra. Men med HG mådde jag illa hela tiden, även när jag kräktes och efter. Dessutom kräks jag liksom en "stor" gång när jag är magsjuk, när jag var gravid kunde en kräkningsomgång ta 15 minuter och innehöll liksom ett helt gäng kräkningar... Fattar ni hur jag menar?!

Som sagt, säkert individuellt men jag hade nog kunnat märka skillnad om det var mig det handlade om.
  • Skogkatt galning

Alltså grejen för mig är ju att jag har troligen både magsjuka samt HG... Så lättnaden efter att ha kräkts finns inte, min doftkänslighet är ju där konstant, och kräks det gör jag ju hela tiden...

• bumbi 84

gjorde ett ul idag och inget foster hittades ny koll i morgon.

att må så här för ingenting känns hemskt.

• Flutterby

Hej hej! Blev tipsad om tråden(tack Betania!). Jag blev inlagd med dropp förra veckan pga hyperemesis. Det är min andra graviditet, förra gången var jag inte drabbad.
    Jag mår OK på dagarna nu, förutom lätt illamående, men på kvällarna bara spyr jag. *suck*

• tjötas

Hej Flytterby! Tråkigt att träffas här under dessa omständigheter men kul att du hittade hit! Vilken medicin äter du?

Bumbi: NEJ! Det får inte vara så... Blir så ledsen, har ju varit med om det två gånger själv och det är så hemskt... Tänker på dig!

• Flutterby
    tjötas skrev 2009-12-02 11:39:04 följande:
    Hej Flytterby! Tråkigt att träffas här under dessa omständigheter men kul att du hittade hit! Vilken medicin äter du?Bumbi: NEJ! Det får inte vara så... Blir så ledsen, har ju varit med om det två gånger själv och det är så hemskt... Tänker på dig!
    Hej! Skönt att ha otursvänner ändå.
    Jag tar Lergigan comp. men de har ingen större effekt. Jag ska till BM på tisdag o tänker då fråga om akupunktur, det kan väl vara värt ett försök.

bumbi: åh vad skönt!
  • With a devilish smile
    bumbi 84 skrev 2009-12-02 14:54:05 följande:
    dom hittade den lill* idag!!!!! Så glad
    Åh va härligt :D
    Grattis hundra gånger om !!
    Ängla 081028 & Bebis BF 100707
Svar på tråden Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd