tjötas skrev 2009-11-29 16:41:14 följande:
Åh kära vänner, vad jag lider med er! Ingen kan förstå hur det här är, förutom de som varit igenom det själva, det är verkligen det mest nedbrytande jag någonsin varit med om! Jag hoppas att ni är bättre och att ni får hjälp med barnen och dagis och allt sånt där, ingen hade ju förväntat sig att vi skulle fixa lämning och hämtning, öppna förskolan och andra vardagsbestyr om vi hade vinterkräksjukan och jag tycker att ni har det värre... Jag har precis haft ägglossning och väntar nu på att få se om det tagit sig. Jag hoppas och ber att jag blir gravid nu men jag hoppas och ber också att jag inte ska bli så dålig den här gången. Jag vet inte hur jag kommer reagera då, fysiskt och psykiskt. KRAM till er! Skriv av er och beklaga er så mycket ni bara kan här, och som sagt, se till att kräva hjälp så att ni orkar!!
Hoppas att det har tagit sig för er

Nej, det är nog så att de flesta inte kan föreställa sig hur det är utan tycker att det är väl inget, lite graviditetsillamående får man räkna med. Jag brukar säga (utan överdrift) att jag mår illa dygnet runt och det får folk att tänka till. Sedan säger jag alltid att det finns ett skäl till att jag är sjukskriven - det är ju inte så att jag bara ligger och latar mig...
Jag var på bröllopet igår och det gick tack och lov bra. Fullproppad med legergian, halstabletter och kex visserligen - men jag behövde inte spy iallafall.